بستر آسیب های اجتماعی جدی است/کمک های مردمی به کودکان کار با آموزش و فرهنگ سازی از طریق رسانه ها

مدیرکل بهزیستی فارس از آثار حمایت های مستقیم مردم به کودکان کار خبر داد و گفت: حمایت از کودکان کار و خیابانی تشویق کسانی است که از آنها بهره کشی اقتصادی می کنند.

 
به گزارش راستین آنلاین حمایت مستقیم مردم از کودکان کار و خیابانی نه تنها موجب کمک به آنها نمی شود، بلکه تشویق کسانی که از این کودکان بهره کشی اقتصادی می کنند را به همراه دارد. 
 
سید محمد صادق کشفی نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت مسئله حضور کودکان کار و خیابانی در سطح جامعه بیان کرد: با آموزش و فرهنگ سازی از طریق رسانه های جمعی به منظور سوق دادن کمکهای مردمی به موسسات مرتبط به جای پرداخت مستقیم به کودکان خیابانی می توان به کودکان کار و خانواده هایشان کمک کرد. 
 
همچنین تعیین تکلیف کودکان مهاجر غیر قانونی، الزام به رعایت قوانین دولت جمهوری اسلامی ایران توسط مهاجرین قانونی دارای کارت اقامت و همچنین تامین نیروی متخصص و اعتبارات لازم به منظور ساماندهی و اشتغال خانواده کودکان کار و خیابانی هر چه بیشتر به این چالش بزرگ سراسری می‌توان رسیدگی کرد.
 
او با اظهار نگرانی از این موضوع گفت: خرید و یا کمک مردم به این کودکان در حقیقت کمک به حضور هر چه بیشتر آنها در خیابان است که می‌تواند بستر آسیب های خیلی جدی تر باشد.
 
کشفی نژاد همچنین بازمانده شدن از تحصیل و دیگر نیازهای اساسی از جمله بازی و تفریح کودکان کار و خیابانی را نتیجه دلسوزی های عموم و خرید مردم از آنها دانست. 
 
او ادامه داد: حمایت مستقیم مردم از کودکان کار و خیابانی نه تنها موجب کمک به آنها نمی شود، بلکه تشویق کسانی که از این کودکان بهره کشی اقتصادی می کنند را به همراه دارد. 
 
مدیرکل بهزیستی فارس حضور و فعالیت کودکان خیابانی را عامل گسترش بیشتر کرونا ویروس دانست و شدیداً خواستار ارجاع این کودکان به مراکز روزانه و شبانه روزی خدمت رسانی به کودکان کار و خیابانی سازمان بهزیستی شد.
 
او همچنین نحوه ارجاع این کودکان را از طریق اورژانس اجتماعی، سامانه های مربوطه، شناسایی توسط تیم مددکاری و یا به صورت خود معرف دانست.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
533 کلیک ها  دوشنبه, 08 دی 1399 09:39
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا