• امام جمعه شیراز

اقتدار داخلی و ملی با رفع مشکلات اشتغال و معیشت مردم باید مرتفع شود

اقتدار داخلی و ملی با رفع مشکلات اشتغال و معیشت مردم باید مرتفع شود
   
اقتدار داخلی و ملی با رفع مشکلات اشتغال و معیشت مردم باید مرتفع شود |||| ||||

امام جمعه شیراز گفت: اقتدار داخلی و ملی ما با رفع مشکلات اشتغال و معیشت مردم باید مرتفع شود که با یک کار جهادی و بسیجی قابل حل است.

 
به گزارش راستین آنلاین آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز ضمن تبریک سالروز تاسیس بسیج مستضعفان، گفت: به گفته امام راحل، تفکر بسیجی باید در تمام دنیا سیطره پیدا کند.
 
او با قدردانی از مسئولان سپاه فجر فارس و سایر ارکان‌های سپاه که زیر مجموعه بسیج را حمایت و سامان دهی می‌کنند تا همواره بسیج برای دفاع از ارزش‌های نظام اسلامی پای کار باشد، اضافه کرد: حضور چشمگیر و دسته جمعی بسیجیان در نماز جمعه امروز شیراز مایه مباهات است که با لباس بسیجی در نماز جمعه شرکت کرده‌اند.
 
امام جمعه شیراز با اشاره به وجود بسیج به عنوان یک راهکار برای حل مسائل جامعه گفت: از نظر جهان بینی، عالم دنیا عالم زحمت است و همه به نوعی کم و زیاد درگیر مشکل هستند اما خدای متعال فرموده که باید برای رفع مشکلات یکدیگر به کمک دادن بپردازیم و لذا اصل تشکیل و روحیه بسیجی همین است که روحیه اهل بیت (ع) در آن نهفته شده است.
 
آیت‌الله دژکام تاکید کرد: نخبه‌های بسیجی و اساتید دانشگاهی و حوزوی بسیج برای رفع مشکلات جامعه توانمندی و ظرفیت خوبی به شمار می‌روند، چرا که معتقدیم استاد بسیجی دانشگاه به فکر رفع مشکلات مردم است.
 
او با بیان اینکه برای رفع مسئله بحران آب باید با تفکر بسیجی و ظرفیت علما، نخبگان و دانشگاهیان عمل کنیم، گفت: شیخ بهایی ۴۰۰ سال قبل مسیر تقسیم بندی آب زاینده رود اصفهان را انجام داد که تا ۴۰۰ سال پاسخگو بود که به سهم خود توزیع عادلانه‌ای در تقسیم آب به شمار می‌رفته است.
 
نماینده ولی‌فقیه در فارس عنوان کرد: همین مقدار آب که وجود دارد باید عادلانه توزیع شود و برای این کار به روحیه بسیجی و تفکر برتر نیاز داریم و به زودی شاهد توزیع عادلانه و عالمانه آب خواهیم بود.
 
آیت‌الله دژکام همچنین با تاکید بر اینکه بسیج باید به میدان بیاید تا با انجام یک کار جهادی شاهد توزیع عادلانه باشیم، تصریح کرد: اقتدار داخلی و ملی ما با رفع مشکلات اشتغال و معیشت مردم باید مرتفع شود که با یک کار جهادی و بسیجی قابل حل است.
 
او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر بخواهیم در مسیر تکامل و قرب الهی قرار بگیریم باید تفکر را در اولویت قرار دهیم، گفت: آنچه در زندگی دنیوی مشاهده می‌شود، دارای باطن است و به ظاهر محدود نمی‌شود.
 
نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: فیزیک به معنای ظاهر و پیداست که قطعا باطنی در خود دارد و پشت تمام پیداها، ناپیداهایی وجود دارد.
 
آیت‌الله دژکام همچنین با اشاره به لزوم بسط تفکر بسیجی در جامعه، بیان کرد: ما به پیروی قرآن کریم بر این باوریم که عالم غیبی در کار است که در عالم ظاهر و پیدا اثر می‌گذارد.
 
او ادامه داد: نباید افراد روشنفکر و قلم به دست به تحلیل غیر معنوی کردن بپردازند و نباید باعث شوند مردم در برداشت از مسائل سیاسی، اقتصاد و ... تعبیر غیر الهی بیگانه از غیب داشته باشند.
 
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در خواندن متون نویسندگان باید ببینیم نویسنده به غیب نیز باور دارد یا نه و مومنان باید خواستار توجه به موارد ماورای طبیعی و نقش خدای متعال در عالم از نویسندگان و قلم به دستان باشند.
 
آیت‌الله دژکام تاکید کرد: از ظاهر حیات دنیا گزارش دادن لازم است اما کافی نیست و تحلیل‌ها باید نوشته‌های معنوی و دینی باشند که ارتباط ظاهر و باطن را می‌بینند.
 
او افزود: در تحلیل‌ها باید به جنبه معنویت عالم توجه شود و امروز فرصت‌های ما محدود است و نباید کوتاه بیاییم بلکه باید فکر کنیم و نتیجه فکر خود را در امور مختلف به دیگران عرضه کنیم که بحران‌هایی مانند آب و خشکسالی از این موارد می‌تواند باشد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
507 کلیک ها  جمعه, 05 آذر 1400 15:48
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا