آزادی 40زندانی زندان مرکزی شیراز همزمان با آغاز اجرای طرح پایش زندانیان

در راستای اجرای دستور ریاست قوه قضائیه مبنی بر پایش زندانیان و بررسی پرونده آنان ، رئیس کل دادگستری فارس، دادستان عمومی و انقلاب شیراز و جمعی از قضات کیفری و حقوقی با زندانیان زندان مرکزی شیراز چهره به چهره دیدار کردند. 

 
به گزارش راستین آنلاین این طرح به طور همزمان در زندان های سراسر استان با حضور مسؤولین قضایی شهرستان ها اجرا شد و همچنان تا پایان سال ادامه دارد. 
 
رئیس کل دادگستری فارس در حاشیه اجرای طرح پایش زندانیان زندان مرکزی شیراز گفت: در دوران تحولی قوه قضائیه توجه به زندان و زندانیان بیش از دوره های گذشته بوده و این امر از محاسن دوره مدیریت جدید در دستگاه قضایی است. 
 
حجت الاسلام و المسلمین موسوی در حاشیه این مراسم خطاب به زندانیان اظهار داشت: در این دوران، که از مزایای تسهیلات قانونی جهت آزادی و یا تخفیف مجازات استفاده می نمایید زمینه اصلاح رفتار و تغییر مسیر زندگی و تاثیرات مثبت در جامعه را برای خود ایجاد کنید. 
 
او اضافه کرد: امروز تمامی قضات اجرای احکام کیفری، حقوقی، دادسراها حضور دارند و زندانیان شعب و یا حوزه قضایی خود را ملاقات می کنند و این طرح همزمان در سراسر استان اجرا می شود.
 
رئیس شورای قضایی استان فارس در ادامه با قدردانی از مدیریت زندان های استان با اشاره به اینکه کمترین آسیب به زندانیان در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا در زندان های فارس بوده است گفت: قضات نیز باید نهایت همکاری در راستای اعطای تسهیلات به زندانیان را بکار ببندند تا شاهد کاهش جمعیت کیفری در زندان ها باشیموی تصریح کرد تنها مانع اعطای تسهیلات به زندانیان عجز از تودیع وثیقه ، معرفی کفیل و یا دارای ارتکاب جرایم خاص است. 
 
رئیس کل دادگستری استان فارس از اعطای مرخصی پایان حبس به 40 نفر از زندانیان همزمان با اجرای طرح پایش در زندان مرکزی شیراز خبرداد و یادآور شد: با اجرای این طرح قریب به 30درصد از جمعیت کیفری زندان های فارس تا پایان سال کاهش می یابد. 
 
حجت الاسلام و المسلمین موسوی اظهار داشت: در طرحی هماهنگ بین دادسراها و نیروی انتظامی استان از معرفی متهمین با جرایم سبک به زندان ها جلوگیری می شود و با اجرای این طرح از افزایش بی رویه ورودی زندان ها کاسته می شود.
 
وی گفت: استان فارس دارای بزرگترین حوزه قضایی کشور است و سومین جمعیت کیفری استان های کشور را به خود اختصاص داده و اجرای دقیق دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری استان، در گرو همت قضات در سرکشی به زندان ها و هدفمند بودن بازدید های دوره ای است.
 
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس یادآور شد: قضات ناظر در زندان ها مستقر هستند و بازدید قضات از زندان ها به صورت هفتگی انجام می گیرد و با توجه به بازدید های مکرر و مستمر قضات از زندان ها خوشبختانه استان فارس طی سالیان متوالی در زمینه بازدید قضات رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است و هم اکنون ملاقات ها به خاطر شرایط کرونا به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می گردد.
 
شایان ذکر است بخش قائل توجهی از زندانیان زندان های فارس با اجرای طرح پایش زندانیان، مشمول آزادی مشروط، پایان حبس و سایر تسهیلات قانونی خواهند شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
327 کلیک ها  دوشنبه, 26 آبان 1399 19:21
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا