وضعیت شکننده کرونا در فارس / شهرهای قرمز در حال افزایش است!

وضعیت شکننده کرونا در فارس / شهرهای قرمز در حال افزایش است!
   
وضعیت شکننده کرونا در فارس / شهرهای قرمز در حال افزایش است! |||| ||||

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در چهارصد و سی و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با توجه به وضعیت بحرانی و شکننده در فارس هشدار داد: آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در کشور نشان می دهد که شهرهای دارای وضعیت قرمز در استان رو به افزایش است.

 
 
به گزارش راستین آنلاین مهرزاد لطفی با تاکید بر اینکه افزایش شهرهای دارای وضعیت قرمز، بر ضرورت افزایش هوشیاری مردم در برابر این بیماری می افزاید، گفت: در چنین شرایطی، مهم ترین رویکرد باید پایبندی جدی و مضاعف نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی باشد.
 
او با این هشدار که اگر وضعیت به همین منوال پیش رود، وضعیت رنگ بندی شهرستان های دیگر نیز تغییر می کند، تاکید کرد: نیاز است مسوولان شهرستان ها با مجموعه سلامت در شهرستان ها همکاری بیشتری داشته و بر این وضعیت شکننده، نظارت بیشتری داشته باشند و از برپایی دورهمی ها و تجمعات جلوگیری کنند، چرا که علاوه بر دریافت واکسن نیاز است، شیوه نامه های بهداشتی نیز به طور جدی رعایت شود.
 
 
دکتر لطفی با تاکید بر اینکه مشارکت تمامی افراد جامعه برای دریافت واکسن در سریع ترین زمان ممکن و تکمیل هر دو دز واکسن برای افزایش ایمنی در برابر این بیماری، ضروری است، اعلام کرد: دریافت یک دُز واکسن به تنهایی نمی تواند ایمنی مناسب داشته باشد.
 
او با اشاره به تداوم خدمت رسانی پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون در استان، از فعالان اجتماعی و فرهنگی، ائمه جمعه و جماعات و بزرگان خانواده ها خواست تا نسبت به تشویق افراد به تزریق واکسن اقدام کنند و از توجه به شایعه ها و صحبت‌های غیرعلمی بپرهیزند.
 
رئیس دانشگاه از مردم خواست که به تاریخ درج شده بر روی کارت های واکسناسیون توجه داشته باشند و در وقت تعیین شده به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و از تاخیر بپرهیزند.
 
این مقام مسوول در دانشگاه در ادامه نشست امروز ضمن پایش آخرین وضعیت ابتلا در مناطق مختلف استان به ویژه شهرستان های با وضعیت قرمز، به بررسی روند نمونه گیری در آزمایشگاه های تشخیصی استان، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، وضعیت سلامت بیماران در بخش های عادی و ویژه مراکز درمانی و بیمارستان ها، میزان اشغال تخت های اختصاص یافته به بیماران کووید۱۹، بررسی علت های جان باختن مبتلایان طی شبانه روز گذشته و روند انجام واکسیناسیون در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز پرداخت.
 
 
ارایه گزارشی از آخرین آمار و روند انجام واکسیناسیون در استان طی روز گذشته، آخرین روند پیگیری مصوبه های پیشین ستاد، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان از سوی معاونان و مدیران ارشد دانشگاه، دیگر محورهای نشست امروز بود.
 
چهارصد و سی و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز چهارشنبه، دوازدهم مهر ۱۴۰۰، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1155 کلیک ها  چهارشنبه, 12 آبان 1400 15:10
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا