باید برای پرکردن خلاء موجود بین دانشگاه و فضای کار تلاش کرد/نیاز دانش آموختگان برطرف شود

باید برای پرکردن خلاء موجود بین دانشگاه و فضای کار تلاش کرد/نیاز دانش آموختگان برطرف شود
   
باید برای پرکردن خلاء موجود بین دانشگاه و فضای کار تلاش کرد/نیاز دانش آموختگان برطرف شود |||| ||||

در نشستی که با حضور مدیران موسسه مشاهیر در شیراز برگزار شد مشکلات موجود در حوزه آموزشهای آکادمیک رشته حقوق بررسی شد.

 
به گزارش راستین آنلاین در این نشست که با حضور مهدی زارعی دانش‌آموخته حقوق دانشگاه تهران و مدرس تخصصی حقوق مدنی و سیدسجاد سیدجعفری دانش‌آموخته حقوق دانشگاه شهیدبهشتی و دانشگاه تهران، وکیل دادگستری و مدرس دانشگاه و همچنین لیلا خواست خدایی دانش آموخته رشته حقوق از آلمان برگزار شد ، مهدی زارعی با بیان اینکه سیستم سنتی آموزش در کشور ما دانشجویان را در یک سطح حداقلی نگاه می‌دارد گفت:متاسفانه دانشجویان، تازه پس از اخذ مدرک دانش آموختگی متوجه می‌شوند که برای ورود به بازار کار و ساختن آینده شغلی خود نیاز به مهارتهایی دارند که در دوره تحصیل به هر دلیلی آنها را نیاموخته اند .
 
او افزود :تمام تلاش ما در مشاهیر پرکردن این خلاء است تا دانش آموخته حقوق مهارت لازم برای درآمدزایی را کسب و در نهایت استقلال خود را حفظ کند. 
 
این مدرس دانشگاه با اشاره به ظرفیتهای مغفول در رشته حقوق گفت: حوزه کاری رشته حقوق تنها محدود به وکالت، قضاوت و یا سردفتری نیست، بلکه اگر دانشجویان به کسب مهارتهای مرتبط بپردازند می‌توانند در بخشهای مختلف درآمدزایی بعضا بیشتری نسبت به موارد فوقالذکر داشته باشند. 
او با بیان اینکه اولویت مشاهیر فعالیت فراتر از حوزه‌های سنتی آموزش حقوق است گفت:با حضور اساتید متخصص به دنبال ایجاد نشاط در میان دانشآموختگان رشته حقوق هستیم تا در آنان اولا امید به آینده را احیا و ثانیا چشم‌اندازهایی روشن را تبیین کنیم که خود را بسیار فراتر از حداقل‌های قابل دسترس ببینند. 
 
این استاد دانشگاه دانش و تخصص را دو رکن اصلی برای دانشآموختگان حقوق عنوان کرد و افزود:کسانی که وارد رشته حقوق می‌شوند باید به گونه‌ای حرکت کنند که با کسب دانش بالا،‌ ابتدا بتوانند خود را یک حقوقدان ببینند و در نتیجه بتوانند خدمات حقوقی مورد نیاز جامعه را به خوبی ارایه کنند که هدف ما در مشاهیر نهادینه کردن این دیدگاه و ایجاد این باور در ذهن دانشجویان و دانشآموختگان است. 
 
زارعی در ادامه به ظرفیتهای حوزه حقوق در شیراز اشاره کرد و گفت:خوشبختانه مرکز شیراز تبدیل به یک الگو برای تمام شعب مشاهیر در کشور شده است که با توجه به پتانسیل‌های موجود و مدیریت ساختارمند سرکار خانم خواستخدایی مدیر توانمند مرکز شیراز، آینده بسیار روشنی پیش ‌روی فعالان حقوق در شهر شیراز و استان فارس میبینیم. 
 
در ادامه این نشست سیدسجاد سیدجعفری بنیانگذار موسسه مشاهیر با اشاره به اهمیت استفاده از روش های نوین آموزشی جهت ارتقای دانش فعالان و دانش آموختگان رشته حقوق،پیشرفت تکنولوژی را مهمترین عامل در تسهیل آموزش دانست و گفت: امروزه با ظهور انواع تکنولوژیها سختی کار از بین رفته‌ است و انسان امروز برای پیشرفت در هر حوزه‌ای تنها نیاز به اراده دارد.
 ما نیز سعی کردهایم تا با به کارگیری شیوه‌های نوین یادگیری سختی آموختن را کاهش دهیم تا دانشجویان و دانشآموختگان حقوق دیگر مجبور به اتلاف سالها از عمر خود پشت سد آزمونهای حقوقی نباشند. 
 
او با بیان نگرانی از ساده‌انگاری مسایل حقوقی از سوی مردم گفت: از اهداف ما در مشاهیر، ‌ارائه آموزش‌های حقوقی مورد نیاز جامعه به ساده‌ترین زبان ممکن است تا تمام اقشار بتوانند دانش پایه حقوقی خود را ارتقا دهند. 
 
این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبالی که از شیوه موسسه مشاهیر در ارائه مهارتهای مرتبط با حوزه حقوق شده‌ است گفت:در مدت کوتاه فعالیت موسسه مشاهیر از آغاز،‌ تعداد قابل توجهی از رتبه‌های تک‌رقمی آزمون وکالت ۱۳۹۹، دانشجویان مشاهیر بودند.
 بعلاوه کسب بالاترین تراز در آزمون وکالت سال ۹۹ توسط دانشجوی مشاهیر جناب آقای عباس حمید از افتخارات موسسه مشاهیر است. 
 
سیدجعفری در ادامه با اشاره به رسالت اجتماعی این موسسه گفت: موسسه مشاهیر درکنار دوره‌های کاملا رایگان و البته کیفی خود،‌ برای رفع معضل تعدد منابع آزمون وکالت، یک دوره ۶ماهه مدون آموزشی مشتمل بر ۸۰۰ ساعت آموزش جامع را نیز ارائه داده است که برای موفقیت داوطلبان در آزمون بسیار مفید است. 
‎همچنین در این نشست لیلا خواست‌خدایی مدیر مرکز شیرازهم موسسه مشاهیر «حقوقدانشدن» را مهمترین غایت دانشجویان این حوزه برشمرد و گفت:اگر دانشجویان و کارآموزان رشته حقوق پیش و بیش از هر چیز در پی «حقوقدان شدن» باشند بهتر می‌توانند در این حوزه حساس به انجام وظیفه مهم خود در جامعه بپردازند و صرفا به دنبال وکالت رفتن، تضمینی برای خلق آینده روشن برای فرد نخواهد بود. 
ایجاد این تحول در دیدگاه دانشجویان حقوق یکی از زیباترین و کلیدیترین اهداف موسسه مشاهیر است.
 خواست‌خدایی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر در قالب فعالیتهای موسسه مشاهیر به دنبال اجرایی کردن ایده‌های خود پس از نزدیک به دو دهه تحصیل و تحقیق در خارج از کشور و انتقال شیوه‌های نوین آموزشی و تجربیات عملی خود به دانشجویان هستیم. 
 
او همچنین عمل به رسالت اجتماعی را یکی از مهمترین اهداف و وظایف مجموعه مدیریتی مشاهیر عنوان کرد و گفت: این نوید را به هم‌استانی‌ها و همشهریان عزیز می‌دهیم که موسسه مشاهیر ارتقای دانش حقوقی اقشار و صنوف مختلف جهت مواجهه با مسائل مبتلابه حقوقی و صنفی خود را بسیار ضروری میداند و به همین دلیل برگزاری سلسله کارگاه‌های حقوقی برای صنوف را تدارک دیده است. خالی از لطف نمیبینم در همین جلسه اعلام کنیم که ازجمله این کارگاهها،‌سلسله مباحث حقوق مطبوعات و رسانه هاست که بویژه برای شما خبرنگاران عزیز و اصحاب رسانه اجرایی خواهیم کرد تا قدمی هرچند کوتاه در جاده بلند ارتقابخشی به کیفیت خدمات تخصصی شما عزیزان برداشته باشیم.
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
456 کلیک ها  دوشنبه, 03 آبان 1400 09:48
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا