تدوین درسنامه ها یک گام عملی به سمت تحقق عدالت آموزشی است 

مدیر کل آموزش و پرورش فارس در آیین رونمایی از 6 جلد کتاب درسنامه ویژه دانش آموزان ابتدایی بر تدوین درسنامه ها و اینکه  یک گام عملی به سمت تحقق عدالت آموزشی است تاکید کرد. 

به گزارش راستین آنلاین مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: این درسنامه ها مبتنی بر کتب درسی ،خود آموز و مدلی جهانی در جهت تحقق بحث عدالت اموزشی است.

 فرهاد اسماعیلی در آیین رونمایی از 6 جلد کتاب درسنامه ( خودآموز) ویژه دانش آموزان ابتدایی در ارتباط زنده با جمعی از فرهنگیان سراسر استان از طریق ویدیو کنفرانس گفت: این درسنامه ها فقط برای دانش آموزان مناطق محروم نیست بلکه برای استفاده عموم دانش آموزان است و در این راستا فایل pdf این درسنامه ها در سایت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس تدوین این درسنامه ها را در واقع یک گام عملی به سمت تحقق عدالت آموزشی دانست و افزود: بحث عدالت آموزشی بحثی فراگیر در تمام دنیاست به گونه ای که در اروپا خصوصا بخش شرقی اروپا نیز بخشی از دانش اموزان دسترسی به آموزش مجازی ندارند.

اسماعیلی با اشاره به تلاش های معلمان و افراد برجسته در تهیه این درسنامه ها گفت: در تهیه این درسنامه ها برای هر پایه از حضور 15 نفر از افراد متخصص شامل مولفین، ناظرین و معلمان بهره بردیم و در مجموع برای تمام پایه ها از نظر حدود 100 نفر به طور مستقیم استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه این درسنامه ها خود آموز و کتاب محور است گفت: این درسنامه ها به صورت یک پروژه کلان دیده شد و سعی شد با تلاش گروهی همکاران تمام موارد در تدوین این درسنامه ها نظر گرفته شود

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: به عنوان مثال در بحث گرافیکی این درسنامه ها طراحی ها به گونه ایی است که در صورت چاپ سیاه و سفید لطمه زیادی به تصاویر وارد نشود.

اسماعیلی با تاکید بر لزوم ارزشیابی و میزان تاثیرگذاری این درسنامه ها در روند آموزش دانش آموزان گفت: باید یک ارزشیابی استاندارد طراحی شود تا میزان تاثیرگذاری این درسنامه ها برای دانش آموزانی که دسترسی به هیچ گونه امکاناتی ندارند بررسی شود .

وی در پایان خطاب به روسای ادارات مناطق و شهرستانها گفت: قطعا اگر از برنامه های آموزش ابتدایی خوب پشتیبانی شود آینده آموزشی ما بهتر از قبل خواهد بود و از انجا که تیم معاونت ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس تیمی کاملا فنی است لذا انتظار داریم روسای ادارات با برنامه ریزی دقیق پشتیبان آموزش ابتدایی باشند. 

 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
378 کلیک ها  پنج شنبه, 29 آبان 1399 13:42
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا