محمدرضا امیری که به اتفاق معاونینش دردیدار با اعضای هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان شیراز سخن می گفت ،ضمن تبریک روز و هفته ارتباطات و روابط عمومی اظهار داشت: در دنیای پیچیده امروز، ارتباطات نقش مهمی را ایفا نموده و ازجمله مهمترین علوم روز در دنیایی که با متغیرهای گوناگونی مواجه هستیم، به شمار می آید.
رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان شیراز گفت: با توجه به اینکه امروزه سازمان ها در محیطی پیچیده با متغیرهای متعدد و گوناگون و در تعامل با سازمان های متعددی در حال فعالیت اند، عدم توجه به مسئله ارتباطات روابط عمومی موجب عدم توفیق سازمان خواهد شد.
امیری بیان داشت: در شرایط خاص کنونی کشور، تلاش در جهت تقویت اعتماد عمومی و افزایش سرمایه ی اجتماعی بسیار حائز اهمیت می باشد. جلب اعتماد چندجانبه درمیان کارکنان، مردم جامعه و همچنین مدیریت سازمان یکی از مهمترین رسالت های روابط عمومی ها محسوب می شود. در واقع روابط عمومی ها رسالت پیوند درون و برون سازمان را به عهده دارند.
فرماندار شیراز عنوان داشت: شورای هماهنگی روابط عمومی ها به عنوان یک طرح ارزشمند با درایت دولت و خاصه وزارت کشور ابلاغ شد، که در سال های گذشته نیز در شهرستان شیراز شکل گرفته و تلاش هایی در این زمینه صورت پذیرفته اما می بایست کمیته های مختلف تشکیل شده و توجه بیشتری در خصوص فعالیت های مداوم انجام شود.
امیری یادآور شد: نگاه ویژه به مقوله ی روابط عمومی ها و پرهیز از نگاه ابزاری به این واحد حساس و مهم و همچنین هماهنگی لازم درخصوص تسهیل در تامین منابع مورد نیاز شورا از طریق مشارکت مراکز و ارگان های مختلف طبق ماده 20 آیین نامه می بایست در دستور کار مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان قرار گیرد.
در ادامه مدیرروابط عمومی شورای اسلامی شهرشیراز نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از روند شکل گیری شورای هماهنگی روابط عمومیهای شهرستان شیراز گفت: این شورا در بدو تاسیس با ساختار ابلاغی وزارت کشور و با تلاش روابط عمومی فرمانداری شیراز ومتشکل از مدیران روابط عمومی بیش از ۱۱۰ دستگاه اجرایی دولتی و نهادهای غیردولتی در شهرستان شیراز شکل گرفت.
سعید نظری ادامه داد: تغییرات شکلی مهم در ساختار اطلاع رسانی در دنیای جدید به دلیل گسترش فضای مجازی می طلبد مدیران و کارشناسان روابط عمومی ها به توانمندیهای جدید و خلاقانه وموثر مسلط شوند.
وی از فرماندار شیراز درخواست کرد برای اصلاح ساختار روابط عمومی و حرکت بهسمت روابط عمومیهای پویا، همه جانبه نگر و خلاق متناسب با شرایط روز در دستگاههای اجرایی به شورای هماهنگی روابط عمومیهای شهرستان شیراز کمک کند.
« حمید جورکش» عضو هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان شیراز نیز ضمن تبریک به مناسبت هفته روابط عمومی به فعالان حوزه روابط عمومی ها و تقدیر از همکاری بی شائبه و خالصانه روابط عمومی ها در سال گذشته بالاخص در شرایط بحرانی همچون سیل و تلاش در مناسبت های ملی و مذهبی و مشارکت در برنامه ها و رویدادها و انعکاس عملکرد دولت گفت: یک مدیر روابط عمومی موفق علم و هنر و دانش ارتباطات را در راستای حل مشکلات جامعه و شهروندان با عشق و حس وفاداری و اخلاق حرفه ای گره می زند.
وی افزود:مدیر روابط عمومی یک کارمند معمولی اداری نیست، بلکه مشاور توانمندی است که خلاقیت، نوآوری و نگرش کمک به حل مشکلات و ایجاد نشاط و امید در رسیدن به اهداف سازمانی در همه روزها و هفته ها و تعطیلاتش موج می زند و به یک روز بسنده نخواهد شد.
جورکش افزود: امیدواریم با حمایت استاندار محترم فارس و فرماندار محترم شیراز از شورای هماهنگی روابط عمومی ها، این نهاد نو پا، در جهت ارتقاء جایگاه روابط عمومی ها، آینده ای روشن را با برگزاری آموزش های تخصصی، بازدیدهای دوره ای در سال رونق تولید و نشست های مشترک با مدیران دستگاه ها در شورای اداری استان و شهرستان و حمایت مادی و معنوی در این حوزه رقم بزنیم.
دربخش دیگری از این دیدار مدیر کل روابط عمومی دانشگاه ازاد اسلامی شیراز نیز به عنوان یکی از دیگر اعضای هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان شیراز گفت: همه می دانند که یک مدیر روابط عمومی خوب باید بتواند بین 4 گروه مدیران، کارکنان، گروه های مرتبط و مردم ارتباطی سازنده برقرار کند.
حمید کریمی افزود:درحال حاضر اغلب ادرات، سازمان ها، نهاد ها و حتی شرکت های بخش خصوصی مسوول روابط عمومی دارند اما نکته اینجاست که این مسوولین روابط عمومی به چه کارهایی مشغولند.
وی افزود:متخصیصن این رشته معتقدند که در تقسیم بندی فعالیت های روابط عمومی، در کنار انجام فعالیت در زمینه خدمات مدیریتی و همچنین کارهای روزمره، 40 تا 70 درصد، که بیشترین میزان را به خود اختصاص داده، باید به کارهای برنامه ای پرداخته شود.