• سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی فارس

حمایت و ارائه خدمات بهزیستی فارس به ناشنوایان و سالمندان استان

حمایت و ارائه خدمات بهزیستی فارس به ناشنوایان و سالمندان استان
   
حمایت و ارائه خدمات بهزیستی فارس به ناشنوایان و سالمندان استان |||| ||||

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی فارس در نشست خبری مجازی که امروز یکشنبه 11مهر باحضور خبرنگاران در آستانه روز جهانی ناشنوایان برگزار شد، ضمن تشریح خدمات سازمان بهزیستی به ناشنوایان گفت : واحدهای شنوایی شناسایی از دیگر مراکزی هستند که به افراد کم‌شنوا یا ناشنوا خدمات ارائه می‌کنند. 

به گزارش راستین انلاین طوبی حیدری با بیان اینکه در استان فارس ۲۰هزار معلول بینایی ،۲۱هزار معلول شنوایی وجود دارد افزود :مراکزی برای این افراد در سطح استان داریم که می توانند از خدمات بهره مند شوند و در زمینه‌های غربالگری شنوایی نوزادان، ارزیابی و تشخیص کمک شنوایی، مداخله و توانبخشی بعد از تشخیص اعم از تجویز و تامین وسیله کمک شنوایی، تربیت شنوایی خدماتی است که دریافت می کنند .
 
او با اشاره به اینکه افراد ناشنوا از عمل حلزون برای کاشت استفاده می کنند عنوان کرد :استان فارس پیش قدم در عمل حلزون است که عملکرد  بسیار خوبی در حل مشکلات شنوایی برای کودکان داشته است .
 
حیدری همچنین با بیان به اینکه بیش از ۴۵۰هزار سالمند در سطح فارس داریم عنوان کرد:برای سالمندان ،افرادی که تحت پوشش هستند خدمات بسیار گسترده ای ارائه می شود.
سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان همچنین از ۹مرکز نگهداری سالمند در سطح فارس خبر داد و تصریح کرد :در سطح استان یک سری مراکز روزانه هم داریم که برنامه های ویژه ای برای افراد سالمند اعم از فرهنگی ،هنری،اموزشی و ... برای افراد سالمند ارائه می دهند.
همچنین کانون جهان دیدگاه برای سالمندان در فارس خدمات دیگری ازجمله خدمات پزشکی و برای اوقات فراغت این عزیزان برنامه ارائه می دهد .
 
حیدری با بیان به اینکه به دلیل شرایط کرونا و رنگ بندی ها در استان و شیراز نگهداری افراد سالمند حساس شده است گفت :ظرفیت خالی برای پذیرش سالمندان داریم وهیچ مشکلی برای پذیرش این عزیزان وجود ندارد.
او در خصوص نگهداری افراد سالمند در مراکز نگهداری خانه سالمندان گفت :بخشی از هزینه ها بر عهده سازمان بهزیستی و بخش دیگر بر عهده خود خانواده افراد است و افراد نیازمند تحت پوشش توسط بهزیستی شناسایی و بدون هزینه ای از خدمات بهره مند می شوند .
 
حیدری در ادامه سخنان خود به اینکه نکته اشاره کرد که از جمله خدمات دیگری که افراد کم‌شنوا و ناشنوا دریافت می‌کنند، خدمات حمایتی است و در حال حاضر هزار و ۶۱۲ نفر حق پرستاری دریافت می‌کنند که رقم آن در سال جاری به یک میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.
 
سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی فارس با بیان اینکه ۱۳۰هزار معلول در استان داریم گفت :از این تعداد ۶۵هزار نفر مستمری دریافت می کنند و این مستمری ها از ۳۵۰هزار تومان برای تک نفر تا یک میلیون برای خانوار است .
 
ارائه خدمات کاشت حلزون به تمام کودکان دارای اختلال شنوایی
کارشناس مسئول امور توان پزشکی بهزیستی فارس در این نشست گفت :خدمات تخصصی کاشت حلزون برای ناشنوایان انجام می شود و یکی از راه حل های بهتر شدن ناشنوایان بوده و استان فارس در این راه یکی از استان های پیش قدم بوده که در مرکز بیشترین کاشت انجام شده و پشت نوبت نداریم.
 
کریم ولی کارشناس مسئول امور توان پزشکی بهزیستی فارس اظهار کرد : واحد توان پزشکی سازمان بهزیستی به دوبخش عمده تقسیم می شود که یک بخش به حالت تخصصی و بخش دیگر در خصوص تامین تجهیزات گروه هدف است .
 
او با بیان اینکه اکثر معلولین و سالمندانی که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند معلول جسمی و حرکتی اند ،افزود : با توجه به معلولیت یکی از خدمات مهم برای این افراد تامین وسایل توانبخشی است . 
ولی ضمن اینکه معلولین جسمی و حرکتی بسیار نیاز حیاتی به این وسایل دارند بیان کرد :بهزیستی تمام تلاش خود را برای تامین وسایل انجام می دهد و تا کنون توانسته نیاز بسیاری از این افراد را تامین کند.
او همچنین گفت :با توجه به تحریم ها بعضی از تجهیزات مانند سمعک که وارداتی است به سختی تهیه می شود و امیدواریم با کمک مسولان بتوان در آینده با اعتبارات و رفع تحریم ها به راحتی تامین کرد .
او عنوان کرد : هزینه این تجهیزات بسیار زیاد است و بهزیستی برای کاهش این هزینه ها و رایگان شدن تجهیزات مراکز دولتی را در بعضی شهرستان ها احداث کرده است و شهرستان هایی که بخش دولتی ندارند به صورت دیگر از ارائه خدمات و گرفتن تجهیزات بهره مند خواهند شد.
 ولی افزود :در سال گذشته ۱۵هزار نفر تجهیزات مورد نیاز را دریافت کردند.
 
او اضافه کرد :با توجه به کمبود اعتبارات و خرید وسایل محدودیت های بود ولی در یکی دو سال اخیر با توجه به پیگیری ها رشد اعتباری داشتیم و در سال 99،افزایش 50درصدی اعتبار را داشتیم که امیدواریم این روند افزایش ادامه داشته باشد.
شمیم مهلاوی در پایان این نشست با توجه به تهیه و توزیع سمعک در مراکز روزانه ای که در سطح استان داریم گفت :در این مراکز خدمات آموزشی نیز ارائه می شود.
او همچنین از ۴مرکز در سطح استان خبر داد و افزود :۲مرکز در شیراز ،یک مرکز در مرودشت و یک مرکز در داراب داریم .
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
789 کلیک ها  یکشنبه, 11 مهر 1400 11:36
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا