سمپاشی مزارع کشاورزی با پهپاد برای اولین بار در کازرون

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کازرون گفت: استفاده از پهپاد در کشاورزی یک حرکت مهم ترویجی است که برای اولین بار در سطح این شهرستان برای محلول‌پاشی و سمپاشی مزارع کشاورزی آغاز شده است.

به گزارش راستین آنلاین  حمید رشیدی با اشاره به اینکه تاکنون در سطح ۲۰۰هکتار از مزارع این شهرستان از پهباد استفاده شده است اظهار داشت: پیش بینی می شود تا پایان فصل زراعی این سطح به بیش از 1000 هکتار افزایش یابد.

وی تاکید کرد: استفاده از پهباد برای سم پاشی مزارع یک تکنولوژی زیست محیطی در راستای توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی است که باعث رونق و شکوفایی تولید محصولات زراعی و باغی می‌شود.

رشیدی با بیان اینکه از پهپاد در سمپاشی و یا محلول و کود پاشی مزارع و باغات استفاده می شود تصریح کرد: کاهش مصرف آب، سم، کود وهزینه تولید، جلوگیری از تخریب مزارع و محصولات در زمان گل دهی و افزایش کمی و کیفی محصولات، حفظ سلامت کشاورز و محیط زیست از مزایای استفاده از پهپاد در بخش کشاورزی است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کازرون افزود: استفاده از پهبادها باعث کاهش ۹۸ درصدی مصرف آب، کاهش ۱۰ تا ۵۰ درصدی مصرف سم و همچنین کاهش زمان سم پاشی می گردد.

 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
621 کلیک ها  شنبه, 20 دی 1399 13:27
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا