• شهردار شیراز خواستار شد :

افزایش توان تیم‌های عملیاتی سازمان آتش‌نشانی با استفاده از ظرفیت مجموعه‌های دانش بنیان ‌و صنعتی

افزایش توان تیم‌های عملیاتی سازمان آتش‌نشانی با استفاده از ظرفیت مجموعه‌های دانش بنیان ‌و صنعتی
   
افزایش توان تیم‌های عملیاتی سازمان آتش‌نشانی با استفاده از ظرفیت مجموعه‌های دانش بنیان ‌و صنعتی |||| ||||

شهردار شیراز خواستار افزایش توان تیم‌های عملیاتی سازمان آتش‌نشانی با استفاده از ظرفیت مجموعه‌های دانش بنیان ‌و صنعتی شد.

 
به گزارش راستین آنلاین سید احسان اصنافی پنج‌شنبه ٩ در نشست رؤسای سازمان‌های آتش نشانی کشور بیان کرد: بحث آتش نشانی یکی از دغدغه‌های جدی شهر شیراز است.
 
او با بیان اینکه موضوع پدافند غیرعامل و ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده شهری است از جمله مسائلی است که در کلانشهر شیراز به جد دنبال می‌شود، افزود: دقت نظر مجموعه شهرداری شیراز به دلیل قدمت فعالیت در این حوزه قابل توجه است.
 
شهردار شیراز خاطرنشان کرد: شیراز در شمار کلانشهرهایی است که در حوزه پس از پیشگیری و امداد توانسته عملکرد خوبی را از خود نشان دهد.
 
اصنافی همچنین یکی از دغدغه‌های جدی سازمان آتش نشانی را تجهیزات ذکر و تصریح کرد که در تلاشیم تا با استفاده از ظرفیت مجموعه‌های دانش بنیان و مجموعه صنعتی شهر، بخشی از این مهم را فراهم کنیم تا بر توان تیم‌های عملیاتی مان در دو حوزه بیفزاییم.
 
حمید کشتکار، معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در این نشست بیان کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یکی از سازمان‌های حساس در حوزه فعالیت‌های شهرداری است.
 
او ادامه داد: کار سخت نیروهای این سازمان بر کسی پوشیده نیست و فعالیت آنها شبانه روزی است.خدمات این سازمان یک خدمات مستمر و در عین حال حساس است و اگر لحظه‌ای غفلت و تاخیر در فعالیت آنها انجام شود چه بسا که یک فاجعه بزرگ رخ می‌دهد.
 
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری همچنین عملیاتی و به لحظه بودن را یکی از ملزومات فعالیت این سازمان عنوان کرد.
 
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز نیز در این نشست به اهمیت و جایگاه آتش نشانی اشاره و با بیان اینکه این موضوع برای آحاد جامعه روشن است و بر کسی پوشیده نیست، گفت: بخش عمده‌ای از آرامش روانی جامعه مرهون زحمات این سازمان و کارکنان آن است.
 
مسعود زارعی با بیان اینکه بالاترین کاری که انسان می‌تواند انجام دهد، خدمت به همنوع است، تصریح کرد که آتش‌نشانان بالاترین و رفیع ترین جایگاه انسانی را انتخاب کرده‌اند که در سخت ترین و بحرانی‌ترین شرایط به نجات جان انسان‌ها اقدام می‌کنند.
 
او همچنین خواستار بررسی موضوعاتی چون؛ سرمایه انسانی، تجهیزات، آموزش حرفه‌ای، آموزش همگانی و ... در این نشست شد.
 
این عضو شورای شهر شیراز که معتقد است امکانات و توان، متناسب با ماموریت‌ها نیست، گفت: سوال اینجاست که چه کار باید کرد که با این عدد تناسب ماموریت‌ها به شکل عالی انجام شود.

محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی شیراز صبح روز پنج شنبه ۹ دی ماه در این نشست ضمن خوشامدگویی به مهمانان در خصوص دلایل و اهداف برگزاری این نشست گفت: حضور موثر اندیشمندان حوزه مدیریت و فرماندهی حوادث و مدیران سازمان های آتش نشانی کشور در شیراز به عنوان یکی از مراکز علمی کشور باعث افزایش رویداد های علمی و ارتقا سطح دانش در حوزه های تخصصی حریق می گردد.

 

وی به ارائه جدید ترین راهکارها، تجربیات و چالش های تجربه شده در این نشست اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه حضور فعال صاحب نظران متخصص در این برنامه و انتقال تجریبات و ارتقای آمادگی در شرایط اضطراری اهداف اصلی این نشست بوده و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی را به دنبال خواهد داشت.

در بخش مهمی از این نشست سید حبیب راضی مدیر کل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری ها ضمن آرزوی سلامتی برای آتش نشانان به مصوبات نشست گذشته مدیران آتش نشانی کشور در سال ۹۸ اشاره و عنوان کرد: طی جلسه گذشته در شهر مشهد مقدس بحث آموزش های آتش نشانان، بسیار مهم در نظر گرفته شده و اولین اقدام توسط سازمان آتش‌نشانی اصفهان تحت عنوان آنچه یک آتش نشان باید بداند انجام و پس از آن برنامه شنبه های آموزشی در دستور کار قرار گرفت. 

 

وی ادامه داد: در نشست امروز تلاش داریم پایه گذار یک رویه مناسب و مطلوب باشیم و با توجه به اختصاص رقم هزار میلیارد تومان برای خرید ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی بتوانیم در شش ماه آینده کلان شهر ها و شهرستان ها را حداقل به یک ماشین استاندارد مجهز کنیم.

 

راضی همچنین داشتن یک کمیته فنی پیشگیری از آتش سوزی ها در کشور با رویکرد کاهش حوادث و بررسی مشکلات نیروی انسانی در سازمان های آتش نشانی را از اهداف مهم این نشست دانست.

 

در ادامه این گردهمایی طهماسبی سرپرست اداره کل امور شهری و استانداری فارس با اشاره به قانون ۵۵ شهرداری ها افزود: براساس این قانون به صراحت ایمنی شهری به عهده شهرداری ها واگذار شده است.

 

بنابراین باتوجه به اینکه برنامه ریزی مناسب مدیران شهری آرامش و رفاه شهروندان را به ارمغان دارد باید بحث ارتقای تجهیزات آتش نشانی بویژه در شهرهای کوچک و تبادل تجربیات در این جلسه هم‌اندیشی مورد توجه قرار گیرد.

 

این نشست به بررسی سرفصل های مهم در حوزه آتش نشانی تمرکز خواهد داشت و بیش از ۱۰۰ نفر از مدیران سازمان های آتش نشانی از سراسر کشور و همچنین دکتر جمالی نژاد رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها کشور به صورت مجازی و حضوری شرکت دارند.

 

 

 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
574 کلیک ها  پنج شنبه, 09 دی 1400 13:21
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا