استمرار انقلاب اسلامی با انسان‌هایی نظیر سردار سلیمانی میسر است

استمرار انقلاب اسلامی با انسان‌هایی نظیر سردار سلیمانی میسر است
   
استمرار انقلاب اسلامی با انسان‌هایی نظیر سردار سلیمانی میسر است |||| ||||

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) تاکید کرد که استمرار انقلاب اسلامی ایران با وجود انسان‌های بزرگی نظیر سردار سلیمانی که دارای شخصیتی ذوابعاد هستند، میسر می‌شود.

 
به گزارش راستین آنلاین حجت الاسلام دکتر ابراهیم کلانتری در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی که به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برگزار، شد، گفت: سالها باید بگذرد تا هم مردم خودمان و هم مردم جهان به عظمت اسطوره بزرگی به نام حاج قاسم سلیمانی واقف شوند.
 
به نقل از دانشگاه آزاد استان فارس، کلانتری با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری، حاج قاسم سلیمانی یک فرد نبود، بلکه یک مکتب بود، گفت: امیدواریم همانطورکه جبهه مقاومت به عنوان یک جبهه فاتح و یک جبهه پیروز در جهان مطرح است و این مسیر به تدریج پیش می‌رود، خداوند این مکتب نورانی را به گفتمان اصلی جهانی منتهی کند.
 
کلانتری گفت: ملاصدرا که در خطه فارس به فلسفه شناخته شده از مفسران بزرگ قرآن بود و نگاه او به آیات و روایات چنان بدیع است که حتی رگه‌هایی از حرف های تازه او را در تفسیر المیزان مرحوم علامه طباطبائی نیز می توان دید، در روایتی نقل می‌کند که معصوم فرمود" برای ایمان فقط یک در نیست بلکه هفتاد و چند باب وجود دارد، پایین ترین درجه ایمان برداشتن خاری از سر راه افراد است و برترین درجه ایمان شهادت به وحدانیت خداست" این درجات ایمان یکی از مسلمات اسلام و خصوصاً مکتب اهل بیت علیهم السلام است و ما درجات ایمان را مثل پله های نردبان می‌دانیم که افراد حاضر در پل‌های بالا باید دست رده‌های پایین را بگیرند و کمک کنند تا به سوی بالا حرکت کنند.
 
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: این شهادت به وحدانیت یا به لسان یا به قلب یا به اعضا و جوارح است، اگر چنین شد ذره ذره وجود و اعمال انسان بر مبنای شهادت به وحدانیت شکل می گیرد، اگر نگاه انسان توحید شد تمام اعضا و جوارح انسان توحیدی می شود و این انسان به یک مکتب تبدیل خواهدشد؛ مثل مکتب رسول الله (ص)، مکتب امام علی(ع) و مکتب حضرت زهرا (س) به همین جهت ذره ‌ذره کلمات معصومین برای ما معنا دارد و قول و فعل ایشان به معیار سبک زندگی ما تبدیل می شود.
 
کلانتری گفت: امروز بسیار خوشبختیم که بخشی از این مکتب مجسم را جلوی چشم خود می‌بینیم؛ از جمله این‌ها مکتب امام خمینی(ره) و مقام رهبری است و نماد خاص این مکتب، سیره‌­ی حرکت امام خمینی(ره) در ایجاد و شکل دهی حرکت تاریخی انقلاب اسلامی است، که به اعتراف نویسندگان مطرح جهان بزرگترین انقلاب مردمی در تاریخ دنیا به شمار می‌رود چرا که حضور مردم دراین انقلاب بالاتر از ۹۰ درصد بود.
 
او اضافه کرد: استمرار انقلاب اسلامی ایران با حضور مردانی بزرگ مثل سردار سلیمانی که شخصیتی ذوابعاد بود میسر می شود، به گونه ای که تمام بزرگان جهان و تمام مستضعفان جهان درباره سردار سلیمانی به عنوان یک اسطوره سخن می گویند.
 
تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) گفت: نتیجه­ آنکه انسان در شهادت به وحدانیت خدا، به اوج برسد، تبدیل شدن به شخصیت بزرگ تاریخی است که سردار دلها لقب می‌گیرد و به انسانی جامع‌الاطراف بدل شده و همه را تحت تاثیر قرار داده و دنیا را تسخیر می‌کند.
 
کلانتری رمز جهانی شدن انقلاب امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را نیز به همین اصل مرتبط دانست و گفت: نفوذ معنوی و نفوذ الهی حضرت حجت( عج) باعث منقلب شدن جهان خواهد شد و دل‌ها را فتح خواهد کرد همانگونه که شهادت سردار سلیمانی باعث متواضع شدن دل های عموم مردم در مقابل عظمت و مظلومیتش شد و این فتح دلها باعث شد قدرت های بزرگی همچون آمریکا دیگر توان تحمل حضور در منطقه را نداشته باشند.
 
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) ابراز امیدواری کرد که نسل جوان دانشجو و دانشگاهی بتوانند مقدمات پرورش تفکر مکتب اسلامی را ایجاد کنند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
633 کلیک ها  سه شنبه, 14 دی 1400 18:56
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا