مبادله تفاهمنامه همکاری معاون وزیر علوم با دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس

مبادله تفاهمنامه همکاری معاون وزیر علوم با دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس
   
مبادله تفاهمنامه همکاری معاون وزیر علوم با دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس |||| ||||

طی مراسمی تفاهم‌نامه همکاری بین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری با دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس، پارک علم و فناوری استان و دانشگاه صنعتی شیراز امضا و مبادله شد.

 
معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه اظهار کرد: تقویت سطوح فناوری‌های پایین(TRL) یکی از مهمترین اهدافی است که در معاونت فناوری و نوآوری پیگیری می‌شود و در (TRL)های یک تا چهار که قرار است ایده به نمونه آزمایشگاهی تبدیل شود باید انرژی بیشتری در کشور صرف کنیم‌ و به تحقق این امر از طریق دانشگاه‌ها بپردازیم.
 
به گزارش راستین آنلاین به نقل از دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس، علی خیرالدین ادامه داد: برای تقویت این بخش، ایده «تِک شاپ» (کارخانه فناوری و ساخت )از طرف دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس پیشنهاد شده است و خوشبختانه تفاهم نامه‌ای در این زمینه امضا شد که قرار است این تفاهم نامه اجرایی شود و در آینده‌ای نزدیک شاهد تحقق اهداف مان در این زمینه باشیم.
 
او اضافه کرد: این تفاهم نامه که به صورت چهار جانبه بود توسط معاونت فناوری و نوآوری علوم تحقیقات و فناوری ،دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس، پارک علم و فناوری فارس و دانشگاه صنعتی شیراز امضا شد و امیدواریم که در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ بتوانیم این برنامه سنگین و با ارزش را اجرا کنیم. 
 
محمد جامعی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس در راستای این تفاهم نامه عنوان کرد: مطابق با این تفاهم نامه مقرر شد که در محل دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز یک کارخانه فناوری و ساخت توسط امضا کنندگان این تفاهم نامه تجهیز شود. 
 
او با اشاره به نحوه تجهیز شدن این کارخانه فناوری و ساخت خاطرنشان کرد: این کارگاه بوسیله این تجهیزات high tech تجهیز خواهد شد.
 
جامعی در رابطه با امکانات دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس ادامه داد: با لطف خدا این دانشگاه از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های بسیار مناسبی برخوردار است و حدود ۷۰ درصد از تجهیزات مورد نظر را داراست که ۳۰ درصد باقی مانده در واقع تجهیزات با تکنولوژی پیشرفته است که بر اساس این تفاهم نامه تهیه خواهد شد.
 
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس افزود: هدف از این تفاهم نامه، ایجاد کارخانه فناوری و ساخت به منظور تبدیل ایده به محصول است. 
 
جامعی با اشاره به ایده کارگاه تکنولوژی و ساخت گفت: این کارگاه محیطی برای بیان ایده‌ها، تولید محصول بر مبنای بهترین ایده تایید شده و حرکت در مرزهای دانش و فناوری در رشته‌های تخصصی فنی و مهندسی است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
549 کلیک ها  پنج شنبه, 30 دی 1400 14:28
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا