تنوع بخشی به تولیدات /ایجاد تحولی عظیم در اشتغال عشایر

  تنوع بخشی به تولیدات و اشتغال عشایر یکی از سیاست های سازمان امور عشایر است. 


 به گزارش راستین آنلاین رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت : تنوع بخشی به تولیدات و اشتغال عشایر یکی از سیاست های محوری سازمان امور عشایر است، که در همین راستا 700 میلیارد تومان پروژه از محل صندوق توسعه ملی و تسهیلات ماده 10 و 12 و همچنین بند ب ماده 52 تعریف شده که تحول عظیمی را در اقتصادعشایر و در ایجاد تنوع اشتغال عشایر در بر خواهد داشت.  
 علایی مقدم با بیان اینکه در راستای حمایت از زنجیره گوشت قرمز در استان فارس مبلغ 55 میلیارد تومان در مرحله اول تسهیلات کم بهره به عشایر فارس تعلق گرفته افزود: در سال 98 اداره کل امور عشایر فارس در رابطه با جذب تسهیلات زنجیره گوشت قرمزازاستانهای پیشتاز بوده است. 
او ادامه داد : با توجه به ارزیابی های انجام شده و کارهای بالقوه که در شهرستان فراشبند در خصوص طرح زنجیره گوشت قرمز شده است و با توجه به درخواست نماینده و فرماندار شهرستان فراشبند مبلغ 10 میلیارد تومان در سال 99 تسهیلات ارزان قیمت به عشایر این منطقه اخصاص داده شد.
 علایی مقدم با اشاره به توسعه های انرژی های نو از جمله پکیج های خورشیدی که مورد تقاضای عشایر این منطقه بود از حدود سیزده هزار و 500 خانوار عشایری در کشور از پکیج خورشیدی بهره مند می شوند. 
مقدار 1800 پکیج خورشیدی به عشایر فارس تعلق گرفته که از این تعداد مقدار 25 درصد به عشایر فراشبند، قیرو کارزین و فیروزآباد اختصاص که با توجه به تقاضای عشایر تعداد 200 پکیج خورشیدی مجددا از طریق وزارت نیرو درخواست تا در صورت موافقت به عشایر استان اختصاص داده شود. 
 او در خصوص اعتبارات ارزش افزوده اظهار کرد: مبلغ 160 میلیارد تومان ارزش افزوده در کل کشور به عشایر تخصیص داده شده که مبلغ سه میلیارد و 300 میلیون تومان ارزش افزوده توسط فرمانداری فراشبند به عشایرکوچنده این منطقه اختصاص داده شده است. 
 رئیس سازمان امور عشایر ایران افزود: ظرفیت قانون در برنامه ششم را ما به نفع عشایرایجاد کرده ایم که امروز شاهد اجرای پروژه های قابل قبول در بحث زیر ساخت ها و ارتقاء شاخص های برخورداری جامعه عشایری در این شهرستان بوده ایم که یکی از این پروژه ها تامین آب شرب پایدار سالم و بهداشتی سایت اسکان دره گنجشکی شهرستان فراشبند است. 
مدیر کل امور عشایر فارس در آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات حفرچاه آب شرب سایت اسکان دره گنجشکی منطقه عشایری نوجین شهرستان فراشبند بیان کرد : اسکان عشایر کاملا اختیاری است با توجه به درخواست ها و تقاضای مکرر عشایر این منطقه جهت سایت اسکان در مراتع عرفی عشایر مجوزهای لازم از دستگاه های متولی اخذ شده است.
وی تصریح کرد: اعتبار این طرح از محل بند ه تبصره 4 به مبلغ 800 میلیون تومان جهت حفر چاه عمیق آهکی به عمق 200 متر تامین شده است.
مدیر کل امور عشایر فارس اظهار کرد: با اجرای این طرح حدود 200 خانوار عشایری از طایفه صفی خانی تیره کرملو از نعمت آب پایدار سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
581 کلیک ها  سه شنبه, 16 دی 1399 13:52
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا