آغاز ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی فارس تا پایان آذر/ ظرفیت پذیرش دانشجو را داریم

آغاز ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی فارس تا پایان آذر/ ظرفیت پذیرش دانشجو را داریم
   
آغاز ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی فارس تا پایان آذر/ ظرفیت پذیرش دانشجو را داریم |||| ||||

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان فارس امروز شنبه ۲۰آذر ماه از آغاز ثبت نام متقاضیان ورود به دانشگاه علمی کاربردی در ۲ مقطع کاردانی و کارشناسی در واحدهای آموزشی استان فارس خبر داد و گفت: ظرفیت پذیرش بیش از ۱۴ هزار نفر دانشجو را داریم ، که در فارس ۲۱مرکز فعال است .

 
به گزارش راستین آنلاین حبیب دانش منش در جمع خبرنگاران با بیان به اینکه پذیرش دانشجو در این دانشگاه از روز ۱۶آذر مصادف با روز دانشجو آغاز شد و تا پایان آذر ادامه دارد ، افزود : دانشگاه علمی و کاربردی به عنوان یکی از زیرنظام های آموزش عالی کشور در حوزه آموزش عالی مهارتی تخصصی فعالیت می کند هر ساله پذیرای متقاضیان هستیم.
 
او با اشاره به اینکه بیشتر دوره های ما دوره های کاردانی هستند و هدف دانشگاه تربیت تکنسین هاست که بتوانند مشاغل را تربیت کنند ، عنوان کرد : 21 مرکز فعال در استان است .
 
دانش منش اضافه کرد :همچنین در 152 کدرشته محل کاردانی و 92 کدرشته محل کارشناسی پذیرای متقاضیان هستیم و ظرفیت پذیرش بیش از 14 هزار نفر دانشجو در کدرشته های اعلام شده را داریم.
 
او با اشاره به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی از ابتدای تاسیس جز دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین بوده و سیاست های کلان از ابتدا بر همین اساس بوده است، تاکید کرد: بیش از سه سال است در جوار مراکز علمی و کاربردی در سطح استان اقدام به تاسیس مراکز نوآوری کرده است تا شرایط لازم برای تجاری سازی فراهم شود.
 
دانش منش از راه اندازی 9 مرکز نوآوری در جوار مرکزهای دانشگاهی خبر داد و یادآور شد: برای اولین بار واحد استان فارس اقدام به تاسیس مرکز جامع نوآوری و کارآفرینی کردیم و آموزش های لازم جهت تجاری سازی را جهت این موارد خواهند دید.
 
او با اشاره به اینکه در علمی کاربردی آموزش ها بیش از 70 درصد به شکل عملی است و کمتر از 30 درصد آموزش ها به شکل نظری است، اظهار کرد: در این ایام کرونا از سامانه آموزش مجازی بهره بردیم و در کمترین زمان ممکن سامانه بومی آموزش مجازی واحد استانی را راه اندازی کردیم.
 
دانش منش با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای دانشگاه است که بحث حل مسئله را اجرایی کند و بیش از 2 سال است که از سامانه استفاده می شود، اضافه کرد: در نیم سال 1400 خدمات این سامانه به سه واحد در استان های یزد، همدان و مرکزی هم ارائه می کند.
 
وی با اشاره به اینکه در این 2 سال سعی شده آموزش های عملی تعطیل نباشد، افزود: با اخذ مجوز توانستیم دوره ها و دروس عملی را با رعایت پروتکل های بهداشتی ارائه کنیم و با دروس عملی و تخصصی کار کردیم و تا امروز درصد زیادی از آموزش ها را اجرایی شده است.
 
این مقام مسئول تاکید کرد: از نیم سال دوم اگر روند کاهش بیماری شاهد باشیم امیدواریم به صورت کاملا حضوری برگزار کنیم.
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
650 کلیک ها  شنبه, 20 آذر 1400 13:31
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا