تسهیل فرآیند دریافت واکسن کرونا برای متقاضیان سفر

تسهیل فرآیند دریافت واکسن کرونا برای متقاضیان سفر
   
تسهیل فرآیند دریافت واکسن کرونا برای متقاضیان سفر |||| ||||

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با یادآوری اینکه استان فارس در موضوع واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در کشور همچنان پیشتاز است، فرآیند واکسینه شدن شهروندان در فارس را آسان توصیف و به کسانیکه قصد سفر دارند توصیه کرد که در صورت واکسینه نشدن حتما قبل از سفر نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

 
مهرزاد لطفی دوشنبه سوم آبانماه در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا در علوم پزشکی شیراز، که با قدردانی از کارکنان مدیریت آمار و برنامه ریزی دانشگاه در حوزه ریاست، معاونت‌های بهداشت و درمان، به نمایندگی از دیگر کارکنان این مجموعه همراه بود؛ استفاده از آمار در تصمیم‌گیری ‌ها و استراتژی ‌های مجموعه سلامت فارس به ویژه در بحران کرونا را بسیار تاثیرگذار دانست.
 
این مقام مسئول گفت: طی ماه‌های گذشته و در روزهای بحرانی کرونا، یکی از اولویت های ستاد مدیریت کووید۱۹ در دانشگاه بررسی آمارها و داده‌های روزانه بوده که زمینه برنامه ریزی و تصمیم گیری بهتر برنامه‌های این ستاد را فراهم آورده است.
 
لطفی با اشاره به تلاش‌های کارکنان مرکز هدایت عملیات بحران «EOC» دانشگاه، مشاور رئیس و رئیس حوزه ریاست دانشگاه و مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه برای پیگیری در زمینه تهیه و ارسال آمار روزانه آمار از آغاز شیوع بحران کرونا تا کنون در استان، نقش آنان را بسیار تاثیرگذار خوانده و از تلاش‌های انجام شده، قدردانی کرد.
 
او راه‌اندازی سامانه‌های «CORONA LAB»، «مدک» و داشبورد مدیریتی را از بی نظیرترین اقدامات مهم حوزه آمار و برنامه ریزی دانشگاه برشمرد و اضافه کرد: تصمیم گیری‌های مهمی که بر اساس بررسی نمودارها و آمارهای روزانه در نشست مدیریت کووید ۱۹ در دانشگاه انجام شد را مدیون تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی جامعه آماری دانشگاه هستیم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با بررسی وضعیت رنگبندی کروناویروس در کشور، از افزایش تعداد مناطق و شهرهای دارای وضعیت قرمز در سطح استان و کشور خبر داد و افزود: طبق آمار و گزارش‌های ارسالی طی روز گذشته تا کنون، شیراز همچنان بیشترین آمار موارد ابتلا و مثبت کروناویروس را در سطح شهرهای استان فارس داشته است.
 
او با این هشدار که طی هفته‌های اخیر، بیماران با علایم شدیدتر کرونا به بیمارستان‌های استان مراجعه می‌کنند، از عموم مردم استان خواست تا در صورت مشاهده نشانه‌های بیماری، ضمن قرنطینه جدی، وضعیت جسمی خود را با پزشک خانواده و یا تیم‌های سلامت حاضر در مراکز ۱۶ ساعته استان پیگیری کنند.
 
لطفی نقش مراقبان سلامت را در پیگیری افراد تحت پوشش خود برای تسریع در انجام واکسیناسیون بسیار موثر دانست و با ابراز رضایت از روند انجام واکسیناسیون در فارس، اعلام کرد: با توجه به ایجاد گسترده زمینه‌های دسترسی به واکسن در سطح استان، از عموم مردم دعوت می‌شود تا هرچه سریع تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و ایمنی خود را در برابر این بیماری افزایش دهند.
 
او با تاکید بر اینکه مراکز واکسیناسیون در سطح استان برای ایمن سازی جامعه فعال هستند و بی وقفه و به صورت شبانه‌روزی به مردم خدمات ارائه می دهند، یادآور شد: همچنان آمار تزریق واکسن در مراکز زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به آمار کشوری در بین دیگر دانشگاه‌ها بیشتر است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این نشست به ارزیابی روند ابتلا در مناطق مختلف استان، آمارهای مربوط به واکسیناسیون، روند نمونه گیری‌های تشخیصی، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، وضعیت سلامت بیماران در بخش‌های عادی و ویژه، آخرین آمارهای بهبودی بیماران و علت های جان باختن مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته پرداخت.
 
تسهیل امکان تزریق واکسن در پایانه‌های مسافربری شیراز
 
منع ترددهای شهری و مسافرت افراد غیرواکسینه در پایانه‌های مسافربری از جمله فرودگاه‌ها و ترمینال‌های قطار و اتوبوس های بین شهری، از دیگر تاکیدات رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست امروز این ستاد بود.
 
لطفی با تاکید بر تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا و اینکه باید امکان تزریق واکسن در پایانه‌های مسافربری نیز تسهیل شود، اعلام کرد: افرادی که هنوز واکسن کروناویروس دریافت نکرده اند و قصد مسافرت دارند، می‌توانند پیش از مسافرت به مراکز تزریق واکسن و یا پایگاه‌های مشخص شده در پایانه‌های مسافربری مراجعه کرده و با ایمن سازی خود، سلامتی خود و دیگران مسافران را به خطر نیندازند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
898 کلیک ها  دوشنبه, 03 آبان 1400 14:06
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا