شب شعر دفاع مقدس با تجلیل از کارگران ایثارگر به چله رسید

شب شعر دفاع مقدس با تجلیل از کارگران ایثارگر به چله رسید
   
شب شعر دفاع مقدس با تجلیل از کارگران ایثارگر به چله رسید |||| ||||

آیین ادبی شب شعر چله با شعرخوانی شعرای برجسته ملی و استانی و همچنین تجلیل از خانواده شهداء و رزمندگان جامعه کارگری، کارفرمایی و تعاونگران این استان در آرامگاه لسان الغیب برگزار شد.

سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس در آیین شب شعر چله گفت: شهدا، جانبازان و رزمندگان دوران ۸ ساله دفاع مقدس فرهنگ ایثارگری را برای ما به یادگار گذاشتند.

به گزارش راستین آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، مصطفی هاشمی با تاکید بر ضرورت برجسته شدن روحیه ایثارگری در جامعه کار،تلاش و تولید، افزود: اکنون عرصه سازندگی و جنگ اقتصادی است و خانواده شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس ظرفیت‌هایی برای انتقال روحیه ایثارگری به عرصه اقتصادی کنونی هستند.

او با بیان اینکه امروز زمانه عمل و نه حرف است، اظهار کرد: در حال حاضر عرصه تولید و کار به روحیه ایثارگری و از خودگذشتگی نیاز دارد نه شعار.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس تاکید کرد: عرصه سازندگی اکنون نیازمند عمل گرایی است تا این سرزمین را به پاسداری از خون شهدا به هدف‌ اقتصادی که شایسته آن است برسانیم.

تبیین دفاع مقدس نیازمند تفکر است

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه فجر فارس نیز در این مراسم گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری دفاع مقدس گنجینه‌ای پرسود است.

سرگرد پاسدار محمدجواد مختاری افزود: توانایی تبیین و بهره برداری از این معدن پرسود از جمله مسائلی است که باید روی آن تفکر و تعمل شود.

او ادامه داد: جوانان نسل اول انقلاب با خون خود به جهانیان فهماندن که در راه امنیت این مرز و بوم با کسی شوخی ندارند و در این مسیر حاضر به فدا کردن جان خود هستند و در گام دوم وظیفه جوانان و باتجربه‌ها این است که برای پایداری اقتصادی کشور تلاش کنند.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه فجر فارس با تاکید بر اینکه همه ما مدیون خانواده شهدا و ایثارگران هستیم، بیان کرد: همه باید برای نظام سربازی و در این مسیر پایمردی کنیم.

او عنوان کرد: امسال هم‌افزایی خوبی در جامعه کارگری، کارفرمایی و تشکلات برای برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس انجام و این برنامه‌ها علی‌رغم شیوع کرونا به بهترین شکل ممکن با بهره از فضای حقیقی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فضای مجازی برگزار شد.
                                                                               
فارس سرشار از جاذبه گردشگری است

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس نیز در ادامه این مراسم گفت: فارس در تمامی زمینه‌های گردشگری از ظرفیت‌های اعلایی برخوردار است بعنوان مثال در گردشگری مذهبی حرم مطهر احمد بن موسی الکاظم(ع) یکی از نقاط برتر گردشگری فارس است.

هادی شه‎دوست شیرازی افزود: در گردشگری ادبی وجود حضرت سعدی و حافظ شیرازی از مقاصد برتر است و همچنین در گردشگری طبیعی شهرستان های استان دارای جاذبه های بی‌بدبل گردشگری‌اند.

او با بیان اینکه استان فارس سرشار از جاذبه‌های گردشگری است، افزود: امیدواریم بتوانیم آن طور که شایسته است این داشته‌ها را به رخ جهانیان بکشیم.

شه‌دوست ادامه داد: ویژگی خاص هفته گردشگری امسال تقارن آن با هفته دفاع مقدس است که دفاع مقدس ، دفاع از ارزش‌ها و همین داشته‌ها است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس گفت: برای اینکه بتوانیم برنامه‌های گردشگری را به‌طور منظم داشته باشیم برای اولین بار دبیرخانه رویدادهای دائمی گردشگری فارس در این استان راه‌اندازی شده تا استان رویداد محور باشد. 

او ادامه داد: دفاع مقدس یک رویداد ارزشمند است و در این دبیرخانه به دنبال پوشش تمام ذائقه‌ها هستیم.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی فارس اظهار کرد: گردشگری مذهبی ما کاری به فصل و شرایط دیگر انواع گردشگری ندارد و این نوع گردشگری دلی است که یکی مزیت‌های نسبی برای شهر شیراز است.

دفع تهاجم و حفاظت از خاک

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ثارالله شیراز نیز در این آیین گفت: رعایت حجاب از واجبات است اما مردم با هر نوع پوششی باید به گلزار شهداء بروند و مشاهده کنند که چه جوانان و نوجوانانی برای حفظ سرزمین و آرامش کنونی ما خون خود را نثار کرده‌اند.

حجت‌الاسلام ابراهیم مصطفوی افزود: پهلوی و قاجار ایران را تکه تکه کردند اما در دوران ۸ ساله دفاع مقدس ضمن دفع تهاجم حتی یک وجب از خاک کشور به دشمن داده نشد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
631 کلیک ها  پنج شنبه, 08 مهر 1400 16:13
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا