برای پرورش دانشجویان توانمند از همه ظرفیت‌ها استفاده شود

برای پرورش دانشجویان توانمند از همه ظرفیت‌ها استفاده شود
   
برای پرورش دانشجویان توانمند از همه ظرفیت‌ها استفاده شود |||| ||||

رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه و موسسات آموزش عالی کشور بر لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای پرورش دانشجویان توانمند در رشته‌های مختلف تاکید کرد.

 
به گزارش راستین آنلاین محمدعلی کی‌نژاد چهارشنبه ۱۸ خرداد در همایش منطقه‌ای هیئت‌های اجرایی جذب دانشگاه‌ها و موسسات آموزش‌عالی در شیراز با تاکید بر لزوم هم افزایی دو دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز برای راه‌اندازی رشته‌های مشترک و بین رشته‌ای، گفت: برای پرورش دانشجویان توانمند نیاز است مسئولان هر دو دانشگاه، تمام ظرفیت‌های موجود استان را به کار گیرند.
 
این مقام مسئول، دستاورد نهایی اینگونه نشست‌های هم اندیشی را حرکت کشور در مسیر تقویت خودکفایی دانست و افزود: باید تلاش شود تا اساتیدی همسو با نظام جمهوری اسلامی ایران و متدین و انقلابی پرورش داده و زمینه‌های ارتقای علمی آنان را فراهم آوریم.
 
او با بیان اولویت‌های آموزشی و چالش‌های دانشجویان و اساتید، اقدامات، آخرین مصوبه‌ها و تصمیمات این شورا ادامه داد: از جمله محورهای این همایش، باید تدوین راهکارهایی برای حفظ نیروی نخبه و جوان کشور باشد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این جلسه گفت: جذب اعضای هیئت علمی متعهد، توانمند و متدین، گامی به سوی تقویت استقلال و خودکفایی ملی است.
 
سید وحید حسینی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و محوریت شعار امسال بر تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، بر ضرورت تلاش در این زمینه در مجموعه دانشگاه تاکید و اضافه کرد بستر علم، آموزش و پژوهش مورد هجمه دشمن قرار گرفته و نیاز است همه مسئولان کشور برای این حوزه تلاش و برنامه ریزی داشته باشند.
 
حسینی جذب اساتید را از مهمترین اصول موثر در امر آموزش برشمرد و بر انتخاب اساتید اصلح، متدین و متعهد، پایبند و دلبسته به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.
 
او با اشاره به عضویت بیش از ۱۲ سال در هیات جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ابراز امیدواری کرد به نحوی برنامه‌ریزی شود که تصمیمات مورد رضایت خداوند قرار گیرد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اهمیت نقش اساتید و اعضای هیئت علمی در آموزش و پرورش دانشجویان نخبه و توانمند، گفت: دغدغه و نگرانی کنونی مسئولان به ویژه اعضای شورای هیات علمی جذب، باید حفظ و تقویت توانمندی نخبگان کشور باشد.
 
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: همایش منطقه‌ای هیئت‌های اجرایی جذب دانشگاه‌ها، موسسات و مراکز آموزش عالی با حضور مسئولان دانشگاه‌های استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد و دبیران هیئت اجرایی جذب ۱۳ دانشگاه در شیراز برگزار شد.
 
محسن رازقی افزود: این همایش را می‌توان یک هم اندیشی دوره‌ای معرفی کرد که متولی اجرای آن هیئت عالی جذب شورای انقلاب فرهنگی است، در این همایش در خصوص عملکرد هیئت‌های اجرایی جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها تبادل نظر می‌شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
441 کلیک ها  چهارشنبه, 18 خرداد 1401 16:28
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا