طرح جهش تأمین مسکن، زمینه فعالیت انبوه ‌سازان وتعاونیها رافراهم می‌کند

نماینده اول مردم شیرازو زرقان اظهار داشت: ۳۵ درصدازتغییرمانده تسهیلات بانکی کفاف ارائه تسهیلات برای تولید یک میلیون واحد را می‌دهدواگر دولت اراضی مورد نیاز را تأمین کند، مردم سرمایه‌های خود را وارد بازار تولید مسکن می‌کنند.

 
به گزارش راستین آنلاین علیرضاپاک‌فطرت بااشاره به موضوعات مطرح شده درباره نبود منابع مالی کافی برای اجرای "طرح جهش تأمین و تولید مسکن و ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور "گفت:براساس تصمیم نهایی کمیسیون عمران مجلس در طرح مذکور،قراراست که منابع مالی تسهیلات ساخت ازمحل اختصاص ۳۵درصدازتغییرمانده تسهیلات بانکی تأمین شود.
 
 نماینده اول مردم شیرازوزرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حال برخی از کارشناسان اعلام میکنند که اختصاص ۳۵ درصد از تغییر مانده تسهیلات بانکی کفاف ارائه تسهیلات برای تولید یک میلیون واحد مسکونی را نمی‌کند، اما به نظر من این میزان اعتبار برای اجرای قانون مذکور کافی است.
 
 
سالانه ۴۰۰هزارواحد مسکونی توسظ مردم و بخش خصوصی تولید می‌شود
 
 
 وی افزود: قطعاً تولید سالانه یک میلیون واحدمسکونی به اراده وبرنامه‌ریزی دستگاه‌ های اجرایی وابسته است، اما در هر صورت، تولید این میزان واحد مسکونی برای کشور پهناوری مانند ایران زیاد نیست و از طرفی حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی از این میزان طبق سنوات گذشته، توسط بخش خصوصی و مردم تولید خواهد شد.
 
 
طرح جهش تأمین مسکن ریل‌گذاری و زمینه‌ سازی لازم رابرای فعالیت انبوه‌ سازان و تعاونیها ‌فراهم می‌کند
 
 
علیرضا پاک‌فطرت خاطرنشان کرد: بر اساس طرح جهش تأمین وتولیدمسکن، قرار است دولت با ارائه "تسهیلات مناسب، ارائه زمین و مصالح ساختمانی"، ریل‌گذاری و زمینه ‌سازی لازم را برای فعالیت انبوه‌سازان و تعاونی‌ها فراهم کند. 
 
از طرفی من معتقدم که نقدینگی در دست مردم بسیار زیاد است، حال اگر سیاست‌گذاری درستی صورت گیرد، این نقدینگی کلان به سمت حوزه تولید مسکن هدایت خواهد شد. با این راه‌کار، میزان مسکن تولیدی تأمین خواهد شد.
 
 این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت:اگر دولت اراضی مورد نیاز برای تولید یک میلیون واحد مسکونی را تأمین کند، مردم سرمایه‌های خود را وارد بازار تولید مسکن می‌کنند. از طرفی اگر از این میزان حدود ۷۰۰ هزار واحد مسکونی نیز در یک سال تولید شود، قابل قبول است، زیرا در اجرای پروژه مسکن مهر، در بهترین حال سالانه حدود ۹۰۰ هزار واحد تولید شد.
 
تولیدانبوه مسکن به هیچ وجه نباید متوقف شده و معطل بماند
 عضو کمیسیون عمران مجلس افزود:تولید انبوه مسکن به هیچ وجه نباید متوقف شده و معطل بماند، بلکه باید با قدرت در این عرصه به پیش رفت تا بازار مسکن به ثبات و آرامش هدایت شود،درغیر این صورت اگردست روی دست بگذاریم،مشکلات بازارباقی خواهدماند.
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
475 کلیک ها  جمعه, 28 آذر 1399 21:04
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا