شرکت مخابرات ایران پیرامون تجمع ها ی روز ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ بیانیه ای صادر کرد

شرکت مخابرات ایران پیرامون تجمع ها ی روز ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ بیانیه ای صادر کرد
   
شرکت مخابرات ایران پیرامون تجمع ها ی روز ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ بیانیه ای صادر کرد |||| ||||

شرکت مخابرات ایران پیرامون تجمع ها ی روز ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد .

 
بسمه تعالی
 
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات تمامی همکاران صدیق و پر تلاش مجموعه بزرگ و فرهیخته شرکت مخابرات ایران در اقصی نقاط کشور که با وقف خالصانه عمر خویش سبب گردیده اند که در طول سالیان متمادی نیازهای جامعه ایران به خدمات و فناوری های نوین ارتباطی و مخابراتی با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت در گستره ایران اسلامی ایجاد، نگهداری و عرضه گردد.
 
در این راه قطع به یقین عنایات خاص حق تعالی، همدلی و همراهی کلیه پرسنل شاغل اعم از رسمی، قراردادی و پیمانکاری موجب تعالی و شکوفایی این شرکت به عنوان بزرگترین اپراتور ارتباطی خاورمیانه گردیده است.
 
این عزت و سربلندی که امروز شاهد آن هستیم نتیجه توسعه بهنگام و نگهداشت شبکه های عظیم مخابراتی و زیرساخت های آن بوده است که فرزندان این مرز و بوم در سنوات قبل به درستی بذر و نهال آن را کاشته. تا ما امروز ثمره آن را بتوانیم در جای جای میهن عزیز و مقدس ایران اسلامی نظاره گر باشیم و برخی از آن عزیزان هم اکنون بعنوان جامعه پیشکسوت و بازنشسته انتظاراتی را از مجموعه کارفرما به حق و به درستی دارند واین میل و خواسته در جامعه شاغل شرکت نیز به نوعی طنین انداز است .
 
جامه عمل پوشیدن به خواسته ها و انتظارات، دارای مقدماتی است که به عنوان بستر اولیه می بایست برای شرکت محقق و مهیا شده تا با تأمین به موقع درآمدهای مورد نیاز بتواند با تداوم حیات اقتصادی و تجاری خویش، نسبت به نگهداشت و پاسداری از سرمایه انسانی که همانا بازوی اجرایی شرکت در کلیه زمینه هاست اقدام شایسته و بایسته را به منصحه ظهور برساند.
 
با عطف توجه به موارد فوق الاشاره بر هیچ فرد منصف و عدالت خواهی پوشیده نیست که تحقق این اهداف و پرداخت مطالبات کارکنان شاغل و بازنشسته مستلزم تأمین نقدینگی و درآمدهای عملیاتی پایدار است که متاسفانه پس از خصوصی سازی شرکت مخابرات ایران بنا به دلایل نامعلوم از طرف مراجع مقررات گذار با موانع و مشکلاتی مواجه شد.
 
در سالهای اخیر به دلیل عدم تعدیل تعرفه های مخابراتی با هزینه های سرسام آور توسعه و نگهداری و حقوق و دستمزد، همچنین تحمیل برخی هزینه های غیر متعارف به این شرکت، موجب انباشت بدهی های متعدد و عدم تحقق اهداف و برنامه های صنعت IT کشور و به تبع، حدوث مشکلات و معضلات متعدد در زمینه تامین نقدینگی برای پرداخت حقوق و مزایا و حق بیمه های کارکنان شده است که نتیجه آن بصورت اعتراضات و تجمعات در طی سنوات اخیر و بروز چالش ها و تضارب افکار و فاصله بین شرکت و نیروهای صدیق خود گردیده است.
 
هر چند در برخی از تجمعات قانونی و به حق پرسنل شاغل و بازنشسته در بعضی از موارد، عده ای افراد سودجود به قصد تشویش اذهان عمومی و تهیه خوراک تبلیغاتی. برای بیگانه گان، علیرغم صدور آراء متعدد از هیات محترم دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قانونی اقدام به تخریب فضای گفتمان متقابل وارزنده بین کارفرما ونیروی انسانی و تشکل های ذیصلاح شده است، انتظار دارد اعضاء محترم کانون های صنفی و تشکل ها با هوشیاری و بصیرت لازم از بروز رفتارهای ساختار شکنانه که سبب آلودگی و التهاب جامعه مخابراتی در سطح کشور می گردد با اتخاذ تدابیر شایسته جلوگیری کنند .
 
علی ایحال انصاف حکم می کند متذکر شویم طیف عظیم و فرهیخته شاغل در شرکت با درک شرایط موجود و با صبر وبردباری توام با ایثار و از خودگذشتگی، مجموعه مدیریتی و شرکت متبوع خود را در این بحران سخت و دشوار همراهی می کنند، لیکن برخی از افراد با توسل به اقدامات خارج از قواعد و مقررات قانونی سعی در ضایع نمودن اقدامات مفید وموثر صورت گرفته در طی سالهای اخیر توسط سهامداران محترم و مدیران شرکت و تشکلها و اصناف منتخب کارکنان کرده اند که انشاا... با لطف و عنایت خاصه حضرت ولی عصر ( عج ) و بلوغ فکری و بصیرت ذاتی کارکنان شاغل و بازنشسته شرکت مخابرات ایران این وضعیت و بحران تحمیلی نیز سپری و شرکت در مسیر تعالی و شکوفایی قرار خواهد گرفت.
 
البته لازمه آن در این شرایط بسیار حساس وبحرانی کشور در سطح داخلی و بین المللی این است که نمایندگان معزز مجلس شورای اسلامی با اندیشه متعالی خود بدورازاحساسات و عواطف قومی و منطقه ای و با نگاهی کلان به این صنعت بعنوان زیرساخت و موتور محرکه توسعه کشور، با وضع مقررات لازم و حذف مراجع متعدد مقررات گذار در تصویب تعرفه های مخابراتی، نسبت به رفع معظل و مشکلات تعرفه ای موجود یک بار برای همیشه اقدام بایسته و شایسته را معمول و با تبیین ضوابط آمره قانونی، محیط عرضه خدمات را در بخش های مختلف فناوری اطلاعات به نوعی ترسیم و تلطیف کند و تا زمانیکه این خواسته بع نوان شرط لازم و اولیه در فضای کنونی جامعه مخابراتی کشور محقق نگردد هرگونه تصمیمی با موانع جدی مواجه خواهد بود و نتیجه آن بروز نارضایتی های متعدد و در نهایت تحمیل زیان هنگفت و عدم توسعه زیرساخت های مخابراتی خواهد بود، لذا در این شرایط حساس همه کارکنان زحمت کش مخابرات ایران منتظر اقدام انقلابی مجلس محترم شورای اسلامی و دولت محترم به خصوص وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تسریع تصویب تعرفه های مخابراتی پس از ۱۸سال می باشند.
انتهای پیام /  108
1118 کلیک ها  چهارشنبه, 31 فروردين 1401 09:32
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا