اشتغال مهمترین مانع حاشیه نشینی است

اشتغال مهمترین مانع حاشیه نشینی است
   
اشتغال مهمترین مانع حاشیه نشینی است |||| ||||

استاندار فارس با اشاره به حاشیه‌نشینی و تبعات و راهکارهای ممانعت از آن، اشتغال روستائیان را مهمترین مانع بر سر راه ایجاد این چالش دانست.

 
محمدهادی ایمانیه، در دیدار با رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، با تاکید بر اینکه با ایجاد اشتغال در روستاها می‌توان مانع از مهاجرت روستاییان به شهرها شد، گفت: اگر تلاش های بسیج سازندگی به گونه ای صورت گیرد که باعث جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر شود بزرگترین خدمت را به استان فارس کرده ایم.
 
به نقل از استانداری فارس، ایمانیه حاشیه نشینی را یکی از مهمترین معضلات شهر شیراز عنوان کرد و گفت: در مقایسه با بسیاری از مراکز استان ها می بینیم که شهر شیراز در این زمینه مشکلات بیشتری دارد؛ لذا انتظار داریم که سهمیه بیشتری در بحث رفع مشکلات حاشیه نشینی به شهر شیراز اختصاص یابد.
 
ایمانیه بر انعقاد تفاهم‌نامه این نهاد مردم محور با اداراتی چون بنیاد مسکن، مسکن و شهرسازی، راهداری، آبفا و... تاکید و اضافه کرد: انتظار ما این است که بسیج سازندگی و گروههای جهادی به سه مساله مهم مسکن، آبرسانی به روستاها، بهبود راه روستایی و عشایری و به مساله کار و اشتغال توجه کنند که خوشبختانه به صورت هدفمند در همین راه هم گام برمی‌دارند.
 
وی با اشاره به وسعت فارس و تعداد شهرستان‌های این استان، گفت: فارس ۷ درصد از وسعت کشور ایران اسلامی را در برگرفته و ۶ درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است که در این میان ۲۲۰۰ روستا ۹۵ بخش و ۱۲۶ شهر دارد، لذا استان پهناوری است و انتظار حمایت و توجه ویژه‌تری از طرف سازمان بسیج سازندگی کشور داریم.
 
مدیراجرایی ارشد استان فارس ضمن اعلام آمادگی در همکاری همه‌جانبه با بسیج سازندگی، گفت: ما نیز با همکاری ادارات و سازمان‌ها و اختصاص بودجه های دولتی و بهره گیری از سایر ظرفیت ها وارد میدان خواهیم شد و در کنار شما هستیم تا کارها در حوزه محرومیت زدایی شتاب گیرد.
 
استاندار فارس تاکید کرد: هر آنچه که بسیج سازندگی از امروز برای رفع محرومیت و ایجاد آبادانی در فارس در نظر گیرد ما نیز به همان میزان کمک خواهیم کرد.
 
ایمانیه در ادامه بر ضرورت احیای صنایع تاکید و خاطرنشان کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای با رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی و رئیس منطقه ویژه اقتصادی امسال نسبت به احیای تعداد بیشتری از صنایع با همکاری بسیج سازندگی اقدام خواهیم کرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
414 کلیک ها  چهارشنبه, 11 خرداد 1401 12:13
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا