باید ننگ بی‌تفاوتی نسبت به نیازمندان را از جامعه خود دور کنیم

باید ننگ بی‌تفاوتی نسبت به نیازمندان را از جامعه خود دور کنیم
   
باید ننگ بی‌تفاوتی نسبت به نیازمندان را از جامعه خود دور کنیم |||| ||||

 نماینده ولی فقیه در فارس امروزچهارشنبه 21 مهر در همایش «یاوران وقف»  با ااشاره به روایتی از ائمه معصومین گفت :  مسلمان نیست کسی که به فریاد دادخواهی نرسد و جوابش را ندهد. 

به گزارش راستین انلاین آیت‌الله دژکام با تاکید بر اینکه  ننگ بی‌تفاوتی نسبت به نیازمندان را از جامعه خود دور کنیم افزود : اگر اینگونه شود مسلماً خداوند هم به بندگان خود رحم خواهد کرد.

آیت الله دژکام بابیان اینکه کمک کردن تنها برای مسلمانان نیست و همه باید یاری گر یک دیگر باشیم افزود :طبق آموزه‌های دین اسلام نمی‌توانیم نسبت به نیازمندان بی‎تفاوت باشیم.

او در ادامه با تقدیر و قدردانی از واقفانی و خیرین بیان کرد : واقفانی که از خود خیرات و برکاتی به جا گذاشته و از این دنیا رفته‌اند، حقیقتاً زنده هستند چرا که همیشه به خیر و نیکی از آنان یاد می‌شود.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: امروز نیازهای سنگینی در جامعه وجود دارد که البته موقوفاتی هم در این راستا وجود دارد اما باز هم نیاز است تا افراد نیک‌اندیشی که توانایی دارند، در امورات خیر شرکت داشته باشند.
امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه باید تلاش شود تا مشارکت در امورات خیر در جامعه گسترش یابد، مجموعه خیران استان فارس را مجموعه‌ای پر برکت توصیف کرد و گفت: خیران به دلیل نوع ارتباطشان با مردم، افراد تأثیرگذاری هم هستند لذا باید بیش از این‌ها میدان‌داری کنند زیرا کار رسیدگی به نیازمندان به شکل‌های مختلف یک امر ضروری است.
وی با بیان اینکه بحمد الهی نوع مشارکت مردم استان فارس در امورات خیر خوب است که جای قدردانی دارد، گفت: در روایت‌های اسلامی آمده است که خداوند فرموده است وقتی مردم به یکدیگر رحم می‌کنند، من هم به آنان رحم خواهم کرد لذا این رحم کردن و کمک به یکدیگر باعث می‌شود که خدا هم به ما رحم کند. 
آیت‌الله دژکام بر ضرورت رعایت عدالت در جامعه تأکید کرد و گفت: باید حق همدیگر بیشتر مراعات کنیم و نباید اینگونه باشد که بگویند عده‌ای رانت‌خواری یا ویژه خواری می‌کنند و حق مردم را می‌خورند و هیچکس هم به آنان کاری ندارد؛ این مسائل باعث می‌شود که سختی‌ها در جامعه زیاد شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری خواستار رفع این مشکلات در جامعه شد و افزود: باید همه با هم باشیم و اگر این اتحاد و با یکدیگر بودن در جامعه توسعه پیدا کند، قطعاً خداوند هم یاری‌رسان خواهد بود. 
وی تصریح کرد: باید مشارکت در امور خیر را در جامعه گسترش دهیم اما مشکلی که در جامعه ماست و دشمن هم همین را هدف قرار داده است، این است که برخی‌ها ویژه‌خواری می‌کنند لذا این مسئله را تبدیل کنیم به اینکه همه انسان و مسلمان و برادر هستیم و هیچکس در جامعه نباید رنج نداشتن را تجربه کند و بقیه هم نسبت به او بی‎تفاوت باشند.
آیت‌الله دژکام با تاکید بر اینکه  ننگ بی‌تفاوتی نسبت به نیازمندان را از جامعه خود دور کنیم افزود : اگر اینگونه شود مسلماً خداوند هم به بندگان خود رحم خواهد کرد.

گفتنی است در این مراسم از خیرین ، واقفان و اصحاب رسانه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
563 کلیک ها  چهارشنبه, 21 مهر 1400 15:39
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا