اجرایی شدن طرح قرنطینه هوشمند در فارس/ داشتن کارت واکسن برای کارکنان الزامیست

اجرایی شدن طرح قرنطینه هوشمند در فارس/ داشتن کارت واکسن برای کارکنان الزامیست
   
اجرایی شدن طرح قرنطینه هوشمند در فارس/ داشتن کارت واکسن برای کارکنان الزامیست |||| ||||

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا امروز شنبه ۱ آبان در نشست مجازی که با حضور خبرنگاران برگزار شد از اجرای طرح قرنطینه هوشمند در فارس از دوشنبه سوم آبان خبر داد و گفت :این طرح در مورد کارکنان دوایر دولتی از امروز اجرایی شده است.

 
به گزارش راستین آنلاین عبدالرضا قاسم پور با اشاره به اینکه کارمندانی که واکسینه نشده آمد اجازه فعالیت ندارند و برای آنها غیبت غیر موجه در محل آنها لحاظ می‌شود، افزود : فعلا برای ارباب رجوع در این خصوص تصمیم‌گیری نشده است.
 
او با تاکید براینکه فعالان صنفی نیز در موضوع تزریق واکسن باید کنترل شوند، خاطرنشان کرد: در حوزه حمل و نقل عمومی نیز رانندگان و مسافران باید واکسن زده باشند یا تست پی سی آر ارائه دهند.
 
قاسم‌پور با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز مکلف به راه‌اندازی پایگاه واکسیناسیون در فرودگاه شیراز و پایانه‌های مسافربری شده است، تاکید کرد: ورود به ورزشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی، سینماها و ... تنها با ارائه کارت واکسن امکان پذیر خواهد بود و به دستگاه‌های اجرایی نیز این موارد ابلاغ شده است.
 
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خاطرنشان کرد: راه‌اندازی دستگاه‌های بارکد خوان در ادارات در دستور کار قرار گرفته و رسانه‌ها نیز باید برای تشویق مردم به تزریق واکسن اهتمام کنند .
 
همچنین تزریق دوز سوم نیز برای سالمندان و سایر اقشار به تدریج انجام خواهد شد.
 
قاسم‌پور با اشاره به آمار تزریق واکسن در فارس بیان کرد: تاکنون ۸۰ درصد از افراد گروه سنی بالای ۱۲ سال در فارس دوز اول و ۵۰ درصد دوز دوم را دریافت کرده‌اند، گفت: فارس رتبه اول کشور در تزریق ۲دوز واکسن را کسب کرده است که در ستاد ملی کرونا نیز امروز اعلام شد.
 
او با بیان اینکه هم اکنون هفت شهرستان فارس دارای وضعیت آبی، ۲۲ شهرستان زرد و ۶ شهرستان نارنجی است، وضعیت شیراز را نارنجی اعلام و خاطرنشان کرد: تنها شهرستان قرمز فارس، استهبان است.
 
معاون استانداری فارس همچنین اعلام کرد: در کل استان فارس، پنج میلیون و ۴۱۸ هزار و ۴۰۲ دوز مجموعا دوز اول و دوم واکسن کرونا تزریق شده است.
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
625 کلیک ها  شنبه, 01 آبان 1400 15:32
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا