• دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل فارس:

فارس از لحاظ مشکلات باید بعنوان استان کمتر برخوردار مورد توجه دولت و مجلس قرار گیرد

فارس از لحاظ مشکلات باید بعنوان استان کمتر برخوردار مورد توجه دولت و مجلس قرار گیرد
   
فارس از لحاظ مشکلات باید بعنوان استان کمتر برخوردار مورد توجه دولت و مجلس قرار گیرد |||| ||||

دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل فارس در جمع اعضای کارگروه های تخصصی این مجمع در شهرستان داراب گفت: استان فارس از لحاظ مشکلات و محرومیت ها باید بعنوان استان کمتر برخوردار مورد توجه دولت و مجلس قرار گیرد و از لحاظ استفاده از ظرفیت های مختلف نیز نیاز به توجه ویژه دارد. 

 
به گزارش راستین آنلاین محمدصالح مقدسی در جمع نخبگان و فعالان جهادی شهرستان داراب با اشاره به اینکه مجمع مشورتی نظام مسائل در واقع لبیک جوانان نخبه، دانشگاهی، جهادی و انقلابی دغدغه مند به فرمان ولی امرشان در بیانیه گام دوم انقلاب تشکیل شده است، تصریح کرد: دغدغه ی حضرت آقا که بارها در جمع دانشجویان و دانشگاهیان و جوانان مورد تاکید معظم له قرار گرفته است، مطالبه گری دائم و هوشمندانه می باشد و این مجمع نیز با طراحی مدلی موثر و کارآمد توانسته است نظام افزاری را به عرصه ی میدان وارد کند که از جهات علمی و با در نظرگرفتن تمامی پارامترهای پژوهشی و آمایش سرزمینی بتواند مطالبه گری دائم و هوشمندانه را رقم بزند.
وی ادامه داد: برای اینکه یک مطالبه گری هوشمندانه باشد نیاز به شناخت مسئله در کف میدان دارد و برای دائمی بودن آن نیازمند تشکیلات و شبکه ای قوی در سطوح مختلف و متشکل از جوانان نخبه ی انقلابی جهادی می باشد.
این فعال اجتماعی افزود: ما توانسته ایم در گام نخست با تشکیل کارگروه های ده گانه ای مشابه کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی، در سطوح شهرستان و استان و کشور؛ نظام افزار مدونی را زمینه سازی کنیم که مشکلات و ظرفیت ها با نگاه تخصصی توسط اعضای کارگروه ها در میان میدان شناسایی و احصاء شود و پس از آن مورد ارزیابی، بررسی و واکاوی قرارگرفته و با مشورت از اهل فن برای آنها راهکار پیدا شود و در نهایت آن به طرح کاملی تبدیل شود و از طریق سلسله مراتب مجمع به نهادهای ذیصلاح برای رفع آن مشکلات جهت پیگیری ارجاع می گردد.
این مدرس دانشگاه در ادامه با بیان اینکه پس از واکاوی و بررسی مسائل توسط نخبگان در میان میدان، اگر آن موضوع به دولت مرتبط بود، توسط عزیزانمان در دولت و اگر به مجلس و قانون گذاری نیاز داشت، توسط عزیزانمان در مجلس شورای اسلامی و اگر به قوه قضاییه ارتباط پیدا کرد توسط عزیزانمان در آن حوزه و در بالاترین سطح پیگیری شده و این مجمع تمام ظرفیت ها را برای رفع مشکلات نقطه به نقطه در شهرستان ها و استان ها به کار خواهد گرفت.
دبیر نظام مسائل فارس در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که این مجمع ذیل نظارت میدانی مجلس تشکیل شده و در تلاش هست که با حذف بروکراسی های خسته و بیمار اداری، در تلاش است که مسائل احصاء شده در میان میدان با سرعت و دقت و هرچه تمام تر به سمع و نظر مقامات عالی رسیده تا برای رفع آن همت بگمارند.
مقدسی گفت: شهرستان داراب بعنوان یکی از شهرستان های بزرگ استان و دروازه ارتباطی بین استان های فارس و هرمزگان و کرمان می تواند بعنوان یکی از شهرستان های پرظرفیت لحاظ شده و مورد توجه مسئولان ملی و استانی قرار گیرد.
وی ضمن تشکر از دبیران کارگروه های تخصصی نظام مسائل شهرستان بابت پیگیری هایشان برای شناسایی مشکلات شهرستان، خاطرنشان ساخت: تمام مشکلات و ظرفیت ها باید در سامانه ی نظام مسائل بارگذاری شود تا بتوان آن ها را جمع بندی کرده و با اسناد بالادستی تقاطع گیری نموده و بهترین مسیر برای رسیدن به رفع آن مشکلات استخراج گردد.
این فعال اجتماعی در پایان تاکید کرد: در قاعده ی مطالبه گری دو روش وجود دارد که غالبا عموم افرادی که با هر نیتی به این عرصه پا میگذارند از طریق هوچی گری و عربده کشی و یا نقد غیرمنصفانه و تخریب، به دنبال رفع مشکلات عمومی شخصی و یا منطقه ای هستند؛ اما مجمع مشورتی نظام مسائل با توجه به اینکه تخصص، فن و اخلاص را سرلوحه ی مطالبه گری خود قرار داده است، این حرکت مقدس را با ادبیات اخلاق مدارانه و ارایه اسناد و راهکارهای فنی و تخصصی و با در نظر گرفتن پیوست های فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی طی می نماید.
 
در ادامه ی این نشست سرهنگ هاشمیان فرمانده سپاه ناحیه داراب، توانمندی و ظرفیت های شهرستان در عرصه های مختلف و حضور بسیجیان جهادی در انجام فعالیت ها را بسیارخوب و موثر بیان کردند و اعلام آمادگی کردند که تمام ظرفیت های بسیج و سپاه شهرستان در راستای رفع مشکلات و استفاده از ظرفیت های شهرستان با هدف وحدت و انسجام تشکل های مردم نهاد و انقلابی به کار خواهند گرفت. وی در پایان با توجه که اگر تشکل ها برای پیگیری و مطالبه گری مشکلات شهرستانی همصدا شوند اثر آنها مضاعف می شود، خواستار ارتباط بیشتر مجمع مشورتی نظام مسائل داراب با کارگروه های مجمع عالی بسیج شهرستان شدند.
 
در ادامه ی اولین جلسه ی دبیران و اعضای کارگروه های تخصصی مجمع مشورتی نظام مسائل شهرستان داراب، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا خسروی امام جمعه شهر داراب، با بیان اینکه همه ی قدوم و قلم و هدف ما برای زمینه سازی حکومت جهانی حضرت مهدی عج است، گفت: خیلی وقت ها مسئله و مشکل معلوم هست و در کشور نیز مسئله و مشکل کم نداریم که آنها را می شناسیم و لیکن راه حل این مسئله و مشکل را باید دانست.
وی افزود :در عرصه ی راهکارها، اولویت ها، و انتقال آنها باید این مجمع جدی باشد، به این معنا که این مجمع باید در عرصه ی ارائه راهکار و عرصه ی بیان اولویت و عرصه ی انتقال آن جدیت تمام به خرج دهد.
حجت الاسلام خسروی با اشاره به اینکه شاید از خود بپرسید که در جامعه مطالبه گر کم نداشته و نداریم ولی چرا این مطالبه گری ها در فضای مجازی و حقیقی و غیره به نتیجه نمیرسد؟ تصریح کرد: متاسفانه مطالبه گران ما در جامعه عالمانه و فنی مطالبه نکردند و به قول معروف مطالبه ی با هیاهو و با سر و صدا و با خشم داشتند که هیچگاه به نتیجه نمی‌رسد.
این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: یکی از نکات ارزنده و نیز فرصتی که این مجمع مشورتی دارد این است که میخواهد مطالبه گری کند اما بدون خشم، بدون هیاهو ولی قانونمند، علمی و فنی، دینی و از سر تقوی و از سر اخلاص.
امام جمعه داراب افزود: فرصت دوم این مجمع، جایگاه قانونی آن است که ذیل معاونت نظارت میدانی مجلس جایگاه و وجاهت قانونی دارد.
حجت الاسلام خسروی اضافه کرد: فرصت دیگری که این مجمع دارد، تشکیلاتی بودن آن است. چرا که ما مشکل بزرگی که از اول انقلاب داشتیم این بوده که تشکیلاتی کار نکردیم و باید دانست که قاعده ی توسعه و پیشرفت این است که باید جمعی کار شود ولی ما تا الان فردی و غیرفنی کار کردیم.
وی خاطرنشان ساخت: ما تا کنون ۲۰ سال کار کردیم و یک ماه فکر، در صورتی که باید ۲۰ سال فکر کرد و یک ماه کار؛ و این یعنی مجمع مشورتی.
امام جمعه داراب در پایان سخنان خود با تشریح اینکه یک آسیب نیز این مجمع را تهدید می کند گفت: نباید این مجمع به مجمع تشخیصی برسد. مجمع تشخیص یعنی اینکه وقتی طرحی در بین همه مطرح شد و همه آن را رد کردند و همه به مکافات رسیدند؛ آنگاه می‌گویند باید به نظر مجمع تشخیص برسد. یعنی فعالیت آن آخر خط هست. 
وی اضافه کرد: ما در مجمع مشورتی نظام مسائل باید در اول خط قرار بگیریم؛ و یادمان باشد که مجاهدین همیشه در صف اول هستند و این مجمع نیز به عنوان مجمعی جهادی و انقلابی باید پیشگام و در صف اول باشد.
حجت الاسلام خسروی تصریح کرد: طرح ها و اظهارنظرهای برآمده از این مجمع باید به روز، علمی، فنی، قوی، متقن و کارآمدی داشته باشد که تنها راه رسیدن این طرح ها به لایحه، قانون و اجرا این است که با اصول و فنون، قانونمندانه و در بستر انقلاب تنظیم شده باشد. و از همه مهمتر اینکه طرح ها باید از یک بنیان دینی و فکری و سیاسی که تابع مبانی نظری امامین انقلاب باشد تبعیت کند. 
 
در پایان این نشست احکام دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل شهرستان و نماینده ی معین استان در شهرستان های شرق و جنوب فارس به آقایان علی اصغر قمری پور و حاج آقا عباسپور اهداء شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
506 کلیک ها  شنبه, 29 آبان 1400 14:21
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا