حرکت آرمان های دانشجویی به سمت هدف /پیشرفت های جامعه با توجه به چالش های موجود

امروز گروههاي دانشجويي را در دو فاز گروه جهادي همان اقدام عملي، مطالبه گران مي‌بينيم، اكنون هم جامعه ما نياز دارد كه از سياه نمايي بيرون بیاید چرا که انقلاب با همه چالش‌ها، پيشرفت‌هاي بسيار زيادي داشته است. 

 
 
به گزارش راستین آنلاین نشست صمیمانه نماینده ولی فقیه در فارس با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های شهر شیراز به صورت مجازي برگزار شد. 
 
 نماینده ولی فقیه در این نشست که به صورت مجازي برگزار شد ضمن تبريك روز دانشجو گفت : دو لفظ دانشجو و طلبه كه در نهاد آموزشي كشور تبيين شده را بايد در كنار هم ديد، چرا که نقش خدمات رساني به اجتماع توسط نهادهاي مربوطه را بايد مدنظر قرار داد.
 
آیت الله دژکام با اشاره اينكه دانشجو بودن به حسب فلسفه‌هاي متنوع معاني مختلفي پيدا مي کند، افزود: از نظر فلسفه ايراني اسلامي، دانش را كشف حقيقت مي‌دانيم، اما در تمدن اروپايي و آمريكايي ممكن است دانش را به اين مثابه توصيف نكنند.
 
او همچنین بیان کرد : نقش دانش از نظر فلاسفه بزرگ اروپا در مفيد بودن براي حل مشكل زندگي خلاصه شده است،اما اينكه حقيقت را نشان مي‌دهد يا نه در فلسفه اروپايي به آن بي اعتنايي شده است.
 
آيت الله دژكام با اشاره به اینکه تبادل ارتباطات نسلي مان خيلي قوي نيست و یکی از نقاط ضعف است، اظهار كرد: بايد فلسفه خود را كاربردي كنيم.
 
نماینده ولی فقیه گفت :در فلسفه ايراني اسلامي، دانشجو به دنبال كشف حقيقت است نه تنها يك چيز مفيد.
 
او با بیان اینکه دانشجويي با حقيقت خواهي و حقيت طلبي عجين شده است، تصریح کرد: از دانشكده الهيات و دانشگاه شيراز توقع داريم كه در اين مسئله ورود كنند و اساتيد آنها به صورت تطبيقي و مقايسه‌اي نگاه به علم و فلسفه علم را مطرح كنند، چرا که امروز تنها بازخوانی مرتب فلسفه بزرگان براي ما كافي نيست.
 
آیت‌الله دژکام همچنین ابراز اميدواری کرد: که مجمع حكمت اسلامي شيراز مجالي براي حضور دانشجويان فراهم كند و به طرح و بررسي اين مسائل بپردازد.
 
او افزود: امروز گروههاي دانشجويي را در دو فاز گروه جهادي همان اقدام عملي، مطالبه گران مي‌بينيم.
 
به مطالبه گران احترام مي‌گذاريم چون موجب مي‌شوند، تا چيزهاي غفلت شده احيا شوند اما مطالبه گري بايد در يك چارچوب باشد تا نتيجه دهد، در حالی‌که مطالبه گري را در بيان آزماني محدود كرده‌ايم.
 
همچنین آیت الله دژکام عنوان کرد : رسيدن به آرمان، مقصد در قالب طرح و برنامه موضوع حائز اهميتي است كه بايد به آن توجه ويژه كرد و در واقع از آرمان‌ها بايد به سمت هدف‌ها حركت كرد، اگر اين هدف تبيين شود يك قدم در مطالبه گري پيشرفت كرده‌ايم.
 
او در ادامه سخنان خود گفت : با كمال افتخار از دكتر شريعتي و مطهري ياد مي‌كنم كه تحول اجتماعي را در بستر زمان ديدند.
 
اكنون هم جامعه ما نياز دارد كه از سياه نمايي بيرون بیایید چرا که انقلاب با همه چالش‌ها اما پيشرفت‌هاي بسيار زيادي داشته است. 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
487 کلیک ها  یکشنبه, 16 آذر 1399 12:50
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا