برخورد با عاملان انتشار شماره حساب هاي شخصي جهت دريافت نذورات

برخورد با عاملان انتشار شماره حساب هاي شخصي جهت دريافت نذورات
   
برخورد با عاملان انتشار شماره حساب هاي شخصي جهت دريافت نذورات |||| ||||

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگيري 16 نفر عاملان انتشار شماره حساب شخصی در فضای مجازی که جهت جذب کمک‌های مردمی به صورت غیر قانونی فعالیت داشته‌اند، خبر داد.

به گزارش راستین آنلاین سرهنگ حشمت سلیمانی بيان كرد: به تازگي فراخوان‌هايي با هدف جذب کمک‌هاي مردمي از سوي برخي از تشکل‌هاي غير دولتي با درج شماره کارت و شماره حساب شخصی با عنوان کمک به ايتام و مستمندان در فضاي در حال انتشار بود که بررسي موضوع در دستور كارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وی گفت: كارشناسان در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه اين افراد سودجو، با راه اندازی صفحات شخصی در بستر شبکه‌های اجتماعی و سوء استفاده از نام و اعتبار افراد مشهور شامل هنرمندان، ورزشکاران و همچنين با تحریک احساسات هموطنان و تهیه فیلم و عکس از نیازمندان، محرومان و خانواده‌های کم بضاعت، مدعی دریافت وجوه نذورات به منظور کمک رسانی به افراد آسیب پذیر و نیازمند هستند.

رئیس پلیس فتا استان گفت: كارشناسان پس از هماهنگی با مقام قضائی موفق شدند در اين خصوص 16 نفر از افرادي كه اقدام به انتشار اینگونه فراخوان‌ها كرده بودند را شناسايي و با تشكيل پرونده روانه دادسرا كردند.

سرهنگ سليماني به شهروندان توصیه کرد: در صورت تمایل به نذورات نقدی و یا غیر نقدی خود، حتما از طریق مؤسسات مجاز و شناخته شده که از طریق رسانه ها و خبرگزاری های رسمی و معتبر اطلاع رسانی می‌شود مراجعه کنند و در صورت مشاهده و گزارش موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cybrpolice.ir (بخش مرکز امداد و فوریت های سایبری) با پلیس فتا در ارتباط باشند.

 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
367 کلیک ها  سه شنبه, 07 بهمن 1399 15:10
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا