• مدیر کل تامین اجتماعی فارس اعلام کرد:

آغاز طرح 3070 در سازمان تامین اجتماعی

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی فارس از اجرای طرحی خبر داد که بر اساس آن حدود 70 میلیون مراجعات مردمی در سال به این سازمان کاهش می یابد .

 
به گزارش راستین آنلاین به نقل از روابط عمومی ابراهیم کشاورز با اشاره به شروع اجرای طرح «۳۰۷۰» گفت: در شرایط شیوع کرونا سازمان تامین اجتماعی در زمینه تحول دیجیتال ، مراجعه حضوری مردم به شعب را کاهش جدی می دهد که علاوه کاهش مراجعات ، افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان را نیز در پی خواهد داشت. 
 
مدیر کل تامین اجتماعی فارس با اشاره به شعار طرح ۳۰۷۰ تحت عنوان "دوشنبه های دیجیتالی با طرح ۳۰۷۰" عنوان کرد: تا بهمن ماه و هر دوشنبه، دو تا چهار سرویس با آمادگی کامل غیرحضوری خواهد شد.
 
او با بیان اینکه هدفگذاری سازمان این است که ۳۰ خدمت اصلی را به صورت کاملا غیرحضوری ارائه کند گفت: اکنون ۹۶ میلیون مراجعه وجود دارد که با اجرای این طرح ۷۰ میلیون مراجعه کاهش می یابد. 
 
آغاز نسخه نویسی الکترونیک
 
مدیر کل تامین اجتماعی فارس در ادامه با اشاره به اجرای آزمایشی نسخه نویسی الکترونیک اظهار کرد: حذف کامل نسخ کاغذی بستگی به مشارکت همه بخش ها دارد و هر پزشکی نسخه نویسی الکترونیک را انجام دهد در همان روز سهم ریالی سازمان تأمین اجتماعی را دریافت می دارد و بر اساس همین طرح ۳۰ درصد سهم داروخانه ها نیز همان روز پرداخت می شود.
 
پرداخت کمک هزینه ازدواج به بیمه شدگان ، اولین طرح الکترونیکی سی گانه تامین اجتماعی
کشاورز در ادامه به اولین طرح الکترونیکی سی گانه تامین اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: در راستای توسعه خدمات دیجیتال و غیرحضوری با بهره گیری از بانک های اطلاعاتی و با توجه به برقراری ارتباط با سازمان ثبت احوال کشور زمینه پرداخت کمک هزینه ازدواج به عنوان اولین سرویس کاملا غیرحضوری، راه‌اندازی شد.
 
او افزود: بر این اساس، شناسایی بیمه‌شدگان حائز شرایط ماده (85) قانون تامین اجتماعی و فرآیندهای مربوط به ثبت مشخصات، انجام محاسبات، صدور اسناد و ارسال به اداره کل امور مالی در سامانه متمرکز تعهدات کوتاه مدت برای واجدین شرایط که دارای شماره حساب و شماره تلفن همراه معتبر در سیستم هستند، در پایان هرماه به صورت هوشمند و بدون نیاز به مراجعه بیمه‌شده به واحد اجرایی صورت می‌پذیرد و مراتب نیز از طریق پیامک به بیمه‌شده اعلام می شود.
 
مدیر کل تامین اجتماعی فارس گفت: افرادی که با وجود تکمیل اطلاعات شماره حساب و شماره تلفن همراه در سامانه خدمات غیرحضوری، در پایان ماه مربوطه، پیامک ثبت کمک هزینه ازدواج را دریافت نمی کنند، می‌توانند از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی eservices.tamin.ir از مسیر (منوی بیمه شدگان‏‏/ حمایت های کوتاه مدت‏‏/ درخواست کمک هزینه ازدواج) از علت عدم دریافت کمک هزینه ازدواج مطلع و در صورت اعتراض با ثبت درخواست پشتیبانی و بارگذاری تصاویر عقدنامه و صفحه ازدواج شناسنامه از طریق منوی «افزودن تصاویر جدید» نسبت به ارائه درخواست و پیگیری های مربوطه اقدام کنند.
 
دومین طرح الکترونیکی سی گانه ،ثبت خاتمه کفالت فرزندان اناث مستمری بگیران
 
کشاورز ادامه داد: دومین خدمت دیگر این است که تحت تکفل بودن یا نبودن فرزندان اناث به صورت غیر حضوری از سازمان ثبت احوال کشور استعلام می شود. ثبت خاتمه کفالت فرزندان دختر مستمری بگیران به عنوان دومین خدمت از طرح ۳۰۷۰ غیرحضوری شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1929 کلیک ها  دوشنبه, 26 آبان 1399 15:19
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا