فاصله تا مقصد اصلی زیاد است /این نظام بر پایه ولایت شکل گرفته

فاصله تا مقصد اصلی زیاد است /این نظام بر پایه ولایت شکل گرفته
   
فاصله تا مقصد اصلی زیاد است /این نظام بر پایه ولایت شکل گرفته |||| ||||

این نظام بر پایه ولایت شکل گرفته است و کم گفتن و کم تبلیغ کردن آن ممکن است مسئله برای ما ایجاد کند، لذا هر برنامه‌ای که می‌خواهد اجرا شود، باید نمود ولایی بودن کار در آن مشخص باشد.

 
به گزارش راستین آنلاین آیت‌الله لطف‌الله دژکام یکشنبه ١٤ آذر در نخستین گردهمایی معاونین اجتماعی و مطالبه‌گری و رابطین عفاف و حجاب ستادهای امر به معروف و نهی از منکر سراسر کشور که با حضور آیت‌الله صدیقی، رئیس ستاد کشور در شیراز برگزار شد، گفت: یک مشکلی در ما وجود دارد این است که ایده‌آل می‌اندیشیم و بسیاری از اوقات به آنها دست پیدا نمی‌کنیم اما حاضر نیستیم همانی را که می‌توانیم، انجام دهیم.
 
او با بیان اینکه عمده مسائل کشور از ناحیه دغدغه مندان سر همین موضوع است، افزود: مسئله اصلی در امر به معروف و نهی از منکر هم این است که فاصله ما با مقصد اصلی زیاد است.
 
نماینده ولی‌فقیه در فارس ادامه داد: در زیارت آل یاسین در باب امر به معروف و نهی از منکر عبارتی وجود دارد که شایسته دقت است و آن موضوع این است که حق همان چیزی است که شما به آن راضی هستید، عنوان کرد: حق آن است که اهل بیت(ع) به آن راضی هستند و نه زیاد و نه کم دارد و در آن هم نباید تردید کرد.
 
آیت‌الله دژکام اضافه کرد: در قضایای حیوانات خانگی مشاهده می‌کنیم که واقعیت این است که آمدند این موضوع را به نحوی توجیه کردند اما آیا با توجیه کردن چیزی تغییر کرده است؟ در حالی که باطل است.در این باره انسانیت را وارونه جلوه داده‌اند.
 
او با بیان اینکه معروف آن چیزی است که اهل بیت(ع) به آن امر کرده‌اند، تاکید کرد: اگر قرار است در جامعه معروف پیاده شود، باید نظام ولایی در صدر آن باشد.
 
امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: اطاعت از نائب امام زمان واجب است اما برخی رفتار ما باعث ایجاد منکر می‌شود که همین منکر برای سایر منکرات میدان را باز می‌کند، در حالی‌که اگر اطاعت را جدی بگیریم برای بقیه میدان‌ها دیگر راهی وجود نخواهد داشت.
 
آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: این نظام بر پایه ولایت شکل گرفته است و کم گفتن و کم تبلیغ کردن آن ممکن است مسئله برای ما ایجاد کند، لذا هر برنامه‌ای که می‌خواهد اجرا شود، باید نمود ولایی بودن کار در آن مشخص باشد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
324 کلیک ها  یکشنبه, 14 آذر 1400 11:38
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا