حضور پررنگ دانش آموزان فارس در جشنواره علمی و پژوهشی کشور

حضور پررنگ دانش آموزان فارس در جشنواره علمی و پژوهشی کشور
   
حضور پررنگ دانش آموزان فارس در جشنواره علمی و پژوهشی کشور |||| ||||

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس حضور ۱۵ هزار دانش آموز استان فارس در جشنواره علمی و پژوهشی کشور را نشان از موفقیت پژوهش سراهای دانش آموزان در شناسایی و شکوفایی استعداد دانش آموزان عنوان کرد.

به گزارش راستین آنلاین  سیده معصومه دستغیب در آیین تقدیر ازافتخارآفرینانپژوهشسراهایدانشآموزیاستانفارسکهدرسالنملاصدرایباشگاهفرهنگیانبرگزارگردید، اظهار داشتحضور چشمگیر دانش آموزان فارس در جشنواره علمی و پژوهشی، نشان دهنده روحیه مثبت دانش آموزانو علاقه مندی به دانش و انجام پژوهش است.

وی افزود: رسالت آموزش و پرورش شناسایی و شکوفایی استعداد و ارتقا شایستگی های دانش آموزانو ایجاد شرایط و امکاناتی است که رشد و پرورش خلاقیت ها و ارتقا دانایی ها و توانایی های دانش آموزان را به تناسب استعدادها و علایق آنها فراهم می کند که می توان گفت پژوهش سراهای دانش آموزی به خوبی از عهده این رسالت بزرگ آموزش و پرورش بر می آیند.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس با اشاره به اینکهدر این جشنواره، استانفارسدر رشتهادبیاتوعلومانسانیحائزبالاترینرتبهدرسطحکشورشدهاست، گفت: تمام رتبه هایی که دانش آموزان در رشته های مختلف کسبکردهاندمعناداراستوبایدمورد توجه برنامه ریزان آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزومپژوهشمحورشدنآموزشها در آموزش و پرورشبیان داشت:برای تقویت پژوهشسراهای آموزش و پرورش،باید نگرش مدیران تصمیم گیرنده به موضوع پژوهش در آموزش و پرورش تغییر کند.

وی در ادامه افزود:بایدبحثو گفتگویعلمیبا هدایت مربیان، بیندانشآموزانرونقپیداکندوتیم های علمی و تخصصی در حوزه های مختلف ادبیات، نجوم، زیست شناسی، علوم انسانی، در تمام رشته هاتشکیلشودتا باتشکیلجلساتمتعددعلمیوگروهیونشستهاییکهآنها بتوانند با هم گفتگو کنند تا نتایج خوبی بدست بیاید،اگر آموزش و پرورش بتواند از نتایج و یافته های نشست ها و انجمن های علمی دانش آموزان استفاده کند در این صورت می توانیمشاهدروحیهپرسشگری،شادابیوامیددردانشآموزانباشیم.

وی با تاکید بر هدایت دانش آموزان به سمت استقلال فکری، گفت: انجمن های دانش آموزیباید در جهت کاهش مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه تلاش کنند و باید امیدوار باشیم پژوهشسراها به عنوان آغاز کننده علم و پژوهشدرآموزشوپرورشوبهدنبالآندردانشگاههستندو می توانند باعثنهادینه شدن فعالیت های پژوهش محور در جامعه شوند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
436 کلیک ها  دوشنبه, 29 دی 1399 14:40
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا