گفتمان جهادی با ابزار هنر به فرهنگ باید نهادینه شود

گفتمان جهادی با ابزار هنر به فرهنگ باید نهادینه شود
   
گفتمان جهادی با ابزار هنر به فرهنگ باید نهادینه شود |||| ||||

قزل‌سفلی گفت: گفتمان جهادی و حرکت جهادی باید امروز در زندگی مردم نهادینه شود و ما راهی نداریم تا این گفتمان را با ابزار هنر به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

به گزارش راستین آنلاین اسماعیل قزل‌سفلی در جلسه تعامل و هم افزایی سازمان بسیج هنرمندان و بسیج سازندگی فارس به تشریح ظرفیت‌های بسیج هنرمندان در همکاری با بسیج سازندگی پرداخت و گفت: گستره ماموریتی بسیج سازندگی فارس از مرکز استان تا دورترین نقطه این استان در بخش‌های مختلف است و این سازمان با تدوین سند جامع محرومیت زدایی مردم پایه به دنبال اولویت بندی و حرکت برنامه ای در راستای محرومیت زدایی در سطح استان است.

او با اشاره به این که بسیج سازندگی در ۷۶ نقطه حاشیه نشین در فارس و بیش از ۴۰۰۰ هزار روستا را اولویت اصلی محرومیت زدایی خود می‌داند، افزود: این بدین معنا نیست که ما در دیگر نقاط استان ماموریت نداریم بلکه در هر نقطه فارس محرومیت و مستضعفی وجود داشته باشد، بسیج سازندگی در آن نقطه ماموریت دارد و در آن نقطه حضور پیدا می‌کنیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس ادامه داد: اقدامات بسیج سازندگی مصداق بارز روحیه «ما می‌توانیم» و «امید آفرینی» در جامعه است و ما باید با استفاده از قالب‌های هنری این را به مردم ارائه دهیم.

قزل‌سفلی با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب در پیام ۹ بندی به گروه‌های جهادی گفت: بسیج سازندگی الگوها و سوژه‌های موفق زیادی در حوزه‌های مختلف اشتغالزایی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی دارد که با استفاده از توانمندی‌های هنری انجمن‌های مختلف بسیج هنرمندان استان فارس باید بتوانیم این سوژه‌ها را ماندگار و اطلاع رسانی کنیم.

مجید میکائیلی، مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس نیز در ابتدای این جلسه با تشریح انجمن‌های ده گانه بسیج هنرمندان و ظرفیت‌های این سازمان در جهت تعامل با بسیج سازندگی، گفت: با کمک دوستان هنرمند در استان امروز ده انجمن در حوزه عکاسی، نمایشی، شعر، داستان، تعزیه و هنرهای آئینی، خوشنویسی، هنر های تجسمی، صنایع دستی، موسیقی، سرود داریم که هر کدام با ظرفیت هایی که دارند می‌توانند نقش مهمی در فرهنگ سازی گفتمان جهادی در جامع بر عهده بگیرند.

او با اشاره به آمادگی هنرمندان بسیجی جهت کمک به سازمان بسیج سازندگی فارس، گفت: هنرمندان بسیجی استان آمادگی حضور در کنار گروه های جهادی در نقاط مختلف استان، کمک به توانمند سازی و آموزش جهادگران بسیجی در جهت تولید محتوای رسانه‌ای از گروه‌های خود با حداقل امکانات، تهیه و تولیدات فاخر هنری از فعالیت های بسیج سازندگی را دارند و با انعقاد یک تفاهم نامه همکاری با برنامه‌های عملیاتی مشخص بتوانیم در گفتمان سازی جهادی در سطح جامعه کمک کنیم.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
607 کلیک ها  پنج شنبه, 09 بهمن 1399 12:53
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا