افتتاح همزمان دفتر خدمات الکترونیک قضایی در زندان شیراز و سه شهرستان استان

در ادامه اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان در استان فارس با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس دفتر خدمات الکترونیکی قضایی در زندان مرکزی شیراز به بهره برداری رسید.

 
به گزارش راستین آنلاین در ادامه این مراسم همچنین رئیس کل دادگستری فارس و معاونین قضایی دادگستری استان از زندان مرکزی شیراز بازدید و با زندانیان اندرزگاه نسوان ملاقات کردند.
 
 رئیس کل دادگستری استان فارس در حاشیه افتتاح دفتر خدمات الکترونیکی قضایی درزندان عادل آباد شیراز هدف از راه اندازی این دفتر را تسریع در ارسال درخواست های قضایی زندانیان و رسیدگی به تقاضای آنان به صورت سیستمی خواند و افزود: همزمان با افتتاح این دفتر دفاتر خدمات قضایی در زندان های اقلید، کازرون و بوانات نیز آغاز به کار کرد. 
 
رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه: با فراهم شدن زیر ساخت ها دفتر خدمات قضایی به زودی دفتر خدمات قضایی در سایر زندان های استان نیز راه اندازی می شود گفت: با این کار ارزشمند، روند رسیدگی به پرونده های قضایی زندانیان درخصوص اعسار و محکومیت های مالی با سرعت بیشتری انجام می شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی افزود: استان فارس به لحاظ جمعیت کیفری یکی از استان های بزرگ کشور محسوب می شود که با اجرای مناسب و مستمر طرح پایش زندانیان توسط قضات با بهره گیری از تأسیسات قانونی و اعطای تسهیلات پیش بینی شده در طرح پایش زندانیان آمار قابل توجهی از مددجویان زندان های استان کاهش یافت که از این حیث جزء استان های برتر کشور می باشیم .
 
رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه با حضور در بند نسوان زندان مرکزی شیراز به دیدار چهره به چهره با مددجویان این بند پرداخت و در حاشیه این حضور تأکید کرد: مدد جویان بند نسوان به لحاظ شرایط ویژه بیش از همیشه مورد توجه قضات قرار گیرند و همکاری بیشتری در راستای اعطای مرخصی و همچنینی استفاده از تسهیلاتی همچون آزادی مشروط برای آنان فراهم شود.
 
 وی همچنین به قضات توصیه کرد: به زندانیان این بند که دارای جرائمی مانند مواد مخدر و برخی از جرایم مالی هستند با رأفت بیشتری نگاه شود. 
 
بحرینی معاون قضایی دادگستری فارس نیز دردیدار امروز مسئولین قضایی استان از زندان مرکزی شیرازگفت: با توجه به اختلاف نظری که در بحث توبه وجود دارد درکل جرایم سبک درجه 5-6-7 و درمواردی که منجر به آزادی می شود باید این موارد، به دادگاه تجدید نظر ارسال شود.
 
مدیرکل زندان های فارس گفت: دفتر خدمات قضایی در زندان مرکزی شیراز راه اندازی و در مرحله بعد در سایر زندان های استان نیز راه اندازی می شود.
 
اسحاق ابراهیمی گفت: در این بازدید علاوه بر ملاقات چهره به چهره زندانیان با مسؤولین قضایی، پنجمین بسته معیشتی که به تعداد 210 بسته توسط خیرین این استان تهیه شده بین خانواده های زندانیان نیازمند توزیع می شود.
 
ابراهیمی یادآور شد: با اجرای طرح پایش زندانیان، تاکنون تعداد4650 کاربرگ تهیه و به مراجع قضایی ارسال شده است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
422 کلیک ها  سه شنبه, 11 آذر 1399 15:26
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا