• استاندار فارس :

مشکل صدور مجوز برای خیریه ها باید برطرف شود

مشکل صدور مجوز برای خیریه ها باید برطرف شود
   
مشکل صدور مجوز برای خیریه ها باید برطرف شود |||| ||||

استاندار فارس امروز یکشنبه ۳۰آبان در نشست هم اندیشی با خیرین فارس که با حضور مسولین برگزار شد ، گفت :مشکل صدور مجوز خیریه ها باید برطرف شود .

به گزارش راستین آنلاین استاندار فارس همچنین خواستار راه‌اندازی پنجره واحدی برای صدور مجوزهای موسسات خیریه در استان شد.

 
محمدهادی ایمانیه  تاکید کرد: باید یک جایی که با حضور همه مسئولان مربوطه است شکل بگیرد و مشکل صدور مجوز خیریه‌ها برطرف شود. 
 
او افزود: از آنجا که بیشترین تعداد و تنوع خیرین در استان فارس وجود دارد، لذا طرحی با عنوان تعامل برای ساماندهی موسسات خیریه و فعالیت‌های نیک‌اندیشانه پیگیری شده که درخواستم این است جلساتی با حضور دستگاه‌های متولی مثل بهزیستی، کمیته امداد و دفتر اجتماعی استانداری تشکیل تا مشکل اجرای طرح حل شود، چرا که این طرح کمک می‌کند به اینکه فعالیت‌های خیر و حمایت‌ها ساماندهی شود.
 
استاندار فارس خاطرنشان کرد: برای سهولت بیشتر کار خیرین یک رابط با استانداری مشخص شود تا پل ارتباطی بین استانداری و خانه خیرین باشد وقت ویژه برای خیرین گذاشته می‌شود.
 
ایمانیه اظهار کرد: وقف و موقوفات سنت حسنه‌ای است که از زمان صدر اسلام تاکنون وجود داشته اما اخیرا مقداری کمرنگ شده است.
 
او ادامه داد: کارهای خیر مقطعی و کوتاه شده اما وقف کردن یا اختصاص دادن کارخانه‌ها و موسسات تولیدی به نام اهل بیت سبب می‌شود کارهای خیر و نیک‌اندیشانه گسترش پیدا می‌کند و ادامه‌دار شود.
 
استاندار فارس همچنین با بیان اینکه تبدیل مددجو به مددکار هم مورد توجه موسسات خیریه باشد، خاطرنشان کرد: استانداری این آمادگی را دارد که به تجمیع ساختمانی دفاتر خیرین کمک کند، به این نحو که زمین و مجوزها را استانداری می‌دهد اما ساختمان و هزینه برعهده خودشان باشد.
 
ایمانیه با بیان اینکه صدور مجوز برای خیریه‌ها از مشکلات مطرح شده است، عنوان کرد: می‌توان پنجره واحدی برای صدور مجوزهای موسسات خیریه تشکیل شود که یک جایی با حضور همه مسئولان مربوطه تشکیل و مشکل صدور مجوز خیریه‌ها برطرف شود. بازرسی استانداری به مشکلات موسسات خیریه و دستگاه‌های اجرایی ورود کند که اگر ادارات و دستگاه‌ها مشکل و مانعی برای خیرین ایجاد کنند این مسئله پیگیری شود.
 
او همچنین خواستار طرح پیشنهای مبنی بر ایجاد قرارگاه اجتماعی در شورای فرهنگ عمومی شد و گفت: همچنین پیشنهاد می‌شود که در استان یک روز به نام خیرین نامگذاری شود که می‌توان در شورای فرهنگ عمومی آن را طرح کرد. 
 
عبدالعلی شمس، مدیرعامل خانه خیرین فارس نیز در این جلسه با ببان اینکه از شما مدیران استان درخواست می‌کنیم در کنار ما باشید تا از جزیره‌ای کارکردن فاصله بگیریم، گفت: خانه خیرین مقابل هیچ نهاد حمایتی نیست بلکه در کنار این نهادها و دستگاه‌ها هستیم.
 
او با بیان اینکه امروز باید صدای ایتام و مستمندان را به گوش مسئولان کشور برسانیم، افزود: در هیچ کشوری ۳ یا ۴ سازمان برای صدور مجوز موسسات اقدام نمی‌کنند بنابراین برای حل این مشکل پیشنهاد می‌شود یک کمیته متشکل از نماینده سازمان‌ها و خانه خیرین برای تسهیل در صدور مجوزها تشکیل شود.
 
شمس عنوان کرد: درخواست دیگر این است که دستگاه‌هایی که امکانات دارند به صورت انفرادی به موسسات خیریه داده نشود بلکه در اختیار و با مشورت خانه خیرین باشد تا خدمات‌دهی به محرومان ساماندهی شده پیش برود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
601 کلیک ها  یکشنبه, 30 آبان 1400 12:30
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا