افزایش کیفیت زندگی شهروندان با ساخت پروژه های شاخص

شهردار شیراز در بازدید از پروژه های شهرداری منطقه ۱۰ گفت : ۳۲ پروژه در این محدوده شامل ۱۲ پروژه شاخص با هدف افزایش کیفیت زندگی شهروندان ساکن در محدوده شمال غرب شیراز در حال اجراست.

به گزارش راستین آنلاین حیدر اسکندرپور در حاشیه بازدید از بوستان نهراعظم افزود: رویکرد مجموعه مدیریت شهری احداث بوستان هایی با امکانات فرهنگی و ورزشی است تا مجموعه ای کامل برای پوشش تمامی سلایق و خواسته های شهروندان اجرا شود و بوستان نهراعظم نمونه عملی از این رویکرد است.

او ادامه داد : بوستان نهراعظم در دو فاز در حال احداث است. فاز نخست پروژه شامل چهار هکتار فضای سبز و ورزشی همچون مسیر دوچرخه سواری، زمین فوتبال چمن مصنوعی و ... و فاز دوم به مساحت هفت هکتار شامل فضاهای اجتماعی و فرهنگی همچون آمفی تئاتر روباز در حال احداث است.

اسکندر پور با بیان اینکه بوستان نهر اعظم نیازهای تفریحی و ورزشی یک خانواده را در سنین متفاوت از کودکی تا بزرگسالی و سالمندی برطرف می کند، اضافه کرد: علاوه بر مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی بزرگسالان، در فاز دوم این پروژه مسیر دوچرخه سواری کودکان نیز اجرا می شود تا فضایی امن و ایمن برای دوچرخه سواری بچه ها فراهم شود.

شهردار شیراز نوید داد: تلاش داریم فاز نخست پروژه بوستان نهر اعظم را در دهه فجر سال جاری افتتاح کنیم.

نوذر امامی عضو شورای اسلامی شهر شیراز و ناظر شورا در شهرداری منطقه ۱۰ نیز در این بازدید گفت: با وجود اینکه شرایط اقتصادی سخت و بیماری کرونا بر شهر و کشور حاکم است اما در همه مناطق یازده گانه شیراز پروژه های عمرانی بسیاری در حال اجراست. بوستان نهراعظم نیز فضای شهری مناسب و مکانی را برای ورزش و فعالیت شهروندان فراهم می کند.

امامی افزود: بیش از ۹۷ میلیارد پروژه در منطقه ۱۰ در حال اجراست و در متمم و اصلاحیه بودجه این میزان به ۱۹۷ میلیارد افزایش یافته است که نشان می دهد که شهرداری منطقه ۱۰ با توان بالا در حال اجرای پروژه های مختلف برای شهروندان است.

وی با اشاره به بازدید شهردار از پروژه های مختلف سطح شهر گفت: بازدید مستمر شهردار از پروژه ها باعث افزایش کیفیت و سرعت اجرای پروژه های مناطق یازده گانه می شود.

بهسازی و زیباسازی ورودی غربی شیراز

 

اسکندرپور در حاشیه عملیات اجرایی کف سازی، مناسب سازی و پیاده روسازی ضلع جنوبی بولوار دکتر حسابی گفت: بهسازی فضای سبز و زیباسازی ورودی های شیراز از جمله رویکردهای ما است و در این راستا شهرداری منطقه ۱۰ در ورودی شمال غرب شیراز شامل بولوار دکتر حسابی و میرزای شیرازی در حال اجرای پروژه است.

شهردار شیراز ادامه داد: از پل جهاد تا زیرگذر میلاد فضای سبز رفوژ میانی بهسازی و مسیر پیاده راه و دوچرخه نیز در میاده رو حاشیه بولوار اجرا می شود. 

وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه ها تلاش داریم فضاهای مرده و غیرقابل استفاده شهری را زنده سازی و در اختیار شهروندان قرار دهیم، افزود: این مسیر با نورپردازی، مناسب سازی و اجرای مبلمان تبدیل به یک فضای شهری می شود.

بهرامی نژاد شهردار منطقه ده شیراز نیز در ادامه گفت: عملیات کف سازی، مناسب سازی و پیاده روسازی ضلع جنوبی بولوار دکتر حسابی به طول ۳.۸ کیلومتر از پل شهدای جهاد آغاز و تا زیرگذر میلاد ادامه دارد.

بهرامی نژاد افزود: جداره های این مسیر با اجرای کاشی شکسته و نقاشی دیواری زیباسازی و باغچه ها و فضای سبز نیز بهسازی می شود.

آسفالت تمامی معابر خاکی شهرک انجیره

شهردار شیراز همچنین در بازدید از شهرک انجیره گفت: پروژه بلوار ۳۰ متری انجیره با ۱۵ هزار متر مربع عملیات آسفالت اجرا و کمک شایانی را به رفت و آمد اهالی شهرک تازه الحاق شده انجیره کرده است. همچنین عملیات تعریض دو پل بزرگ در ابتدا و انتهای این بلوار با اعتبار بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال توسط شهرداری منطقه ۱۰ شیراز در حال اجراست.

اسکندرپور نوید داد: معابر داخلی شهرک انجیره آسفالت شده است و حتی یک معبر خاکی در این شهرک تازه الحاق شده به شیراز وجود ندارد.

امامی عضو شورای اسلامی شهر شیراز و ناظر شورا در شهرداری منطقه ۱۰ نیز گفت: شهرک انجیره در سال ۹۸ با تصویب شورای اسلامی شهر به صورت منفصل به شیراز الحاق شده است. هم اکنون بولوار ۳۰ متری انجیره و پل آن در حال اجراست که باعث تسهیل در رفت و آمد شهروندان ساکن در این منطقه می شود.

 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1203 کلیک ها  سه شنبه, 18 آذر 1399 16:34
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا