مشارکت بیشتر خیرین و موسسات خیریه در زمینه ساماندهی کودکان خیابانی و کار

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس بر لزوم مشارکت سازمان های مردم نهاد ، خیرین و دفاتر تسهیلگری در کنار دستگاه های متولی جهت کنترل پدیده کودکان خیابانی و کودکان کار تاکید کرد.

به گزارش راستین آنلاین کیوان نیازی با بیان این که به منظور استفاده از ظرفیت تشکلها وجذب حداکثری مشارکتهای مردمی در امر ساماندهی کودکان خیابانی وکودکان کار از موسسات خیریه دعوت به همکاری می کنیم، گفت: سازمان های مردم نهاد وتشکل های مردمی بایستی حضور پررنگ تری در فرآیند توانمندسازی کودکان خیابانی و کار و خانواده های آن ها، فرهنگ سازی و کنترل پدیده کودکان خیابانی و کار داشته باشند.

وی با اشار به این که تبلیغات و پیام های تولیدی باید توسط افرادمجرب تهیه، کارشناسی شده و تاثیرگذارباشد، افزود: نشست های تخصصی فیمابین دستگاه های صف اول در امر ساماندهی کودکان خیابانی و کار علی الخصوص دفتر اتباع بیگانه و تدوین برنامه های عملیاتی با قید فوریت باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس با تاکید بر حمایت های آموزشی و اقتصادی جهت کودکان کار، ادامه داد: در این راستا تعامل با دادگستری در خصوص مجازات های جایگزین حبس واستفاده از این فرصت و ظرفیت در جهت ساماندهی کودکان خیابانی وکنترل این معضل اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است.
نیازی تصریح کرد: توانمندسازی خانواده کودکان کار باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
724 کلیک ها  دوشنبه, 22 دی 1399 14:55
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا