انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان همیاری فارس با 5 استان جنوب کشور

انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان همیاری فارس با 5 استان جنوب کشور
   
انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان همیاری فارس با 5 استان جنوب کشور |||| ||||

 تفاهم نامه ای فی مابین سازمان همیاری شهرداری های استان فارس با استان های خوزستان ، سیستان و بلوچستان ، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و سمنان منعقد و در اجرای قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان به منظور بهره گیری از توانمندی های اجرایی و فنی به امضاء روسای سازمان ها رسید.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین: با هدف بررسی فعالیت ها و چالش های سازمان همیاری شهرداری ها اولین نشست تعدادی از سازمان های همیاری شهرداری های کشور به میزبانی استان فارس برگزار شد . اولین نشست سازمان همیاری های شهرداری های کشور با حضور 5 استان سمنان ، بوشهر ، سیستان و بلوچستان ، کهگیلویه و بویر احمد ، خوزستان و مسئولین مربوطه به میزبانی سازمان همیاری شهرداری های فارس 21 اردیبهشت سال جاری برگزار شد .

در این نشست ضمن تبادل نظر و گفت و شنود نقطه نظرات مدیران عامل سازمان ها ، مسئولین شهرداری شیراز و پیشنهادات حاضرین در خصوص راهکارهای توسعه سازمان دریافت و مقرر شد در جهت بکارگیری روش های جدید برای انجام فعالیت های اساسی کارگروه های مختلف راه اندازی شود .

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان فارس در این نشست گفت :سازمان های همیاری شهرداری ها باید برای فعالیت های خود برنامه ریزی مدون و هماهنگی های متداول با یکدیگر داشته باشند ، تا با حرکت بر محور برنامه های مشخص شده به هدف های ترسیم شده خود دست پیدا کنند.

سید علی سید نصیری با بیان اینکه متاسفانه در شهرداری ها دچار چالش های بی شماری هستیم ،اضافه کرد: عملکرد و نقش سازمان برای رفع چالش های موجود می تواند بسیار راهبردی باشد و همچنین سازمان در حوزه های مختلف همچون عمرانی ، فناوری و هوشمند سازی می تواند گامی محکم بردارد.

IMG 2711

او با توجه به سخن رهبری که فرمودند شهرداری ها پیشانی نظام هستند،افزود : هدف از برگزاری این نشست هم فکری ، هم اندیشی و هم افزایی در راستای تحقق شعار سال (مهار تورم و رشد تولید ) به دستور مقام معظم رهبری است.

سید نصیری همچنین در ادامه سخنان خود از دیگر اهداف این نشست گفت و افزود : ایجاد یک هلدینگ اقتصادی با شراکت سازمان های همیاری شهرداری ها می تواند کمک بزرگی در زمینه بازرگانی و اقتصادی باشد و همچنین با راه اندازی کمربند اقتصادی می توانیم زمینه رشد ، توسعه و کمک به شهرداری ها را بیش از پیش در استان ها به عرصه ظهور برسانیم .

وی با اشاره به اینکه سازمان های همیاری، همیار واقعی شهرداری ها هستند و مردم و شهرداری نیز سهامداران اصلی این سازمانند ، عنوان کرد :جایگاه شهرداری های کلانشهر ها از نظر خدمت رسانی و اقتصادی بسیار رفیع است و با کمک از شهرداری های مراکز می توانیم به شهرداری های کوچکتر خدمات بیشتری ارائه دهیم.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان فارس با توجه به اینکه هم گام شدن با سازمان ها ، تعاملات با استان های همجوار و همچنین استفاده از ظرفیت های موجود از دیگر مباحث این نشست بود، گفت: هر کدام از سازمان ها هر آورده ای داشته باشند برای بهبود عملکرد می پذیریم تا سازمان را به مرحله ای از قدرت برسانیم که ساختارهای متفاوت و بروز را ایجاد کنیم.

سید نصیری در این نشست از پیگیری زمین برای احداث بومگردی خبر داد و گفت : اگر هر کدام از سازمان های همیاری با همکاری یکدیگر در ساخت ده واحد شراکت داشته باشند یک مجموعه 60 واحدی احداث خواهد شد و به راحتی می توان خدمات در حوزه های توریستی را به شهرداری ها و سازمان ها ارائه داد .

همچنین وی خاطر نشان کرد : پیگیری جایگاه حقوقی شهردار مراکز استان ها در هیئت مدیره سازمان بسیار حائز اهمیت است.

تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان همیاری شهرداری های فارس با 5 استان

سید نصیری عنوان کرد: همچنین در این نشست تفاهم نامه ای فی مابین سازمان همیاری شهرداری های استان فارس با استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و سمنان منعقد و در اجرای قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان به منظور بهره گیری از توانمندی های اجرایی و فنی سازمان ها تفاهم نامه ای با 5 سازمان دیگر به امضاء روسای سازمان ها رسید.

وی گفت: سرمایه گذاری و همکاری مشترک طرفین در خصوص ایجاد شعب شرکت همیار نت، سرمایه گذاری و همکاری در تولیدات شرکت های اقماری ،تامین نیازمندی های استانی، ایجاد بستر مناسب شهرداری الکترونیک به منظور رفاه حال شهروندان و همچنین هوشمند سازی و استفاده از پلتفرم های تولید شده، همکاری با کشور های مجاور در خصوص واردات و صادرات محصولات استانی، همکاری در حوزه های گردشگری، آموزش، پژوهش و تحقیقات و همچنین سرمایه گذاری مشترک در بسته های اقتصادی پروژه های ملی و بین المللی از موضوعات این تفاهم نامه است.

انتهای پیام /  108
422 کلیک ها  یکشنبه, 24 ارديبهشت 1402 08:32
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا