هر واحد خون نجات بخش جان سه بیمار است

هر واحد خون نجات بخش جان سه بیمار است
   
هر واحد خون نجات بخش جان سه بیمار است |||| ||||

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه هر یک واحد کامل خون می‌تواند نجات بخش جان سه بیمار باشد، از هموطنان درخواست کرد که اهدای خون خصوصا در ایام ماه مبارک رمضان را فراموش نکنند. 

به گزارش راستین آنلاین  دکتر مهرداد شریفی چهارشنبه 31 فروردین با اشاره به کاهش ذخایر خونی استان فارس، به خبرنگاران گفت: اهدای خون یک اقدام نیکو و خداپسندانه محسوب می‌شود و همه افراد واجد شرایط این امکان را دارند که با اهدای خون، هم به بیماران هم به سلامت خود کمک کنند. 

شریفی با اشاره به قرارداشتن در آستانه شب‌های پر فیض و با برکت قدر، خاطرنشان کرد: نذر خون یکی از اقدامات مهمی است که در کشور انجام می‌شود و در ادوار گذشته مردم استان فارس سهم قابل توجهی در این اقدام خداپسندانه داشته اند. 

او بیان اینکه هر شخص با اهدای یک واحد کامل از خون خود می تواند جان سه بیمار را نجات دهد، افزود: حضور مستمر مردم به طور خاص در این روزهای سخت می تواند بهترین و شیرین ترین لحظه ها را در نظام سلامت بسازد، چرا که بیماران نیازمند خون و فرآورده های خونی به ویژه مصدومان حوادث ترافیکی، مادران باردار، بیماران تالاسمی، هموفیلی و سرطانی چشم انتظار این مایه حیات بخش هستند.

  شریفی بیان کرد: تمامی شیوه نامه های بهداشتی در مراکز انتقال خون رعایت می ‌شود و تجهیزات پزشکی مورد استفاده در فرآیند اهدای خون نیز به صورت یک بار مصرف و استریل است.

  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد: مردم استان فارس به موضوع اهدای خون به عنوان یک کار مهم و وظیفه انسانی توجه ویژه داشته باشند تا بیش از پیش شاهد مشارکت برای انجام این اقدام نجات بخش باشیم. 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
491 کلیک ها  پنج شنبه, 01 ارديبهشت 1401 15:15
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا