حاکمیت وضعیت زرد بر ۱۲ شهرستان فارس

حاکمیت وضعیت زرد بر ۱۲ شهرستان فارس
   
حاکمیت وضعیت زرد بر ۱۲ شهرستان فارس |||| ||||

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن هشدار نسبت به لزوم رعایت دستورالعمل‌های شرایط شیوع کرونا، از حاکم شدن وضعیت زرد بر ۱۲ شهرستان استان فارس خبر داد.


به گزارش راستین آنلاین دکتر سیدوحید حسینی شنبه ۱۸ تیر در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی سویه جدید امیکرون در کشور و سرعت انتشار بالای این سویه، بر ضرورت تقویت ایمنی عمومی در برابر این بیماری با تزریق دز یادآور واکسن تاکید و اضافه کرد: امکان تزریق دُز چهارم هم برای گروه سنی بالای ۱۸ سال فراهم است.
حسینی با بیان اینکه طی روزهای اخیر با افزایش تدریجی آمارهای ابتلا به کرونا در کشور مواجه بوده ایم، افزایشی شدن آمار بیماران مبتلا به کرونا را موجب نگرانی نسبت به احتمال شیوع موج جدید این بیماری دانست و گفت: هم اکنون ۱۲ شهرستان استان فارس در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد که نسبت به هفته گذشته، افزایش داشته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: براساس آخرین اطلاعات از رنگ بندی کرونایی کشور، شهرستان‌های لارستان، جویم، اوز، گراش، خنج، قیروکارزین، خرم بید، رستم، سرچهان، زرقان، خرامه و ارسنجان در استان فارس با وضعیت زرد مواجه‌اند.
حسینی ضمن هشدار نسبت به سرعت بالای انتشار سویه جدید امیکرون تاکید کرد: همین امر، افزایش آگاهی عمومی نسبت به اهمیت پایبندی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و همچنین تقویت ایمنی افراد جامعه به کمک گسترش پوشش واکسیناسیون را ضروری می سازد.
او با اشاره به تداوم چرخه انتقال کرونا در جامعه و همچنین شناسایی سویه جدید ابتلا به این بیماری در کشور، از تمامی افراد بالای ۱۸ سال استان برای تزریق دز یادآور واکسن کرونا دعوت کرد و از آمادگی پایگاه های واکسیناسیون فارس برای پذیرش مراجعان خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: بر اساس مصوبات یکصد و هجدهمین نشست ستاد ملی مدیریت کرونا، تزریق دز چهارم واکسن کرونا برای گروه سنی ۱۸ سال به بالا، در مراکز تزریق واکسن کرونا تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز شده و از افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین تزریق واکسن آنها گذشته است دعوت می شود تا به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و با دریافت به موقع واکسن، سیستم ایمنی خود را در برابر این بیماری افزایش دهند.
او ادامه داد: همچنین افرادی که نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام نکرده اند، ضروری است در شرایط کنونی برای تقویت سیستم ایمنی، نسبت به تکمیل دزهای واکسن خود اقدام کنند.
دکتر حسینی با بیان اینکه هم اکنون از ذخیره مناسبی در زمینه موجودی واکسن کرونا در کشور برخوردار هستیم و مردم می توانند بدون نگرانی برای دریافت واکسن اقدام کنند، ابراز امیدواری کرد با مشارکت عمومی در این زمینه شاهد کاهش موارد ابتلا در سطح کشور و استان باشیم.
تاکید دیگر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پایبندی مردم نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه در مکان های سربسته و وسایل حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس، هواپیما و تاکسی، همچنین مراکز خرید بود.
حسینی آگاهی و مشارکت هوشمندانه مردم استان فارس را موجب دلگرمی مدافعان سلامت استان در خط مقدم مبارزه با کرونا دانست و ابراز امیدواری کرد در شرایط کنونی نیز حفظ این مشارکت، موجب ارتقای سلامت عمومی استان شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
570 کلیک ها  شنبه, 18 تیر 1401 13:32
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا