انعقاد تفاهم نامه همکاری نیروی انتظامی استان و آموزش و پرورش فارس

تفاهم نامه همکاری بین نیروی انتظامی و آموزش و پرورش استان درراستای افزایش تعامل و همکاری های دو جانبه منعقد شد. 

 
به گزارش راستین آنلاین نشست آموزشی و توجیهی هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس ( 22 الی 28 آبان ماه) با حضور مدیر کل آموزش و پرورش، روسای ادارات مناطق، روسای آموزش و پرورش شهرستان های استان فارس و جمعی از مسئولان نیروی انتظامی از جمله سرهنگ "کاووس محمدی" معاون اجتماعی، سرهنگ "احمد ایزدی" معاون تربیت و آموزش و سرهنگ "عبدالله خسروانی" رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان فارس به صورت ویدئو کنفرانسی و در محل اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.
 
در این نشست، سرهنگ محمدی معاون اجتماعی پلیس فارس طی سخنانی گفت: تعامل و همبستگی آموزش و پرورش با پلیس موجب مدیریت آسیب های حوزه اجتماعی شده و از ایجاد بسیاری از ناهنجاری ها در جامعه جلوگیری می کند.
 
او افزود: آموزش و پرورش كانون اصلي شناخت و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي است و اگر تعامل و همكاري ميان پليس و آموزش و پرورش در زمينه آموزشي و آگاهسازي دانش آموزان و خانواده ها وجود نداشته باشد، جامعه دانش آموزي دچار مشكل مي شود.
 
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس گسترش برنامه های آموزش همگانی در حوزه آموزش به خانواده، معلمان و دانش آموزان را از اولویت های کار پلیس عنوان کرد و تصریح کرد: با توجه به سیستم آموزشی جدید پس از شیوع ویروس کرونا، این موضوع در فضای مجازی انجام می پذیرد.
 
سرهنگ محمدی گفت: معلمان در فضايي آموزشي، دانش آموزان را تربيت و پرورش مي دهند و پليس نيز در جامعه به عنوان معلمان نظم و امنيت در جامعه، خدمت رساني مي کند و اين دو نهاد مي توانند همواره تهديدات و آسيب هاي اجتماعي را به فرصت تبديل كنند.
 
او افزود: پلیس در راستای پیشگیری از گرایش جوانان و نوجوانان به مواد مخدر همواره با دادن آگاهی به خانواده ها و بیان عواقب اعتیاد به مواد مخدر گامی موثر در این زمینه برداشته است.
معاون اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه آموزش همگانی و نظارت خانواده ها از مهمترین گامهای اساسی و اولیه در امر پیشگیری از اعتیاد فرزندان است، افزود: در راستای مقابله با اعتیاد و پیشگیری از آن بر همگان لازم است نیروی انتظامی را در مقابله با این آسیب اجتماعی یاری کنند.
 
سرهنگ محمدی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین نیروی انتظامی و آموزش و پرورش در خصوص مبارزه با اعتیاد، گفت: با توجه به اهداف و رسالت های مشترک آموزش و پرورش و نیروی انتظامی در راستای تحقق سند تحول بنیادین در تربیت انسان هایی با ایمان،متعهد،مسئولیت پذیر کار آمد و اثر بخش بر اساس نظام معیار اسلامی و به منظور هم افزایی ظرفیت های مشترک در تمامی سطوح . در مفاد اين تفاهم نامه استفاده از ظرفيت ها و منابع دو طرف مورد تاكيد است.
 
او ترویج توسعه نظم و انضباط اجتماعی ، تقویت امنیت و ارتقای سطح سلامت اجتماعی دانش آموزان و خانواده های آنان ، هم افزایی برای استقرار نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان ، تلاش در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نوپدید و رفتارهای پر خطر، ارتقاء کیفیت سطح مداخلات و کاهش آسیب های اجتماعی و رفتار های پرخطر در دانش آموزان را از مهمترین اهداف انعقاد این تفاهم نامه عنوان کرد.
 
در ادامه، فرهاد اسماعیلی مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: آسیب های اجتماعی موجود در جامعه از جمله اعتیاد مربوط به همه اعضای جامعه است و تک تک افراد و سازمان ها نسبت به آن ها مسئولیت دارند.
 
وی با اشاره به آسیب های اجتماعی در جامعه بر لزوم انجام بیش از پیش اقدامات فرهنگی و هنری در این راستا تأکید کرد و افزود: تعامل و همکاری نیروی انتظامی و آموزش و پرورش در کاهش آسیب های اجتماعی جامعه بسیار مثمر ثمر خواهد بود.
در پایان این نشست، اعضای حاضر نسبت به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون راهکارهای پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس اقدام و در این خصوص تبادل نظر صورت پذیرفت.
 
شایان ذکر است، با همکاری نیروی انتظامی و آموزش و پرورش استان فارس، نمایشگاهی پیرامون هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس در محل اداره کل آموزش و پرورش برپا شده است.
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
433 کلیک ها  شنبه, 24 آبان 1399 14:13
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

موارد مرتبط

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بازگشت به بالا
بالا