جلوگيري از صدور بليط براي مسافران مبتلا به كرونا

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان فارس از اعمال محدوديت براي جابجايي مسافران جاده اي خبر داد. 

 
 
به‌گزارش راستین آنلاین علیرضا سياهپور از اعمال محدوديت براي جابجايي مسافران خبر داد و گفت : مسافران جاده ای که قصد سفر با ناوگان مسافربری عمومی را دارند پیش از سفر از طریق سایت Www.safarvip.com نسبت به وضعیت سلامتی خود اطمینان حاصل کنند.
 
او افزود : بر اساس مصوبات ستاد ملي كرونا و بخشنامه هاي صادر شده ، شركت هاي حمل و نقل زميني مسافر مجاز به صدور به بليط براي مسافراني كه مبتلا به بيماري كرونا مي باشند ، نيستند.
 
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي فارس ادامه داد : از همين رو تقاضا داريم مسافران جاده اي قبل از اقدام به تهيه بليط نسبت به استعلام وضعيت خود در پايگاه داده اي از طريق كد ملي اقدام کنند. 
 
او هم چنين افزود: علاوه بر اين شركت هاي حمل و نقل مسافر نيز در اين خصوص مي بايست در زمان فروش بليط براي اتوبوس، ميني بوس و سواري هاي كرايه اي بين شهري(اعم از فروش اينترنتي و يا حضوري بليط) استعلام لازم از سكوي سروا را بعمل آورده و در صورت عدم وجود محدوديت براي هر مسافر، بليط را صادر کنند. 
 
عليرضا سياهپور خاطرنشان ساخت : در ابتداي شروع سفر ناوگان حمل و نقل مسافربري جاده اي و همچنين در اطراف پايانه ها تحت هيچ عنوان ناوگان مسافري مجاز به مسافر گيري نمي باشد كه در صورت تخلف برخوردهاي قانوني با شركت هاي خاطي صورت مي پذيرد.
 
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي فارس يادآور ساخت : در طول سفر و در مسير جاده ها در صورت وجود مسافر بين راهي، رانندگان عزيز قبل از سوار شدن مسافر بين راهي مي بايست از طريق تلفن وضعيت مسافر را از شركت هاي بالادستي خود استعلام و شركت ها نيز مكلف شده اند در چنين مواردي استعلام وضعيت سلامت مسافر از سكوي سروا را انجام داده و در صورت عدم وجود محدوديت بليط را صادر کنند. 
 
سياهپور همچنين با بيان اينكه هماهنگي ، اقدامات و آموزش هاي لازم در خصوص وظيفه شاغلين در خصوص مسئوليت هاي اجتماعي، اخلاقي، قضايي و حرفه اي كه متوجه شركت ها و شاغلين بخش حمل و نقل جاده اي مسافر است بعمل آمده ، گفت : با توجه به اينكه محدوديت هاي اعمال شده كرونايي از سوي ستاد ملي كرونا در اين ايام باعث مي‌شود كه بخش عمده اي از جابجايي هاي مسافر از طريق ناوگان حمل و نقل جاده اي صورت پذيرد ، اين اداره كل از تمامي ابزارهاي نظارتي خود در اعمال پروتكل هاي بهداشتي براي رعايت دقيق دستورالعمل ها را به كار مي گيرد و نظارت بر وظيفه شركت هاي حمل و نقل مسافر براي استعلام وضعيت سلامت مسافران را بطو جدي اعمال مي كند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
725 کلیک ها  دوشنبه, 03 آذر 1399 16:25
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا