آیتک مجموعه ای از مدیران ، فعالان اقتصادی ، صنعتگران و صاحب نظران حوزه کار و صنعت را شامل می شود که می توانند با همپوشانی مشکلات و چالش ها و استفاده بهینه از فرصت ها راه رابرای توسعه صنعتی و اقتصادی جامعه بگشایند ، تاکید بر آموزه های اقتصاد مقاومتی از سوی مدیران آیتک همچنین نمودی کامل از نگاه به درون و تاکید بر داشته های بومی است که اقتصاد و صنعت جامعه ما امروز بیش از هر زمان دیگر به آن نیاز دارد
شرکت فراورده های لبنی رامک در نشست آیتک به عنوان تولید کننده فعال و برتر محصولات در صنایع لبنی برگزیده شد ، تاکید بر مشتری مداری و تولید محصول مطابق با ذائقه مصرف کننده ، تعالی شعار راهبردی حق با مشتری است و حرکت در مسیر کارآفرینی و ایجاد اشتغال از جمله آموزه هایی است که در صنایع شیر و لبنیات در سالهای مختلف در این شرکت بر آن تاکید شده و اکنون بر اساس همین آموزه ها آیتک این تولید کننده محصولات لبنی دراستان فارس را به عنوان واحد نمونه و تولید کننده برتر و برگزیده محصولات در صنایع لبنی معرفی کرد. در گفت و گویی که با یکی از مدیران این شرکت و عضو انجمن مدیران صنایع فارس و از مدیران فعال آیتک انجام داده ایم راهکارهای برون رفت از رکود صنعتی با تاکید بر آموزه های اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون را به بحث گذاشته ایم .
مهدی حجازی معاون بازاریابی و فروش رامک در این گفت و گو با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی محوری فعال و پویا برا ی نجات صنایع کشور از رکود و حرکت در مسیر رونق و ایجاد اشتغال است گفت:صنایع تولید محصولات لبنی در کشور ما جایگاهی خاص دارد و در عین حال با مشکلات و چالش های خاص نیز روبرو است، پیچیدگی چرخه تولید این نوع محصولات و هزینه بر بودن و حساسیت بازار و همچنین کشش اقتصادی بالا و شکننده بودن شرایط در برابر تغییرات قیمتی شرایطی فراهم کرده است که می طلبد آموزه های اقتصاد مقاومتی را بیش از پیش سرلوحه کار خود دراین عرصه قرار دهیم .
وی با بیان اینکه آیتک فرصت های حرکت در حوزه اقتصاد مقاومتی را به مدیران فعال صنعت و تجارت گوشزد کرده است گفت : مدیران آیتک در واقع باید به مجموعه ای از صاحبنظران اقتصادی و صنعتی تبدیل شوند که برای عبور اقتصاد کشوراز گردنه های سخت گذر رکود و تورم چاره اندیشی کنند ، اقتصاد مقاومتی راهکاری سازنده و علمی و مبتنی بر نگرش های متعالی است که دراین عرصه حرف برای گفتن دارد و می تواند موجب ثبات بازار و ماندگار شدن صنایع در جامعه و در بین مردم و از جمله صنایع تولید محصولات لبنی باشد .
حجازی در ادامه به شاخص های اقتصادی و صنعتی مورد توجه آیتک اشاره کرد و گفت : اغلب این شاخص ها بر مبنای توجه به مشتری و مشتری مداری و تولید محصول مطابق با خواست و ذائقه مشتری تدوین شده است ، گسترش بازار، عرضه محصولات فراتر از مرزهای یک کشور و شناسایی بازارهای جدید و ایجاد تنوع در تولید محصول همه شاخص هایی هستند که سالها در حوزه صنایع و محصولات لبنی در جامعه ما بر روی آن کار جمعی و تخصصی انجام شده است ، ما با تطبیق این شاخص ها با آموزه های اقتصاد مقاومتی می توانیم افق تازه ای فرا روی صنعتگران و کارآفرینان در این عرصه بگشاییم . مهندس حجازی در پایان اظهار داشت : 10 شاخص اصلی و 38 معیار فرعی درآیتک تدوین و ارائه شده که این شاخص ها یک هدف مشترک دارند و مسیری را فرا روی کارآفرینان و صنعتگران می گذارد که در نهایت به تولید در شرایط بهتر ختم می شود ،اقتصاد مقاومتی نیز بر مبنای همین هدف متعالی ترسیم شده و زندگی و کار در شرایط بهتر را فرا روی کارآفرینان و صنعتگران می گشاید ، آموزه های اقتصاد مقاومتی صنعتگران و تولید کنندگان در عصره محصولات لبنی را به انجا هدایت میکند که صنایع در این عرصه همزمان با اجرای طرح های حمایتی و برخورداری از حمایت های اقتصادی ، پاسخگوی واقعی نیازهای مصرف کننده نیز باشند .