برگزاری آزمون گواهينامه رانندگی تراکتور در شیراز

مدیر جهادکشاورزی شهرستان شیراز از برگزاری آزمون گواهینامه رانندگی تراکتور در این شهرستان خبر داد.

 
به گزارش راستین آنلاین شیراز ذبیح اله سیروسی گفت :به استناد ماده دویست و هفتاد و شش قانون کیفری عمومی و آیین نامه رانندگی تراکتور و وسائط نقلیه کشاورزی برابر تعریفی که در آیین نامه راهنمایی رانندگی آمده این گونه ماشین ها جزو وسایل موتوری بوده که مشمول کلیه قوانین و مقرارات هستند و از آنجا که در شهرستان شیراز در فصول کشت تا برداشت شاهد حضور و تردد بسیاری از این وسایل کشاورزی کندرو در سطح جاده ها هستیم و گاها این ترددها بدون رعایت قوانین و ضوابط راهنمایی و رانندگی انجام می شود، تصمیم بر آن شد تا رانندگان به صورت حرفه ای تحت آموزش قرار گیرند. 
 
وی همچنین اظهار داشت: حضور رانندگان کم تجربه و ناآشنا به شرایط جاده ای سبب بروز حوادثی شده که گاها منجر به تلفات نیز می شود. 
 
سیروسی همچنین گفت :حدودا بیش از دو هزار ماشین کشاورزی در شهرستان فعال بوده و بالغ بر 3700 نفر راننده وظیفه اجرای امور مکانیزاسیون و بکارگیری این تعداد ماشین را بعهده دارند . لذا با توجه به گستردگی شهرستان لزوم آموزش نیروهای موجود در بخش کاملا" احساس می شود .
 
 واحد مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز خود را ملزم به آموزش این قشر عظیم راننده و بهره بردار می داند. 
 
و با همکاری اتحادیه تعاونی های تولید و آموزشگاه ها، افزایش کمیت و کیفیت آموزش ها انجام خواهد شد. 
 
وی با اشاره به ضرورت اخذ گواهینامه برای همه رانندگان وسایل نقلیه کشاورزی ادامه داد: با اعلام مدیریت محترم ناجا درصورتی که راننده وسیله نقلیه کشاورزی بدون داشتن گواهینامه رسمی مبادرت به هدایت وسیله نقلیه کندمرتکب جرم شده و درصورت رویت توسط مامورین وسیله نقلیه او متوقف و جهت اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی خواهدشد.
 
سیروسی افزود : در همین راستا با همکاری اتحادیه تعاونی های تولید این شهرستان و آموزشگاه آریان و واحد مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز اولین کارگاه آموزشی گواهینامه رانندگی ، سرویس و نگهداری تراکتور با حضور 24 نفر از متقاضیان در محل شرکت تعاونی روستایی رحمت آباد برگزار گردیده و در همین راستا دومین دوره در روستای کفترک شهر ستان شیراز در حال انجام است. 
 
‌سیروسی خاطر نشان کرد :در چند روز آینده آزمون گواهینامه رانندگی تراکتور توسط افسر نیروی انتظامی مربوطه از داوطلبان آموزش دیده انجام خواهد شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
3263 کلیک ها  سه شنبه, 09 دی 1399 21:26
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا