بررسی مصوبات و تکالیف بودجه 99 در حوزه معاونت شهرسازی و معماری شیراز

در شصت و ششمین جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر شیراز

به گزارش راستین آنلاین در ادامه سلسله جلسات شورای اسلامی شهر شیراز در راستای افزایش نظارت بر اجرای مصوبات و تکالیف این شورا در شهرداری، آخرین وضعیت اجرای مصوبات در دست اجرا و تکالیف بودجه 99 در حوزه شهرسازی و معماری در کمیسیون تلفیق این شورا بررسی شد. 
 
در نخستین دستور کار مصوبات اسفندماه 96 و آذرماه 98با موضوع مستندنگاری و نظارت علمی بر بافت تاریخی شهر شیراز با مضمون واگذاری منافع قسمتی از فضای فوقانی معبر عمومی در کوچه شماره 15 میدان ابوالکلام به هتل رویال شیراز، بررسی شد و بر اساس آن مقرر شد گزارش آخرین وضعیت اجرای هر یک از مصوبات یادشده ظرف یک هفته به شورا ارسال شود.
 
اما درباره مصوبات خردادماه 97 با موضوع تایید کلیات طرح بام شیراز به‌منظور ارسال به سایر مراجع قانونی برای تصویب نهایی و همچنین مصوبه خرداد 99 با هدف اصلاح اهداف کلان بازنگری طرح ساماندهی باغات قصردشت، شهرداری مکلف شد، ضمن انجام پیگیری‌های لازم و مکاتبه با کارگروه امور زیر بنایی (استانداری)، رونوشت مکاتبه را نیز به شورا ارسال کند. 
 
اصلاح مصوبه‌های اردیبهشت‌ماه و بهمن‌ماه 98 درباره مدیریت تعارض منافع در شهرداری شیراز دستورکار دیگر این جلسه بود که بر اساس آن می‌بایست گزارش نحوه اجرای مصوبه ظرف یک هفته آینده به شورا ارسال شود. 
 
در دستور کار چهارم که به موضوع تکلیف شماره 29 بودجه 1399 اختصاص یافت، شهرداری مکلف شد که با توجه به بند 10 و 12 مصوبه آذرماه 97 در خصوص امتیازات تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده، حق‌الزحمه و نحوه نظارت بر دفاتر تسهیلگری و خدمات نوسازی بافت فرسوده، اولویت‌بندی تهیه طرح در پهنه‌های بافت فرسوده را مشخص کرده، اولویت‌های سال 1399 را حداکثر تا اردیبهشت ماه به شورا اعلام کند که با توجه به گزارش شهرداری مبنی بر انعقاد قرارداد با 10 دفتر تسهیلگری، مقرر شد اولویت‌بندی 10 محله ظرف 15 روز آینده به شورا ارسال شود.
 
همچنین در خصوص تکلیف شماره 30 بودجه 1399 که شهرداری را مکلف می‌کند تا پایان سال 1399 ممیزی املاک مناطق 4 و 8 را به صورت کامل پایان بخشد و ممیزی 8 منطقه دیگر شهرداری را حداقل به 40 درصد برساند و همچنین برنامه زمان‌بندی انجام ممیزی املاک همه مناطق را تا آخر فروردین ماه به شورا ارایه دهد، مقرر شد موضوع در جلسه مشترک با حضور رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا، شهردار شیراز و شهرداران مناطق مورد بررسی قرار گیرد و جمع‌بندی راهکارها و پیشنهادات شهرداری برای اجرای تکلیف مذکور به شورا ارسال شود.
 
در ششمین و آخرین دستور کار این جلسه کمیسیون تلفیق، تکلیف شماره 31 بودجه 1399 نیز به بررسی گذاشته شد که بر اساس آن شهرداری مکلف شد که لایحه اصلاحی مصوبه اردیبهشت 95 در خصوص حفظ و نگهداشت باغات قصردشت ظرف یک هفته آینده به شورا ارسال کند.
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
750 کلیک ها  سه شنبه, 18 آذر 1399 14:02
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

موارد مرتبط

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بازگشت به بالا
بالا