خانه‌های میراثی زمینه‌ساز جذب سرمایه‌گذار است

خانه‌های میراثی زمینه‌ساز جذب سرمایه‌گذار است
   
خانه‌های میراثی زمینه‌ساز جذب سرمایه‌گذار است |||| ||||

به گفته معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، خانه‌های میراثی به عنوان حوزه جذاب برای گردشگری و به تبع آن اشتغال است که با ورود سرمایه گذاران این میراث ارزشمند را می‌توان مرمت، احیا و مورد بهره برداری قرار داد.

 
به گزارش راستین آنلاین محمد فرخ زاده عصر دوشنبه ۱۹ اردیبهشت در بازدید از پروژه سرمایه گذاری، مرمت، احیا و بهره برداری خانه تاریخی دانش در شهر لار گفت: این خانه دارای قدمت ۱۵۰ است و لازم است با ورود سرمایه گذاری با هدف احیا این اثر میراثی از تخریب بیشتر آن جلوگیری شود.
 
معاون استاندار فارس در این بازدید که با حضور معاون برنامه ریزی فرماندار لارستان و رئیس اداره میراث فرهنگی لارستان انجام شد، اظهار کرد: عملیات احیا این خانه تاریخی رو به اتمام است و بهره برداری این اثر تاریخی طی یک بازه زمانی ۶ ماه پیش‌بینی شده و با بهره برداری از این خانه میراثی، فرصت اشتغال مستقیم برای حدود ۱۰ نفر فراهم می‌شود.
 
فرخ‌زاده تصریح کرد: در این خانه تاریخی یک مجموعه گردشگری، اقامتی و رفاهی دیده شده است و بخشی دیگر از این مجموعه با عنوان موزه مردم شناسی راه‌اندازی خواهد شد. 
 
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس ضمن ارائه راهکارهای لازم برای صدورمجوزها در سطح استان توسط دستگاه‌های مربوطه، گفت: با سرمایه گذار این پروژه مذاکراتی انجام شده که با حمایت ویژه در سطح استان شاهد پیشرفت در اقدامات و بهره برداری این پروژه گردشگری در زمان تعیین شده باشیم. 
 
او با اشاره به اینکه تعداد خانه‌های تاریخی لارستان قابل توجه است، از اداره کل میراث فرهنگی استان و سایر مسئولان استانی و محلی خواست که این میراث ارزشمند استان به عنوان بخشی از تاریخ به دلیل فراموشی در مسیر فرسایش و تخریب قرار نگیرند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
200 کلیک ها  سه شنبه, 20 ارديبهشت 1401 11:13
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا