معرفی چهار خدمت الکترونیکی تامین اجتماعی/کاهش حضور مراجعین به شعب های مختلف

مدیر کل تامین اجتماعی فارس گفت: چهار خدمت الکترونیکی دیگر تامین اجتماعی در راستای کاهش حضور مراجعین به شعب تامین اجتماعی رونمایی شد.

 
به گزارش راستین آنلاین ابراهیم کشاورز با اشاره به خدمات جدید الکترونیکی تامین اجتماعی گفت:  اخذ الکترونیکی درخواست، صدور هوشمند و ابلاغ مفاصاحساب برای پیمانکاران و واگذارندگان کار، ارتقای سامانه دریافت لیست حق بیمه و فراهم شدن امکانات کنترلی برای کارفرمایان به منظور اصلاح لیست قبل از ارسال، انعقاد قرارداد بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد ودرخواست غیرحضوری کمیسیون پزشکی ، از جمله خدماتی هستند که  در هفته هفتم طرح 3070 مورد بهره برداری قرار گرفتند.
 
وی با معرفی خدمت الکترونیکی انعقاد قرارداد بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد ، بیان داشت : برای تمامی افراد شاغل فاقد رابطه مزدبگیر با اعلام شغلی که به آن اشتغال به کار دارند(به صورت خوداظهاری) و همچنین زنان خانه دار، دختران مجرد و دانشجویانی که در تاریخ انعقاد قرارداد بیمه، سن آنان 50 سال تمام و یا کمتر باشد و برای متقاضیانی که سن آن ها  بیش از 50 سال تمام باشد ، در صورت دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مازاد سن 50 سال، امکان انعقاد قرارداد بیمه ، میسر خواهد بود.
 
مدیر کل تامین اجتماعی فارس همچنین در خصوص درخواست غیر حضوری کمسیون پزشکی گفت: بیمه شده اصلی که به علت ابتلاء به بیماری عادی و یا به علت عوارض حاصل از حادثه ناشی از کار طبق گواهی پزشک معالج، عارضه آن غیرقابل علاج تشخیص داده شده است، فرزندان و یا پدر و مادر بیمه شده اصلی که بر اثر بیماری یا نقص عضو طبق گواهی پزشک معالج، قادر به کار نباشند، شوهر بیمه شده اصلی که طبق گواهی پزشک معالج، مبتلا به بیماری غیرقابل علاج بوده و معاش وی توسط بیمه شده زن تامین شود، مخاطبان این خدمت هستند.
 
گفتنی است سازمان تامین اجتماعی در راستای رضایتمندی بیشتر بیمه شدگان و مخاطبین خود ، طرح 3070 را با هدف کاهش 70 میلیون بار مراجعه به شعب در حال اجرا دارد که با اجرای آن ، 30خدمت الکترونیکی جایگزین 30 خدمت حضوری شعبه می شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
263 کلیک ها  سه شنبه, 02 دی 1399 18:20
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا