• استاندار فارس مطرح کرد

لزوم همکاری مسولین برای پایان دادن به مشکلات جاده سورمق به یاسوج

لزوم همکاری مسولین برای پایان دادن به مشکلات جاده سورمق به یاسوج
   
لزوم همکاری مسولین برای پایان دادن به مشکلات جاده سورمق به یاسوج |||| ||||

به اعتقاد استاندار فارس مشکلات جاده سورمق به یاسوج، یکی از مواردی است که مدت زمان طولانی در شهرستان اقلید به صورت حل نشده باقی مانده که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، مقرر شد همکاری های لازم بین وزارت راه و شهرسازی، مجلس و استانداری فارس مشکلات این مسیر و همچنین تونل ابا صالح المهدی (عج) به زودی بر طرف خواهد شد.

به گزارش راستین آنلاین محمدهادی ایمانیه، در جریان سفرهای هفتگی خود به شهرستان های فارس و بررسی میدانی مسائل و مشکلات این شهرستان‌ها به اقلید سفر کرد.
استاندار فارس با اشاره به اینکه بعضی مشکلات در این شهرستان مزمن شده است، بر لزوم یافتن راهکارهایی برای پایان دادن به آنها تاکید کرد.
به اعتقاد وی مشکلات جاده سورمق به یاسوج، یکی از مواردی است که مدت زمان طولانی در شهرستان اقلید به صورت حل نشده باقی مانده که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، مقرر شد همکاری های لازم بین وزارت راه و شهرسازی، مجلس و استانداری فارس مشکلات این مسیر و همچنین تونل ابا صالح المهدی (عج) به زودی بر طرف خواهد شد.
توجه به واحدها و مجتمع‌های تولیدی شهرستان اقلید که با تعطیلی یا کاهش ظرفیت تولید مواجه شده از دیگر مواردی بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد.
وی عنوان کرد: بازگرداندن مجتمع گوشت اقلید به عرصه فعالیت، کمک به کارخانه تولید خانه های پیش ساخته و همچنین کمک به کارخانه سرامیک اقلید برای آغاز فعالیت از جمله این موارد است که میتواند نقشی اثرگذار در ایجاد اشتغال شهرستان و رونق تولید داشته باشد.
دکتر ایمانیه ضمن بررسی شرایط تعاونی سلحشوران اقلید در این سفر، خاطرنشان کرد: این تعاونی سالهاست در زمینه فولاد و صنایع مرتبط با مشکل رو به رو شده که امیدواریم بتوانیم با اتخاذ راهکارهای مناسب این مشکلات را برطرف کنیم.
استاندار فارس همچنین از رایزنی های خود با وزیر دفاع و موافقت این وزارت خانه برای راه اندازی گلخانه های بزرگ مقایس در شهرستان اقلید خبر داد و اظهار کرد: این اقدام علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال در مصرف منابع آب نیز صرفه جویی قابل توجهی رقم خواهد زد.
 ایمانیه با بیان اینکه تاکنون مردم شهرستان اقلید برای استفاده از خدمات ام آر آی ناچار به پرداخت هزینه آزاد بوده اند، گفت: با تفاهم نامه‌ای که امروز بین دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت منعقد شد این خدمات از اول بهمن ماه نیاز به پرداخت هزینه آزاد نخواهد داشت.
استاندار فارس همچنین از احداث یک مجتمع فرهنگی رفاهی مذهبی در منطقه تنگ براق و قدمگاه حضرت امام رضا(ع) خبر داد.
وی یادآور شد براساس تصمیمات گرفته شده، مشکلات مربوط به راه اندازی مجموعه فرهنگی رفاهی آموزش و پرورش اقلید نیز رفع خواهد شد. 
 
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به وجود یک پارک ۷۰ هکتاری در اطراف مقبره الشهدای اقلید، عنوان کرد: مقرر شد با همکاری شهرداری اقلید و دانشگاه آزاد این منطقه به پارک مذهبی، فرهنگی، تفریحی تبدیل شود.
انجام طرح مطالعاتی میدان ورودی روستای آسپاس و آغاز عملیات اجرایی آن و همچنین راه اندازی پایگاه حسن آباد و راهنمایی رانندگی شهر سده از دیگر مواردی بود که مقرر شد با دستور استاندار فارس پیگیری شود.

 

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در بخشی از برنامه بازدید از کارخانه در حال احداث جهان‌سرام شهرستان اقلید از اشتغالزایی مناسب این واحد تولیدی پس از به بهره‌برداری رسیدن آن تاکید کرد و در این زمینه گفت: کارخانه جهان‌سرام اقلید که محصولات تولیدی کاشی ساختمانی را هدف قرار داده است تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با تکمیل و بهره‌برداری آن، ظرفیت اشتغال مستقیم ۳۰۰ نفر ایجاد خواهد شد.

 

وی در ادامه کاربرد محصولات تولیدی این کارخانه را در صنایع ساختمان‌سازی معرفی کرد و گفت: میزان سرمایه‌گذاری این پروژه ۶۷۰۰ میلیارد ریال بوده که با توجه به برخی از مشکلات مربوط به زمین در توسعه سطح اشتغال محدوده این طرح تولیدی نیز در تسریع فرآیند قانونی آن تسهیل خواهد شد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در بازدید کارخانه پارس رویان در راستای تسهیل در راه‌اندازی مجدد این واحد منحصربفرد در تولید قطعات پیشرفته ساختمان، اظهار داشت: این کارخانه یکی از چهار واحد تولیدی عظیم تولید قطعات پیش‌ساخته ساختمان در دنیا است که در صورت رفع موانع و مشکلات کارخانه در زمینه‌های بانکی، سرمایه در گردش، برونسپاری پروژه‌های دولتی و خصوصی، تأمین مواد اولیه و موارد مطرح دیگر، زمینه ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی مستقیم و ۷۰۰ فرصت شغلی به‌صورت غیرمستقیم فراهم می‌شود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
634 کلیک ها  چهارشنبه, 24 آذر 1400 17:35
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا