بصیرت، رمز عبور از فتنه ها

همزمان با سالروز حماسه نهم دی و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، وبیناری با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس، فرمانده سپاه فجر استان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی با محوریت تببین زوایای این حماسه تاریخی برگزار شد.

 
 
به گزارش راستین آنلاین نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این وبینار گفت: ۹ دی صحنه ای است که اکنون پس از سال ها ما را به شکرگزاری در درگاه خداوند و یک احساس غرور ملی و دینی وا می دارد.
 
آیت الله لطف الله دژکام افزود: در اوج یک حرکت انقلابی، اگر انحرافی در جامعه ایجاد شود، مردم ما به لطف خداوند آن را تشخیص و در زمان خود، فعالیت و حرکت لازم را انجام می دهند.
 
او با تاکید بر نقش معرفت، ایمان و ولایت پذیری در ایجاد بصیرت اظهار کرد: این سه اگر دست به دست هم ندهند، ما نمی توانیم کنش مناسبی در صحنه های حساس سیاسی اجتماعی داشته باشیم. 
 
نقش آگاهی، ایمان و معرفت در بصیرت افزایی
 
نماینده ولی فقیه در استان فارس، آگاهی، معرفت و ایمان را از اصول مهم ایجاد عنصر بصیرت و ادامه دهنده آن دانست و افزود: سنخ و جنس بصیرت، آگاهی است و هر چه آگاهی نسبت به دین افزایش پیدا کند، امید است بصیرت هم بیشتر شود، همچنین در روایت آماده است هیچ حرکتی نیست که بخواهیم انجام دهیم و نیاز به معرفت نداشته باشیم، بنابراین آگاهی تنها عنصر سازنده بصیرت نیست.
 
امام جمعه شیراز در ادامه مبحث بصیرت بیان کرد: ایمان، از سنخ آگاهی، اما متفاوت از معرفت است، باید به ارزش های دینی باور داشته باشیم، وگرنه کنش بصیرت صورت نمی گیرد.
 
آیت الله دژکام با بیان اینکه تفاوت حاج قاسم سلیمانی با دیگران در ایمان ایشان بود و ایمان نیز از عناصر لازم برای بصیرت است، گفت: ایمان به خدا، رسول خدا، قرآن، عصمت و عزت نسبت به اهل بیت(ع) باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، بصیرت به واسطه ایمان به اهل بیت(ع)، بیدار می شود.
 
 
نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از صحبت های خود بسیجیان جامعه پزشکی را جز نیروهای انقلابی خواند که به واسطه انگیزه های قوی انقلابی و آگاهی و علمی که همیشه در سنت دینی ما مورد احترام ویژه است، آیین بزرگداشت ۹ دی و یاد و خاطره این نمود بصیرت ملت ایران را برگزار می کنند.
 
امام جمعه شیراز تاکید کرد: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری، باید زمینه سازان طلوع ولایت کبری آل محمد (ص) و حضرت مهدی(عج) باشیم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
246 کلیک ها  شنبه, 13 دی 1399 12:10
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا