تولید بیش از ۳ هزار تن مرغ در فسا

تولید بیش از ۳ هزار تن مرغ در فسا
   
تولید بیش از ۳ هزار تن مرغ در فسا |||| ||||

مدیر جهاد کشاورزی فسا از تولید ۳۷۴۲ تن گوشت مرغ در ۹ ماهه امسال در این شهرستان خبر داد.

 
به گزارش راستین آنلاین ناصر انصاری چهارشنبه ۲۲ دی در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: برای تولید این مقدار گوشت مرغ یک میلیون و ۴۳۸ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده است.
 
او عنوان کرد: کار پرورش جوجه‌های گوشتی در ۲۱ واحد مرغداری با ظرفیت اسمی جوجه ریزی ۴۸۰ هزار قطعه در هر دوره در این شهرستان انجام می‌شود که همگی دارای پروانه بهره برداری هستند. 
 
به گفته معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس، به منظور حمایت از مرغداران در طول مدت ذکر شده بیش از ۹۴۱۶تن خوراک طیور یارانه دار شامل ذرت و سویا به مرغداران این شهرستان تخصیص یافته است. 
 
انصاری خاطرنشان کرد: صنعت مرغداری از جمله بخش‌های مهم کشاورزی در شهرستان فسا هستند که علاوه بر تامین نیاز گوشت مرغ این شهرستان محصولاتش به سایر مناطق استان نیز ارسال می‌شود. 
 
او اظهار کرد: شهرستان فسا در حال حاضر دارای یک واحد کشتارگاه صنعتی مرغ است که سالیانه ظرفیت ۶۰۰ هزار قطعه ذبح و قطعه بندی در سال را دارد اما به دلیل مشکلات مالی در حال حاضر غیرفعال است.
 
مدیر جهاد کشاورزی فسا با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۸نفر در بخش‌های مختلف پرورش طیور شهرستان فسا مشغول به کار هستند، افزود: در حال حاضر در تلاشیم تا واحدهای تولیدی با حداکثر توان خود فعال باشند. 
 
انصاری اظهار کرد: مراحل پرورش جوجه‌های گوشتی توسط اداره دامپزشکی و کارشناسان جهاد کشاورزی کنترل و تنها در صورت رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله زمانی لازم بین هر دوره از پرورش، مجوز جوجه ریزی برای دوره بعد صادر می‌شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
433 کلیک ها  شنبه, 25 دی 1400 11:17
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا