ترویج باورهای دینی در جامعه دانشگاهی توسط نماینده نهاد رهبری

سرپرست دانشگاه شیراز گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه در ترویج باورهای دینی در جامعه دانشگاهی نقش مهمی دارد و دانشجویان به عنوان نسل جوان کشور باید از باورهای دینی قوی برخوردار باشند.

محمد مؤذنی چهارشنبه ۲۲ دی در آیین تکریم و معارفه مسیول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه شیراز، گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز چهار مسئولیت مهم دارد که ترویج باورهای دینی در جامعه دانشگاهی از مهمترین آنهاست.

او افزود: فاصله گرفتن از باورها و ارزش‌های دینی باعث مشکلات مختلفی در جامعه می‌شود و معتقدیم ترویج باورهای دینی می تواند مشکلات اقتصادی را حل می‌کند و فساد، اختلاص و ... در پی این باورها کاهش می‌یابد.

سرپرست دانشگاه شیراز اضافه کرد: دانشجویان به عنوان نسل جوان کشور باید از باورهای دینی قوی برخوردار باشند و وظیفه دوم این نهاد ایجاد انگیزه و نشاط برای انجام رسالت‌های ذاتی جامعه دانشگاهیان است تا با این نشاط بتوانند برنامه‌های خود را عملیاتی کنند.

موذنی تاکید کرد: وظیفه سوم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز، نظارت، هدایت و حمایت از برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه است و در دانشگاه شیراز، ماهیت فرهنگی غنی وجود دارد که باید به بهترین شکل انجمن‌ها و نشریه‌های دانشجویی و ... مورد حمایت و هدایت قرار بگیرند.

مسئول پیشین دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز نیز در این مراسم گفت: رگه دینداری و انقلابی گری در دانشگاه شیراز مشهود است.

حجت ‌الاسلام جواد نیری گفت: در مدت فعالیت خود در دانشگاه شیراز شاهد تعامل و عملکرد مطلوب مسئولان دانشگاه شیراز و مدیران این دانشگاه بوده‌ام و رگه دینداری و انقلابی گری در این دانشگاه مشهود است.

او ادامه داد: فعالیت و تلاش در مجموعهپای که منصوب به نهاد مقام معظم رهبری است مایه مباهات است و دانشگاه شیراز دارالعلم است که برای فعالیت در آن افتخار می‌کنم.

مسئول پیشین دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز افزود: روسای دانشگاه شیراز در دوره‌های مختلف با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز همواره همکاری مطلوبی داشته‌اند و استفاده از ذخائر و ظرفیت‌های دانشگاه و برگزاری دوره‌های مدیریت عاطفی به صورت کشوری و ... حاصل این تعامل است.

نیری همچنین با تبریک به حجت‌الاسلام نیکخو به عنوان مسئول جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز بیان کرد: امیدواریم در این سمت شاهد موفقیت ایشان باشیم و تمام نیروهای این نهاد همواره با دل و جان پای کار هستند و اکران اولین مستند «عمار» توسط این نهاد حائز دریافت جایزه شده است که از اقدامات فرهنگی مطلوب این نهاد است.

او گفت: امیدواریم ارتباط نهاد با دانشگاه روز به روز بهتر شود و در سال های اخیر فضای مکانی این نهاد در دانشگاه شیراز پیشرفت خوبی داشته و امیدواریم امور فرهنگی روز به روز افزایش یابد.

حجت‌الاسلام نیری ادامه داد: مکتب شهید سلیمانی در صداقت و اخلاص خلاصه می‌شود و در خدمت کردن در هر جایگاهی باید صداقت و اخلاص وجود داشته باشد و هر چه خالص تر باشیم، موفق تر خواهیم بود و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز در کمک‌های مومنانه این اخلاص را به کار گرفت.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
452 کلیک ها  چهارشنبه, 22 دی 1400 16:01
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا