گردشگری عشایری باید جامعه محور باشد

گردشگری عشایری باید جامعه محور باشد
   
گردشگری عشایری باید جامعه محور باشد |||| ||||

معاون توسعه عمران و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران گفت: گردشگری عشایری باید جامعه محور باشد و در یک چهارچوب و یا الگویی باشد که سود حاصله از این بوم گردی‌ها بیشتربرای عشایر باشد.

 
مهدی میزبان در جلسه شورای هماهنگی اداره کل امور عشایر فارس با بیان اینکه زندگی عشایری جزء هویت و تاریخ اقصی نقاط کشور است، سیاست راهبردی سازمان امور عشایر ایران اسکان عشایر نیست، گفت: عشایر و زندگی عشایری به علت پیشینه و ویژگی‌های اجتماعی، فرهنگی، نوع معیشت و اقتصاد تولیدی مبتنی بر کوچندگی است.
 
به گزارش راستین آنلاین به نقل از امور عشایر فارس، میزبان افزود: کشور ایران با ویژگی‌های جغرافیایی خیلی متنوع زندگی عشایر را با الگوها و شیوه‌های مختلفی روبه رو شده و این زندگی با تمام فراز و نشیب‌ها استمرا پیداکرده است.
 
میزبان بیان کرد: عشایر و زندگی عشایری همراه با کوچ کمترین هزینه را برای کشور دارند و در شرایط کنونی هر عشایر گوشت مورد نیاز ۲۰ نفر را در جامعه تولید می‌کند و هیچ گروه اجتماعی دارای چنین نقش اقتصادی در کشور نیست.
 
معاون توسعه عمران و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران گفت: تدابیر زیادی برای اینکه عشایر در این خشکسالی‌ها کمتر زیان ببیند از طرف سازمان دیده شده که خرید تضمینی دام یکی از این تصمیمات بوده است.
 
میزبان گفت: در استان فارس علاوه بر هزینه پرداخت دام، ۹۶۵ هزار تن نهاده‌های دامی در اختیار عشایر قرار گرفته و برنامه دوم سازمان صادرات دام زنده عشایر به کمک اتحادیه مرکزی و اتحادیه عشایر در سطح استان است.
 
معاون سازمان امور عشایر ایران خاطرنشان کرد که هر کیلو دام عشایر را به قیمت ۶۲ هزار تومان برای صادرات در نظر گرفته است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
443 کلیک ها  سه شنبه, 09 آذر 1400 10:36
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا