موفقیت کشاورز نمونه و ملی فارس /کشف اولین ارقام و پایه های پسته مقاوم به خشکی و شوری ایران

موفقیت کشاورز نمونه و ملی فارس /کشف اولین ارقام و پایه های پسته مقاوم به خشکی و شوری ایران
   
موفقیت کشاورز نمونه و ملی فارس /کشف اولین ارقام و پایه های پسته مقاوم به خشکی و شوری ایران |||| ||||

علی جوکار کمال آبادی از کشاورزان نمونه شهرستان سروستان فارس که چندی پیش به عنوان کارگر نمونه ملی تقدیر شد، طرحی ارائه کرده که این طرح قادر است کره زمین را از بحران آب و هوایی موجود نجات دهد.

 به گزارش راستین آنلاین علی جوکار کمال آبادی اهل شهرستان سروستان استان فارس و یکی از کشاورزان نمونه این شهرستان که به عنوان کارگر نمونه ملی انتخاب و در مراسمی در تهران با حضور رئیس جمهور تقدیر شد، معتقد است که این طرح قادر است تغذیه و امنیت غذایی 85میلیون ایرانی را نیز تضمین کند.
 
جوکار کمال آبادی که به همراه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگر کارگران نمونه ملی به دیدار رهبر معظم انقلاب نیز مشرف شده اند، حداقل ۲۲ سال کار و تحقیق و پژوهش عملی مستمر و شبانه روزی را در کارنامه خود دارد و موفق به ثبت اولین پایه و ارقام مقاوم به کم آبی و شوری پسته ایران با قابلیت کشت دیم شده است. 
 
ارایه لایحه طرح تولید هفت میلیون تن پسته سالم دیم و اشتغال 10 میلیون نفر در حدود ۴۵۰ شهرستان کشور، از دیگر موفقیت های این کشاورز نمونه ملی است.
 
در طرحی که این کشاورز نمونه ملی ارائه داده است ایجاد همزمان آبخیزداری و تغذیه سفره های آب زیر زمینی، جاری شدن همیشگی رودخانه ها به سوی دریاچه های خشک و بهبود تغذیه ۸۵ میلیون ایرانی و امنیت غذایی و بهداشتی دیده شده است.
 
به گفته جوکار در این طرح بیش از ۲۰ میلیون هکتار جنگل ایجاد شده با صدها موهبت زیست محیطی و کمترین هزینه که در نوع خود کم نظیر است.
 
این کشاورز نمونه ملی معتقد است با این طرح ایران و سپس با کپی برداری، تمام کره زمین از وضعیت بد آب و هوایی، گرمایش زمین خشکسالی ها، طوفانها و ... خارج میگردد.
 
لازم به ذکر است جوکار کمال آبادی 53ساله از اهالی روستای کمال آباد سروستان فارس و دارای فوق لیسانس رشته های ریاضی و الهیات می باشد.
او کاشف اولین ارقام و پایه های پسته مقاوم به خشکی و شوری ایران طی چند دهه تحقیق مستمر با قابلیت کشت دیم است.
جوکار همچنین طراحِ چگونگی تولید ۷ میلیون تن پسته دیم در حداقل ۴۵۰ دشت از ۶۰۰ دشت کشور با اشتغال ده میلیون نفر در فاز اول با کمترین هزینه مب باشد.
 طرح جوکار مبنی بر خط بطلان بر خشکسالی، کم آبی و گرمایش و معضلات عدیده دیگر در ایران و سپس در کره زمین به کمسیون کشاورزیِ مجلس و وزارت جهاد کشاورزی،دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه ارائه گردیده است.
آبخیزداری و تقویت سفره های زیر زمینی،روان شدن آب در بستر رودخانه ها و دریاچه ها در تمام طول سال از جمله ویژگی های این طرح است.
لازم به ذکر است علی جوکار کمال آبادی کشاورز نمونه , فعال در حوزه آب ایران و نخبه ملی نیز می باشد شد.
انتهای پیام /  108
490 کلیک ها  پنج شنبه, 29 ارديبهشت 1401 15:19
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا