کلاسهای تخصصی در محلات شیراز باید متناسب با نیاز روز باشد

کلاسهای تخصصی در محلات شیراز باید متناسب با نیاز روز باشد
   
کلاسهای تخصصی در محلات شیراز باید متناسب با نیاز روز باشد |||| ||||

 مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس همکاری اعضای شورای اسلامی شهر شیراز نسبت به ارائه خدمات تخصصی به شهروندان را آغازفصل تازه همکاری‌ها با دفتر نهاد اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود با ارائه این نوع خدمات روزبه‌روز دیوار اعتماد به مجموعه فرهنگی شهرداری شیراز افزوده شود زیرا امروز نیاز شهروندان در هر مناطق متفاوت است و نیاز اصلی آنان توجه به مشکلاتشان است.

به گزارش راستین انلاین حجت الاسلام دکتر حمید مقامی در دیدار سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در دفتر نهاد استان فعالیت فرهنگی اجتماعی در محلات کلان‌شهرها را یک سرمایه‌گذاری فرهنگی دانست واظهارداشت:امروزه نیاز توسعه‌یافتگی در کنار ساخت‌وسازی‌های شهری توجه اصلی به مباحث فرهنگی و اجتماعی است که تجربه فعالیتی در موسسه بهار نکو نشان داده علاقمندی شهروندان به آموزش و مهارت افزایی در موضوعات فردیب بیشتر می باشد .
این استاد دانشگاه بابیان اینکه امروزه نیاز شهروندان با آموزش‌های گلدوزی و دیگر آموزش‌های منسوخ مرتفع نمی‌شود بیان داشت:نیازهر دوره باید متناسب با دوره حیات باشد این در حالی است ارائه خدمات تخصصی در محلات قرار است باهمت اعضا شورای شهر وهمچنین مجموعه شهرداری در فرهنگسرا ها ومساجد دوچندان شود.
حجت‌الاسلام مقامی تأکید کرد: چنانچه به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه هستیم باید آگاهی‌های شهروندان را در زمینه‌های مختلف و مقوله مهارت‌های خانواده و حل مشکلات این حوزه را افزایش دهیم.
فرهنگسراهای شیراز از ظرفیت فرهنگی بهار نکو بهره خواهد برد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به تخصصی شدن ارائه خدمات به شهروندان از طریق فرهنگسراهای سطح شهرنیز گفت: کمیته فرهنگی در محلات راه‌اندازی خواهد شد تا با شناسایی و استفاده از ظرفیت‌هایی مانند مراکز مشاوره بهارنکو از طریق فرهنگسراها خدمات تخصصی به شهروندان ارائه دهیم.
علی اکبر سلطانی با بیان اینکه در شورای ششم تلاش داریم با پرهیز از شعار مشکلات جز به‌جز شهروندان را شناسایی و با برگزاری کارگاه‌های مهارت افزایی از طریق فرهنگسراهای محلات به شهروندان در محلات خدمات تخصصی ارائه دهیم اظهار داشت: برای رشد و شکوفایی فرهنگسراهای شهرداری شیراز به دنبال سازوکار جدید برای ارائه بیشتر خدمات مشاوره‌ای در مناطق هستیم که در آینده نزدیک این مهم در شیراز اجرایی خواهد شد.
این عضو شورا و رئیس کمسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز نبود ارائه خدمات تخصصی در مناطق شهری را یکی از نقیصه‌های کلان‌شهر شیراز اعلام کرد و گفت: با راه‌اندازی کمیته‌های تخصصی در محلات بر سه موضوع تولید محتوا آموزش و مهارت افزایی گام برمی‌داریم که به نظر می‌رسد چنانچه این مهم تحقق یابد انگیزه یادگیری شهروندان برای امر مهارت‌های فردی و اجتماعی افزایش‌یافته و برخی از مشکلات خانواده‌ها کاهش می‌یابد.
وی افزود: به‌طورقطع با استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی می‌توان در مدیریت شهری هم‌افزایی مناسبی ایجاد شود.
سلطانی بابیان اینکه به دنبال ساختن شهری آباد و توسعه‌یافته هستیم، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد برای توسعه و آبادانی سومین شهر حرم اهل‌بیت(ع) گام‌های مناسبی برداریم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
518 کلیک ها  جمعه, 09 مهر 1400 10:49
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا